Pompomlilly Skrevet 9. oktober 2019 #1 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg har verdens søteste pomeranian på 18 uker. Hun veier 1,3kg og lurer på om dette er en normal vekt? Uten at man kan spå fremtid, kan dette gi en liten pekepinn på hvor mye hun kommer til å veie som fullvoksen?
Pompomlilly Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter #2 Skrevet 9. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det kommer til å gå veldig fint, har hatt flere hunder..2 boxer, jaktgolden, fransk bulldog og finsk spets, er ikke så engstelig egentlig. Er ikke en av dem som har hunder i vesker akkurat, viktig at man lar hunder være hunder. Jeg vet hva normalvekten til en pomeranian er, men er ganske stor forskjell på en på 3,5kg og en på 1,5kg. takk for givende svar:)
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 6 timer siden, Pompomlilly skrev: Jeg har verdens søteste pomeranian på 18 uker. Hun veier 1,3kg og lurer på om dette er en normal vekt? Uten at man kan spå fremtid, kan dette gi en liten pekepinn på hvor mye hun kommer til å veie som fullvoksen? Du bør heller ta kontakt med oppdretteren. Da får du sikkert svar på de tingene du lurer på🙂 Anonymkode: 38875...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Vet ikke om det er normalvekt for valp, da jeg kjøpte min som voksen. Min veier 2,5 kg og er 7 år. I følge veterinær har hun en fin vekt. Syntes din hørtes litt stor ut til å bare være 18 uker. Anonymkode: 390fe...ba5 2
SpringYard Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 9 timer siden, Pompomlilly skrev: Jeg har verdens søteste pomeranian på 18 uker. Hun veier 1,3kg og lurer på om dette er en normal vekt? Uten at man kan spå fremtid, kan dette gi en liten pekepinn på hvor mye hun kommer til å veie som fullvoksen? Hun høres litt stor ut kanskje? Jeg husker ikke vekten på min når hun var 18 uker, men nå er hun 7, snart 8 måneder og veier nøyaktig 1,5 kg - og hun er veldig glad i mat. Nå vet jeg at min er veldig liten altså. Hvor store var foreldrene? Det burde jo gi en viss pekepinn. 1
Pompomlilly Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, SpringYard skrev: Hun høres litt stor ut kanskje? Jeg husker ikke vekten på min når hun var 18 uker, men nå er hun 7, snart 8 måneder og veier nøyaktig 1,5 kg - og hun er veldig glad i mat. Nå vet jeg at min er veldig liten altså. Hvor store var foreldrene? Det burde jo gi en viss pekepinn. Vet at faren var 1,6kg, men moren var godt over 3 kg... tror hun kommer til å bli ganske stor, ikke at det gjør noe fordi jeg skal ikke på utstillinger😁 men er litt nysgjerrig på hvor stor hun blir 1
SpringYard Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 3 minutter siden, Pompomlilly skrev: Vet at faren var 1,6kg, men moren var godt over 3 kg... tror hun kommer til å bli ganske stor, ikke at det gjør noe fordi jeg skal ikke på utstillinger😁 men er litt nysgjerrig på hvor stor hun blir Så lenge du ikke skal stille så betyr jo ikke vekten noe nei jeg selv kunne ønske at min var litt større, men de blir jo som de blir. Lykke til med valpen din! 2
Pompomlilly Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, SpringYard skrev: Så lenge du ikke skal stille så betyr jo ikke vekten noe nei jeg selv kunne ønske at min var litt større, men de blir jo som de blir. Lykke til med valpen din! Tusen takk, lykke til vidre med din også😁 1
Jytte Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Vekta tilsier at den vil veie nærmere fire kilo, men er vekt viktig??? 1
Pompomlilly Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter #10 Skrevet 9. oktober 2019 59 minutter siden, Jytte skrev: Vekta tilsier at den vil veie nærmere fire kilo, men er vekt viktig??? Nei, er ikke så viktig for meg siden jeg ikke skal på utstillinger. Er like glad i hunden uansett, men er litt spent på hvor stor hu blir. Er mer for nysgjerrighetens skyld😊 grunnen til at hun blir mest sannsynlig så stor er fordi moren er godt over 3 kg og bestemoren som er pomeranian gikk mer over i størrelsen til en kleinspitz. Faren hennes er jo bare 1,6 kg da.. 1
Christina82 Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 Ryddet for avsporinger. Ninab82, mod
Jytte Skrevet 10. oktober 2019 #12 Skrevet 10. oktober 2019 13 timer siden, Pompomlilly skrev: Nei, er ikke så viktig for meg siden jeg ikke skal på utstillinger. Er like glad i hunden uansett, men er litt spent på hvor stor hu blir. Er mer for nysgjerrighetens skyld😊 grunnen til at hun blir mest sannsynlig så stor er fordi moren er godt over 3 kg og bestemoren som er pomeranian gikk mer over i størrelsen til en kleinspitz. Faren hennes er jo bare 1,6 kg da.. Du får bare smøre deg inn med tålmodighet. Jeg husker ikke hva vår pomeranian veide i den alderen, han ble 3,7 - 3,8 kg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2019 #13 Skrevet 13. oktober 2019 Ja det er helt normal vekt. Mine var omtrent det samme rundt den alderen og endte opp på 2-2,2 kg (tisper begge to). Anonymkode: cab40...c37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå