AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Hei For ca 3 uker siden hadde jeg besøk hjemme hos meg. Det var tre venninner med barna sine. Tilsammen var det 6 barn. 2 av barna var 3 åringer. Resten var litt eldre. Først gikk de inn med ute sko. Jeg måtte be dem ta av skoene da jeg har en liten baby som krabber og er på gulvet hele tiden. Dagen etter så jeg at min sønn som er 10 mnd gammel tygger på klementin skall. Jeg måtte gå bort å se. Der fant jeg klementin skall og en hel klementin som hadde blitt skrelt og bare latt den ligge på gulvet. Jeg ryddet alt og støvsugde. I dag hadde jeg en ekstra grundig vaske dag. Når jeg skulle vaske under senga i gjesterommet fant jeg en halv spist pære som hadde fått mugg og så veldiiiiiig ekkel ut. Og dette er for 3 uker siden!!! Jeg kan legge ved bilder så kan dere få se. Spørsmål: er dette vanlig at folk lar barna fly rundt med mat/frukt i hånda hos andre? Det var hun ene venninna mi som ga dattera si en hel pære for å spise. Hun spiste sikkert bare halvparten og resten kastet hun under senga. Jeg syns at det var veldig dårlig gjort av dem. Jeg har også et barn og han er i den alderen der han må utforske på alt., ta på alt og putte alt i munnen. Jeg er ekstra obs på han når vi er hos andre. Jeg føler at det går utover meg hvis mitt barn gjør noe galt hos andre. Derfor er jeg etter han hele tiden når han krabber hos andre. Hvordan er det når det gjelder deres barn? Er dere forsiktige hos andre eller lar dere barna gjøre det de vil? Anonymkode: d3ad5...9f9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Hva var poenget med bildet? Anonymkode: ffcf6...efc 10
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Herregud...3 år. Hva tror du barn er da? Til å ha barn selv, vet du lite om dem. De mister, gjemmer og sparer. Skulle tro du snakket om 20-åringer, sånn som du setter krav. Selvfølgelig går en 3 åring inn med sko om den ikke får beskjed. Du forventer aaalt for mye av SMÅ barn. Mangel på kunnskap om barn og barns utvikling Anonymkode: 92669...60e 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 Uæææ.. er det ikke hvite små mark som kravler rundt på den mugne frukten😳 Anonymkode: 024e1...121
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Hvis det går tre uker eller mer mellom hver (grundige) vask, så tror jeg nok barnet ditt er vant til litt skitt, lort og bakterier. Så det er nok ingen skade skjedd. Dessuten så var det kanskje like greit at de gikk ned sko inne mtp den samme ovennevnte vaskerutinen, eller mangel på vaskerutine blir vel kanskje riktigere å si... Forøvrig er jeg enig med den over meg; du virker å ha liten kunnskap og forståelse for barn og deres utvikling. Anonymkode: a6c91...2dd 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg tenker at man ikke kan forvente mer av barn. Men hos meg er det en regel at små barn må sitte ved bordet når de spiser, og at de må vaske hendene etterpå. Den samme regelen følger vi hos andre, med mindre verten sier noe annet. Jeg hater å finne mat, smuler og skitne fingermerker det det ikke skal være det. Anonymkode: 692ac...790 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg tenker at man ikke kan forvente mer av barn. Men hos meg er det en regel at små barn må sitte ved bordet når de spiser, og at de må vaske hendene etterpå. Den samme regelen følger vi hos andre, med mindre verten sier noe annet. Jeg hater å finne mat, smuler og skitne fingermerker det det ikke skal være det. Anonymkode: 692ac...790 Samme her. Man kan ikke forvente mer av barn nei, men man kan forvente mer av foreldrene. Anonymkode: b4a75...ef1 3
Vera Vinge Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Barn gjør jo sånt om ingen korrigerer det. Men veldig merkelig av foreldrene å la barna gå inn med sko og gå rundt og spise frukt når de er så små at de søler og kaster frukten fra seg. En venninne av meg er veldig lite opptatt av sånt, og i starten satt jeg med gru og så på at barnet fikk gå rundt og spise dryppende frukt i stua vår eller gå fra bordet med matsøl på hendene. Men jeg skjønte ganske raskt at jeg bare måtte begynne å si fra, dvs si at vi ikke vil at barna skal gå rundt i stua og spise og at de vasker hender etter måltidet når de er små. Og så ble det lettere da mine egne barn ble store nok til at dette ble et tema, for da kunne jeg si sånt til dem og så tok foreldrene til det andre barnet hintet selv også. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Hvis barna er for små til å skjønne det selv burde venninnene dine fulgt bedre med på barna Anonymkode: 32f1a...daa
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg ville ikke latt mine gå inn med utesko hos andre eller gå rundt i huset å spise frukt. Det sagt, jeg ville aldri opprettet en tråd som dette heller. Si fra neste gang, det er lov det. Anonymkode: 3d403...405 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 Skjønner deg godt. Mitt barn får ikke lov til å motta besøk av samme grunn. Hvis hun vil leke med andre barn så kan de leke i et område i hagen, det fungerer fint. Der har de en lekehytte. Anonymkode: d1539...d0e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 Du bestemmer om det er lov til å gå med innesko hjemme hos deg, og sier i fra om det hvis noen gjør det. Du bestemmer om det er lov til å gå rundt i huset med frukt, om eller om det skal serveres frukt (det bør du si ja til hvis vennene har med til barna), du kan si at pære er greit, det må spises ved kjøkkenbordet, ikke ta den med på barnerom eller andre steder. Når et barn får en frukt, så går man vel ut fra at den blir spist opp, men den kan fort havne på avveie ja, uten at det er noe stort problem. Hva var det ekle bildet nødvendig for? Hos andre forsøker jeg spørre om mine har spist opp, men slikt som dette kan veldig fort skje. Etter besøk av mange barn, finner vi noen ganger halvspiste ting rundt om kring, ja. Og etter mine egne barn noen ganger også. Anonymkode: 042cb...4fc
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg finner gjerne rester av mat som både mann og unge har mistet av tallerkenen etc under sofaen som er helt inntørket. Om du tror ungen din alltid kommer til å sitte pent å spise mat og snacks ved bordet uten å søle eller miste det i farten så kommer du til å få deg et lite sjokk med tiden...
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 Skjønner godt frustrasjonen din. Det spiller ingen rolle hva vi gjør eller vi synes er greit. I ditt hjem (og mitt) spiser vi oss ferdig ved bordet. Sko tas av i gangen. Jeg går ut i fra at venninnene dine har vært på besøk hos andre før, og vet at man må tilpasse seg. Så nå har du lært. Neste gang du får besøk, så gir du beskjed om ting som sko og matspising når de problemstillingene evt oppstår. Ingen som synes du er kjip av den grunn. Og hvis de synes det, så er det ikke ditt problem. Anonymkode: 4cbef...2ff
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #15 Skrevet 9. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt. Mitt barn får ikke lov til å motta besøk av samme grunn. Hvis hun vil leke med andre barn så kan de leke i et område i hagen, det fungerer fint. Der har de en lekehytte. Anonymkode: d1539...d0e Barnet ditt får ikke lov til å ha besøk? Stakkars barn. Det kommer til å bli fryst ut etterhvert. Anonymkode: 5a0aa...3d3 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 9. oktober 2019 #16 Skrevet 9. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt. Mitt barn får ikke lov til å motta besøk av samme grunn. Hvis hun vil leke med andre barn så kan de leke i et område i hagen, det fungerer fint. Der har de en lekehytte. Anonymkode: d1539...d0e 😶 Wow...no words needed. Just wow....
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #17 Skrevet 9. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner deg godt. Mitt barn får ikke lov til å motta besøk av samme grunn. Hvis hun vil leke med andre barn så kan de leke i et område i hagen, det fungerer fint. Der har de en lekehytte. Anonymkode: d1539...d0e 😱😱😱 Det er en del av barnas utvikling og oppvekst å ha venner på besøk. Det er fullt mulig å ha besøk uten at huset ser ut som en svinesti etterpå. Du er voksen og kan sette grenser i hjemmet ditt. Unger må lære seg å være inne uten å rasere huset. Anonymkode: 4cbef...2ff 2
Hactar Skrevet 9. oktober 2019 #18 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg personlig synes at alle, og særlig små barn, skal sitte i ro og spise. Jeg vet likevel at andre kan være mer løssluppen på det enn meg, og derfor tar jeg gjerne en grundigere rengjøring etter jeg har hatt besøk av frittgående spisere. Du må nok enten håndheve spising ved bordet for alle besøkende, eller legge en litt større innsats i rengjøringen etter de har reist. Jeg har pleid å velge det siste, og har da aldri kommet over bedervet mat i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå