Gå til innhold

Flytte ved siden av en pedofil.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av dine nærmeste familiemedlem har blitt seksuelt misbrukt som barn av en som ikke er i familie. Mannen som forgrep seg er dømt pedofil i retten. 

Hadde du klart å flytte ved siden av han som overgrep seg, med dine egne barn? Altså blitt nabo med denne pedofile mannen? 

Anonymkode: ceb82...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle jeg ha gjort det??

• Liker 6
Skrevet

Absolutt ikke. Man skal ikke ta noen sjanser når det kommer til uskyldige små barn.

Anonymkode: 3ab93...b37

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Trish skrev:

Hvorfor skulle jeg ha gjort det??

Pga økonom, venner, skole etc..... 

Ts 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pga økonom, venner, skole etc..... 

Ts 

Uaktuelt.

Anonymkode: 3ab93...b37

• Liker 7
Skrevet

Nei. Hadde aldri tilgitt meg selv om barna ble misbrukt fordi jeg valgte å flytte dit. 

• Liker 3
Skrevet

Absolutt ikke. Ser ingen grunn til å gjøre det. Det kan da ikke finnes bare ett nabolag som passer med økonomi, venner og skole.

Anonymkode: b573f...d5d

• Liker 6
Skrevet
6 hours ago, Hubbie said:

Nei. Hadde aldri tilgitt meg selv om barna ble misbrukt fordi jeg valgte å flytte dit. 

Ja, fordi alle som er pedofile klør bare i fingrene etter å misbruke barn... 🙄

Anonymkode: a6e82...a61

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av dine nærmeste familiemedlem har blitt seksuelt misbrukt som barn av en som ikke er i familie. Mannen som forgrep seg er dømt pedofil i retten. 

Hadde du klart å flytte ved siden av han som overgrep seg, med dine egne barn? Altså blitt nabo med denne pedofile mannen? 

Absolutt ikke! Både av hensyn til mine egne barn, men også av hensyn til det nære familiemedlemmet som har blitt misbrukt av vedkommende. Det vil være som å tråkke på vedkommende og gi uttrykk for at det hun/han ble utsatt for «ikke var så ille», og det er respektløst. Tror ikke akkurat vedkommende hadde kommet så ofte på besøk til dere heller, pga faren for å møte på overgriperen på gårdsplassen.

Anonymkode: ecdf4...601

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi alle som er pedofile klør bare i fingrene etter å misbruke barn... 🙄

Eh ja... Det er jo gjerne derfor de har fått diagnosen pedofile og derfor f.eks denne personen er dømt for overgrep.

• Liker 13
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh ja... Det er jo gjerne derfor de har fått diagnosen pedofile og derfor f.eks denne personen er dømt for overgrep.

Å være pedofil og begå overgrep er ikke det samme.

Mener du egentlig å si at du sammenstiller pedofile med overgripere?

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på hvor nær nabo. Jeg tenker at han vet jeg i det minste hvordan er, og kan få ungene til å holde seg helt unna. 
Min nærmeste nabo er en aggressiv øldrikkende middelaldrende fyr, og barna mine er livredde ham. Visste ikke noe om det da jeg flytta hit (da hadde jeg ikke bodd her). 

Gærne folk finnes over alt. Men better The devil You know osv. 

Anonymkode: a3222...cbb

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være pedofil og begå overgrep er ikke det samme.

Mener du egentlig å si at du sammenstiller pedofile med overgripere?

Nei, jeg sammenstiller ikke å være pedofil med og være en overgriper, men spørsmålet ditt var om de klør i fingrene etter å misbruke barn og det gjør de. Det er derfor de er pedofile. Men mange, de fleste håper jeg, klarer å kontrollere den lysten, men det gjelder tydeligvis ikke den det er snakk om i hi siden vedkommende er dømt for det.

• Liker 11
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

men spørsmålet ditt var om de klør i fingrene etter å misbruke barn og det gjør de. Det er derfor de er pedofile.

Og det er her du bommer grovt.

Å være pedofil og å forgripe seg på andre mennesker er ikke det samme.

• Liker 3
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er her du bommer grovt.

Å være pedofil og å forgripe seg på andre mennesker er ikke det samme.

Men nå er denne mannen dømt, så at det klør i hans fingre... jo! 

Hva er det egentlig du sitter å prøver å forsvare? 

Anonymkode: a1637...394

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bli nabo med en dømt pedofil, når man har barn selv? Tuller du?

Anonymkode: 7b072...e6c

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg sammenstiller ikke å være pedofil med og være en overgriper, men spørsmålet ditt var om de klør i fingrene etter å misbruke barn og det gjør de. Det er derfor de er pedofile. Men mange, de fleste håper jeg, klarer å kontrollere den lysten, men det gjelder tydeligvis ikke den det er snakk om i hi siden vedkommende er dømt for det.

Det gjør de ikke nødvendigvis, akkurat som ikke alle heterofile menn klør i fingrene etter å misbruke kvinner.

Men i akkurat dette tilfellet er det jo snakk om en pedofil som HAR begått overgrep, så innvendingene til den du siterer blir uansett irrelevante.

Anonymkode: b573f...d5d

• Liker 7
Skrevet

Hadde aldri gjort det. Glem det :)

Anonymkode: 1a5ce...821

• Liker 1
Skrevet

En tanke, selvom det aldri kanskje skjer noe, og mannen opptrer vanlig og hyggelig, er det ikke fælt å stadig gå rundt å passe på, være på vakt og forklare til barna hvorfor de ikke får lov å snakke med naboen, når alle andre venner snakker med sine egne naboer..? 

Jeg tenker at det ikke er verdt det, å ha en pedofil i livet som man vet om, må være vanskelig. 

Anonymkode: 1a5ce...821

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke! Både av hensyn til mine egne barn, men også av hensyn til det nære familiemedlemmet som har blitt misbrukt av vedkommende. Det vil være som å tråkke på vedkommende og gi uttrykk for at det hun/han ble utsatt for «ikke var så ille», og det er respektløst. Tror ikke akkurat vedkommende hadde kommet så ofte på besøk til dere heller, pga faren for å møte på overgriperen på gårdsplassen.

Takk for godt svar. 

Det er ikke jeg som har gjort dette, men søsteren til en venninne av meg. Jeg kjente begge, men sluttet kontakten med søsteren som flyttet. 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...