AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg er gravid og ønsker å adoptere bort babyen til søsteren min og mannen hennes. Hun kan ikke gå gravid og de ønsker seg veldig barn. Er det noen som har erfaring med dette eller råd om hvordan vi bør gå fram? Anonymkode: adbf0...a9a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Hvorfor ønsker du å adoptere bort ditt eget barn? Husk at hormoner kan spille gravide ett puss, det beste er å vente til du har født før du tar en så viktig avgjørelse. Anonymkode: 50851...3fa
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Skrevet 8. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ønsker du å adoptere bort ditt eget barn? Husk at hormoner kan spille gravide ett puss, det beste er å vente til du har født før du tar en så viktig avgjørelse. Anonymkode: 50851...3fa Skjønner at du skriver dette i beste meningen, men dette er ikke det jeg lurer på. Anonymkode: adbf0...a9a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #4 Skrevet 8. oktober 2019 Du kan lese her, TS: https://www.ung.no/Familie/adopsjon/2959_Innenlandsadopsjon.html#header3 Samtykkeadopsjon Noen få barn i Norge blir hvert år adoptert bort etter ønske fra de biologiske foreldrene. Gravide eller foreldre som vurderer å adoptere bort barnet sitt, kan henvende seg til Bufdir. Bufdir vil gi grundig informasjon om hva adopsjon innebærer. Å kontakte Bufdir for informasjon, betyr ikke at en adopsjon må gjennomføres. Samtykke til adopsjon Samtykke til adopsjon kan gis tidligst når barnet er to måneder gammelt. Biologisk mor/foreldrene kan bestemme seg for å ta barnet til seg helt frem til adopsjonsbevilling er gitt. Dersom barnet er plassert i beredskapshjem, har biologisk mor/foreldrene i dette tidsrommet mulighet til å besøke barnet, og kan også bestemme seg for å ta barnet til seg før de to månedene har gått. Anonymkode: 9b9c9...42a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå