Gjest MrTeddy29 Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 (endret) Har fått svarene jeg trengte, takk for hjelpen! Endret 8. oktober 2019 av MrTeddy29 fått svareen jeg trengte
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Den "kontrakten" du skrev er ikke verdt noen ting så lenge du har oppgitt feil informasjon i annonsen, her kan kjøper kreve at salget oppheves og du må ta kostnadene som medfølger. Kjøper kan også kreve at du betaler for et eventuelt dekningsalg og prisforskjellen mellom en pc som har 1070ti og 1080ti grafikkort. Hvilken pc er det som har en bruktverdi på 11.000 med 1080ti kort?. For meg så høres det ut som du har med viten og vilje har prøvd å lure kjøperen, du slipper billig unna hvis han ber om bare 2000 i kompensasjon. Jeg hadde bedt om heving pluss mellomlegget for en tilsvarende pc med 1080ti kort. Anonymkode: 403fc...315 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Skrevet 8. oktober 2019 Du er en svindler Anonymkode: 52e77...745 2
Hadley Skrevet 8. oktober 2019 #4 Skrevet 8. oktober 2019 Du har begått svindel. Be om varen tilbake og gi pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd. Det vil være det beste for deg, i alle fall. Du kan ikke selge Chanel lær veske når du egentlig selger Kanel lin veske. 1
Gjest MrTeddy29 Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 (endret) Nei, jeg prøvde ikke og lure han. Som jeg sa, så var jeg litt for rask og skrive når jeg skulle selge pcen. (ble selv litt paff når han ringte meg på telefon og sa ifra, og jeg gikk selv inn på annonsen og dobbelsjekket, og han hadde faktisk rett, jeg skrev 1080 TI) Men når han selv sier at pcen ser greit ut, og selv at jeg ba han sjekke delene men han gjorde ikke det, så er jo dette noe av hans skyld også med tankene på at han går inn "blind" og kjøper ting han ikke har sjekket på. Jeg prøver ikke og være vanskelig, og jeg skal selvfølgelig gjøre opp som jeg har nevnt til han og som blir og skje fra og med mandag, men jeg må jo bare spørre om han virkelig kan bruke forbruksrådet når han selv ikke har sjekket varen når han selv gikk med på forhåndsbetaling og ingen refusjon når jeg snakket med han Endret 8. oktober 2019 av MrTeddy29
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Det at han ikke sjekket PC-en der og da, og at han gikk med på forhåndsbetaling, er ikke relevant, TS. Jeg ville tilbudt å ta tilbake PC-en og refundere ham fullt ut. Så ville jeg laget en ny annonse, med riktig tekst. Anonymkode: 77feb...e6f 2
halap Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 Her har du feilinformert. Bevist eller ubevist. Det er bare å legge seg flat. Tilby å heve kjøpet, eller aksepter hans forslag om prisreduksjon. Velger du å ta pc’en tilbake, så oppdaterer du annonsen på Finn og selger den med rett spesifikasjon. 2
Gjest MrTeddy29 Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 Nei den e god Skal gjøre opp og begynner på mandag, har allerede laget en avtale, skulle bare høre om hva som er rett og galt på min side. Men takk for svar
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 8 minutter siden, darkrobin28 skrev: Nei, jeg prøvde ikke og lure han. Som jeg sa, så var jeg litt for rask og skrive når jeg skulle selge pcen. (ble selv litt paff når han ringte meg på telefon og sa ifra, og jeg gikk selv inn på annonsen og dobbelsjekket, og han hadde faktisk rett, jeg skrev 1080 TI) Men når han selv sier at pcen ser greit ut, og selv at jeg ba han sjekke delene men han gjorde ikke det, så er jo dette noe av hans skyld også med tankene på at han går inn "blind" og kjøper ting han ikke har sjekket på. Jeg prøver ikke og være vanskelig, og jeg skal selvfølgelig gjøre opp som jeg har nevnt til han og som blir og skje fra og med mandag, men jeg må jo bare spørre om han virkelig kan bruke forbruksrådet når han selv ikke har sjekket varen når han selv gikk med på forhåndsbetaling og ingen refusjon når jeg snakket med han Mener du han skulle pelt fra hverandre pcen foran deg da eller? Det er jo du som har driti deg ut.. Anonymkode: d294b...756 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 1 minutt siden, darkrobin28 skrev: Nei, jeg prøvde ikke og lure han. Som jeg sa, så var jeg litt for rask og skrive når jeg skulle selge pcen. Men når han selv sier at pcen ser greit ut, og selv at jeg ba han sjekke delene men han gjorde ikke det, så er jo dette noe av hans skyld også med tankene på at han går inn "blind" og kjøper ting han ikke har sjekket på. Jeg prøver ikke og være vanskelig, og jeg skal selvfølgelig gjøre opp som jeg har nevnt til han og som blir og skje fra og med mandag, men jeg må jo bare spørre om han virkelig kan bruke forbruksrådet når han selv ikke har sjekket varen når han selv gikk med på forhåndsbetaling og ingen refusjon når jeg snakket med han Det er din feil siden du har oppgitt uriktige opplysninger i annonsen, det hjelper ikke om han sier at pc`n ser grei ut hvis du har solgt han en pc som han tror har et 1080ti kort mens realiteten er at det bare er et 1070 kort. Det er stor forskjell på både ytelse og pris på disse kortene, jeg vet hva jeg snakker om siden jeg har et ROG STRIX GTX 1080ti kort i min egen pc. Hvis du er smart så hever du kjøpet og tar pc`n tilbake, siden du bommet på grafikkortet så har du sikkert oppgitt uriktige opplysninger om andre komponenter også. Om du ikke hever kjøpet så håper jeg kjøperen drar deg inn i forbrukerrådet. Anonymkode: 403fc...315
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 Håper du ikke prøver deg på noe lignende en annen gang. Anonymkode: 8248a...0da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå