AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg skal begynne å trene på treningssenter. Har tidligere trent på senter før, men er noen år siden. Har siden da kun gått på tur. Målet er å gå ned i vekt (17kg ca). Jeg legger også om kostholdet. Går ikke på diett, men skal holde oversikt over kaloriene og spise i størst mulig grad sunt. Jeg vet maten er hovedproblemet, men trening vil jo komme godt med. Spørsmålet er egentlig hva bør jeg trene for å gå raskest ned i vekt? Hva forbrenner mest? Jeg er ikke opptatt av å bli muskuløs. Jeg vil forbedre kondisjon og få en "sterkere" kropp. Anonymkode: f204a...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetLoose Skrevet 9. oktober 2019 #2 Del Skrevet 9. oktober 2019 1. Det er intervaller og kondisjonstrening som forbrenner mest under treningsøkten (og etter). Dette kan du gjøre på mølla, trappemaskinen, ellipsemaskinen eller ute. Bare søk opp intervaller på nett masse morsomt. 2. Eventuelt kan du kjøre sirkeltrening med styrkeøvelser og kortere pauser. Da får du høyere intensitet og kjenner det godt på pusten. Du trenger f.eks bare en kettlebell. Så kjører du Knebøy til press, Utfall, strakmark, roing og kettlebellswing 10 reps på hver øvelse så gjør du det 4 ganger. Bare fantasien som setter grenser. Begge disse alternativene har studier som understøtter at de bevarer/bygger muskler, MEN dette er høyintensiv trening og det er ikke realistisk at kroppen kan restituere seg mellom hver dag, spesielt ikke når du er vant til denne type trening. Du sier ikke noe om hvor ofte du vil trene men satser du på hver dag vil jeg anbefale minimum en rolig dag i mellom øktene. F.eks en gåtur, rolig jogging. Og husk trening er 1 kanskje 2 timer om dagen. Har du en stillesittende jobb og sitter i ro når du kommer hjem så er det masse kalorier å hente her. Håper du lykkes med målet ditt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Del Skrevet 9. oktober 2019 Trening er gram, kosthold er kilo, så vekttapet må du i all hovedsak regulerer gjennom kaloriinntaket. Trening øker forbrenningen noe, og så ser man jo bedre ut, så for all del: Tren! Lykke til. Anonymkode: 1f270...871 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 11. oktober 2019 #4 Del Skrevet 11. oktober 2019 Anbefaler ikke å gå raskt ned i vekt. Da vil du gå fort opp igjen og man risikerer å legge på seg mer enn når man startet slankingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #5 Del Skrevet 11. oktober 2019 Just now, OPIgirl said: Anbefaler ikke å gå raskt ned i vekt. Da vil du gå fort opp igjen og man risikerer å legge på seg mer enn når man startet slankingen. ⬆️ Det som blir sagt her er til dels riktig, men ganske misvisende. Det er ingenting fysisk i kroppen som gjør at du går fort opp igjen og blir tjukkere enn før. Mange går opp igjen fordi de har vokst opp med dårlige matvaner og sliter med å lære det av seg, for eksempel, men noen fysiologisk reaksjon i kroppen finnes ikke. For å gå ned i vekt raskt trenger du et stort kaloriunderskudd, ikke noe mer eller mindre:) Anonymkode: 3527e...399 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #6 Del Skrevet 11. oktober 2019 Når du er utrent så må du gradvis venne den til trening. Du kan ikke gå rett på å trene så hardt at du forbrenner nok kalorier i starten til at det vil ha noe å si på vekten. Da blir du bare syk og skadet. Så dersom målet er vektnedgang så må legge fokuset på kostholdet ditt i starten. Kjør en kombinasjon av styrke og kardio og få hjelp av en PT på senteret for å lage et program til deg. Styrketrening når du slanker deg for å ikke miste mye muskelmasse. Og gjennom kardio så forbrenner du mye og får en etterforbrenning som vil være positivt for vektnedgang. Når du etter hvert blir mer trent så kan du øke treningsmengden og legge hovedfokus her. Jeg har rundt 10 treningstimer i uken, og spiser det jeg vil fordi treningen forbrenner nok. Men det tok meg lang tid å komme på dette nivået. Anonymkode: a6e9e...580 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #7 Del Skrevet 12. oktober 2019 På 11.10.2019 den 8.43, AnonymBruker skrev: ⬆️ Det som blir sagt her er til dels riktig, men ganske misvisende. Det er ingenting fysisk i kroppen som gjør at du går fort opp igjen og blir tjukkere enn før. Mange går opp igjen fordi de har vokst opp med dårlige matvaner og sliter med å lære det av seg, for eksempel, men noen fysiologisk reaksjon i kroppen finnes ikke. For å gå ned i vekt raskt trenger du et stort kaloriunderskudd, ikke noe mer eller mindre:) Anonymkode: 3527e...399 Dette er faktisk helt feil. Dersom du hadde satt deg inn i nyere forskning på vektreduksjon, vil du oppdage at kroppen har mange forsvarsmekanismer mot å gå ned i vekt og bli der. Effekten kan vare i flere år. Faktisk er det nå en god del forskere som anbefaler overvektige å prøve å holde vekten istedenfor å slanke seg pga dette. Dersom du vil ha mer informasjon, kan du Google leptin og ghrelin (massevis av spennende rapporter der ute). I tillegg setter kroppen ofte ned forbrenningen etter en slankekur, siden den tror det er hungersnød. Forskning på tarmbakterier er også et spennende felt for tiden. Anbefaler forskning.no for videre lesning. Anonymkode: 6d3e2...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #8 Del Skrevet 12. oktober 2019 Å gå ned i vekt krever ekstrem disiplin, så start med kostholdet. Når dette har stabilisert seg ville jeg gjort styrketrening. Gåturer utenom dette. Tipset er å ikke lage et regime du ikke klarer å opprettholde, spis vanlig mat i normale porsjoner. Kutt ut alt annet. Anonymkode: ee2f2...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #9 Del Skrevet 12. oktober 2019 Men ja, det er ingen forskjell på langtidseffekten av å gå sakte ned i vekt og raskt ned i vekt. Så lenge man får i seg nok kalorier til å opprettholde muskelmasse og kroppen ikke går i starvation mode. Jeg vil anbefale styrketrening for å holde forbrenningen oppe og fokusere på hva man putter i munnen, og få opp aktiviteten i hverdagen. Anonymkode: 6d3e2...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrie <3 Skrevet 14. oktober 2019 #10 Del Skrevet 14. oktober 2019 Start med å legge om kosthold, legge inn et par økter med kondisjon (hvertfall) i uken, samt litt styrke. Og vær aktiv i hverdagen! Det hjelper ikke å trene hvis man sitter på rumpa gjennom hele dagen, hele uken og kjører overalt. (Siste var et generelt råd ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 14. oktober 2019 #11 Del Skrevet 14. oktober 2019 On 10/9/2019 at 7:30 AM, AnonymBruker said: Trening er gram, kosthold er kilo, så vekttapet må du i all hovedsak regulerer gjennom kaloriinntaket. Trening øker forbrenningen noe, og så ser man jo bedre ut, så for all del: Tren! Lykke til. Anonymkode: 1f270...871 Hvis treningen består i to snaue timer på studio i uka: ja. Hvis man derimot har 5-10 km til jobb og sykler det hver dag, pluss et par ordentlige utholdenhetsøkter og et par styrkeøkter i uka, da blir det fort kilogram ned i vekt av treninga. Å trene utholdenhet flere ganger i uka gjør at hvileforbrenninga stiger markant. Jeg merker det selv: Jeg sykler mest trening og konkurranser i mai-september. I dette tidsrommet spiser jeg mer enn ellers, men vekta er også lavere enn ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå