Gå til innhold

Beskjeder som kommer på kort varsel. (FB, messenger, osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med 3 barn i skolealder som er med på diverse fritidsaktiviteter blir det sykt mange beskjeder, med kort varsel fra trenere, lærere m.m

Er det bare meg som blir sliten av å hele tiden følge med på bytte av treningstider, utegym i stedet for innegym, husk ditt og husk datt? Det er snakk om flere beskjeder hver dag, og dersom man ikke svarer innen noen få timer på f,eks fb blir man tagget og svar etterlyses. 

Hva synes dere om en slik utvikling? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker skolen og lærerene Facebook og messenger? 

Anonymkode: 44426...ca5

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker skolen og lærerene Facebook og messenger? 

Les overskriften en gang til...

Skrevet
1 minutt siden, FlyBabe skrev:

Les overskriften en gang til...

Lurer fortsatt på det samme jeg... Men kanskje du er for sliten til å utdype? 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer fortsatt på det samme jeg... Men kanskje du er for sliten til å utdype? 

osv kan for eksempel være sms. Lærerne gir beskjeder via sms og ikke via fb og messenger. Ok?

Skrevet
2 minutter siden, Liten pike skrev:

osv kan for eksempel være sms. Lærerne gir beskjeder via sms og ikke via fb og messenger. Ok?

Ok. 

Hadde lærerne og skolen brukt face  og messenger og tagget folk som ikke svarte og lignende, så hadde jeg syntes det var langt over streken nemlig. 

Ellers tenker jeg vel det er prisen man må betale for å ta tre barn i skolealder. Selv om det er hektisk, ja. 

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, Liten pike skrev:

Med 3 barn i skolealder som er med på diverse fritidsaktiviteter blir det sykt mange beskjeder, med kort varsel fra trenere, lærere m.m

Er det bare meg som blir sliten av å hele tiden følge med på bytte av treningstider, utegym i stedet for innegym, husk ditt og husk datt? Det er snakk om flere beskjeder hver dag, og dersom man ikke svarer innen noen få timer på f,eks fb blir man tagget og svar etterlyses. 

Hva synes dere om en slik utvikling? 

Jeg er superorganisert og synes ikke det er slitsomt, men det er viktig å ha et innarbeidet system som du og mannen følger slavisk. Og så bør dere kanskje dele dere, slik at han f.eks. tar alt med skolen, mens du tar alt med fritidsaktiviteter.

Jeg har en svært krevende jobb og synes derfor fritiden blir peanuts i sammenlikning. :) 

Anonymkode: 537a5...74e

Skrevet

Synes det er bedre å få beskjeder over sms og messenger, enn at en lapp med en beskjed blir kastet ned i sekken/bagen - og kanskje glemt. Tagging og slikt er jeg ikke så fan over, men det må være mulig å svare på kort tid synes jeg.

Men som AB skriver over: Det er prisen man må betale for å ha tre barn i skolealder.

Anonymkode: 08f0f...9a8

Skrevet

Skolen kommuniserer på Visma-appen, fritidsaktivitetene kommuniserer via Spond-appen. Oversiktlig å greit.Driller også barna tidlig til å fikse gymtøy selv.  

Anonymkode: 7e344...b54

Skrevet

Det er en uting å bruke kanaler som Facebook, messenger, e-post osv for meldinger som haster og MÅ ses eller besvares samme dag. Da bruker man telefon eller til nød en ekstra SMS.

Dette er faktisk vedtatt policy i bedriften jeg jobber i, en større kjent bedrift som er ganske så digital. Til tross for at vi har masse digitale muligheter, gjelder fortsatt sunn fornuft

Disse retningslinjene synes jeg funker fint på privaten også. 

Anonymkode: 2c1d4...100

Skrevet

Sånn er det å ha barn i fritidsinteresser, beskjeder må jo gis iblant, og svar/bekreftelse fra foreldre bør sendes tilbake. Jeg er en av de som driver en fritidsinteresse, jeg gir gode og tydelige beskjeder i god tid, men det er alltid noen som ikke får det med seg. Og jeg blir ofte gående å vente på tilbakemeldinger på konkrete spørsmål jeg må få svar på. Det er så utrolig frustrerende! Men denne type foreldre finnes vel i alle settinger, noen er kanskje litt distré og andre gidder rett og slett ikke svare. Merker dette påvirker meg i min innstilling til disse når sånt skjer gang på gang.

Anonymkode: 76090...59d

Skrevet

- det var jeg som skrev rett ovenfor. Legger til at jeg sender beskjeder som haster på sms, og andre beskjeder på mail.

Anonymkode: 76090...59d

Skrevet

Helt ok at beskjeder må gis en gang i blant, men merker at mengden beskjeder øker raskere enn antall barn jeg får. Altså må det være mye lettere å gi beskjeder nå enn for noen år tilbake. F.eks treningstid for håndball fikk man opplyst ved oppstart på sesongen. Nå er det en ny beskjed ang. treningstider minst 1 gang pr.uke. Men det kan helt klart være at jeg mangler gode rutiner på å håndtere denne strømmen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...