AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Var noen som prøvde å gå inn veranda døra. Det var folk som jobba i Usbl, boligbyggelaget jeg bør i. Jeg ble redd og løp ut. Klarte heldigvis å få med meg veska. I natt sover jeg hos en veninne.Har fått dusja der og lånt klær til i morgen slik at jeg ser ordentlig ut til i morgen på jobb. Rett etter de folka var hos meg ble jeg ringt tre ganger av samme nummer. Jeg googla det og det var politiet.. Mest sannsynligvis fordi leiligheten min er en svinesti og det så de fra veranda vinduet. Så de derfor kontakt et politiet. Nå er jeg redd og vet ikke hva jeg skal gjøre. ? Jeg har jo alle tingene mine der og jeg vet ikje hvor jeg sjæl oppholde meg i helgen når jeg ikke jobber. .. Er det noen som har vært borti lignende? Mister jeg leiligheten min..?Jeg betaler jo alltid husleia.... Anonymkode: e728e...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Du må jo bare ringe dem og spørre? Leier du eller eier du leiligheten? Anonymkode: 65f1a...820 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg leier....men det er første gangen jeg bør for meg selv og jeg har ikke klart det bra... Har dårlug forhold til familie så jeg Jan ende opp på togstasjonen...... Anonymkode: e728e...9b5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #4 Skrevet 8. oktober 2019 Om du vet at det er folk fra boligbyggelaget som banker på døra, må du jo spørre hva de vil, hvorfor de er der osv. De syns nok det var ganske absurd at du bare dro fra leiligheten, hvorfor gjorde du det? Det kan jo virke veldig mistenkelig.. Anonymkode: ff2df...0a7 41
moho Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 Kan noen ha vært bekymret for deg fordi de ikke får tak i deg over flere dager? Hvis de har kontaktet politiet er det naturlig at de kommer sammen med boligbyggelaget for å se til deg. 19
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Kanskje de ble bekymret for deg, og lurer på om alt er iorden.... Ring opp igjen politiet. Det er nok ikke så ille som det du tror Anonymkode: 882ba...c69 20
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 Men i alle dager, du må jo snakke med politiet når de ringer. Hvorfor sånn panikk? Anonymkode: 56bc9...75a 30
Sessan_ Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 Hvis leiligheten er en svinesti, så har sannsynligvis noen i borettslaget reagert på for eksempel lukt. Når de da ikke får tak i deg, så er det normalt at de forsøker å undersøke om du er i leiligheten og om alt er i orden. Hvis du «misligholder» leiligheten gjennom mye rot og manglende renhold, så kan utleier både kaste deg ut (men ikke sånn uten forvarsel) og ta penger fra depositumet for å dekke eventuelle skader som kan ha oppstått. Men man blir ikke kastet ut sånn helt ut av det blå. Vil oppfordre deg til å ringe tilbake og snakke med de som har forsøkt å nå deg. Også må du få hjelp til å bedre boevnen din. Lykke til. ❤️ 24
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 Det var nok namsmannen, politiet og boligbyggelaget som prøvde å få tak i deg. Du får ringe tilbake til politiet som har ringt deg. Anonymkode: 0029c...bc8
Apis Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 Umiddelbart tenker jeg at du bør ringe tilbake til politiet, litt vanskelig å sitte på et Internett fora å høre hva de vil, 7
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker said: Var noen som prøvde å gå inn veranda døra. Det var folk som jobba i Usbl, boligbyggelaget jeg bør i. Jeg ble redd og løp ut. Klarte heldigvis å få med meg veska. I natt sover jeg hos en veninne.Har fått dusja der og lånt klær til i morgen slik at jeg ser ordentlig ut til i morgen på jobb. Rett etter de folka var hos meg ble jeg ringt tre ganger av samme nummer. Jeg googla det og det var politiet.. Mest sannsynligvis fordi leiligheten min er en svinesti og det så de fra veranda vinduet. Så de derfor kontakt et politiet. Nå er jeg redd og vet ikke hva jeg skal gjøre. ? Jeg har jo alle tingene mine der og jeg vet ikje hvor jeg sjæl oppholde meg i helgen når jeg ikke jobber. .. Er det noen som har vært borti lignende? Mister jeg leiligheten min..?Jeg betaler jo alltid husleia.... Anonymkode: e728e...9b5 Hvorfor skulle du miste leiligheten din? Anonymkode: 0ed99...37e 1
Apis Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var nok namsmannen, politiet og boligbyggelaget som prøvde å få tak i deg. Du får ringe tilbake til politiet som har ringt deg. Anonymkode: 0029c...bc8 Namsmannen? 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #13 Skrevet 8. oktober 2019 7 minutter siden, Apis skrev: Namsmannen? Ta. Ja det er mulig. Har jo gjeld..Kom de kanskje for å ta ting til å pantsatte ? Det var nr.33344400. Google det og det kan være enten namsmann eller politi.. Anonymkode: e728e...9b5
Sinsiew Skrevet 8. oktober 2019 #14 Skrevet 8. oktober 2019 Når politiet ringer, svarer du. Noe annet er jo bare idioti. 19
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #15 Skrevet 8. oktober 2019 Hvorfor svarer du dem ikke? Det høres jo ut som at du sliter med noe, kanskje du trenger hjelp med det? Du kan jo få hjelp fra noen i kommunen til hverdagslige ting som å rydde og vaske, sette opp budsjett og slike ting. Altså du kan få en type "støttekontakt" som hjelper deg med ting i hverdagen, som da også går på å holde leiligheten din fin og ryddig. Men det krever at du spør om hjelp selv. Anonymkode: 9b05c...455 2
SoWhat? Skrevet 8. oktober 2019 #16 Skrevet 8. oktober 2019 Hvis de så at du løp ut, og hvis leiligheten din virkelig ser ille ut, så blìr de nok bekymret. Politiet ringer deg ikke for å kjefte eller noe!! De vil høre om alt er ok. Så fremt du ikke har gjort noe mot loven? uansett får du ikke kjeft. Har du noen idé om noen har klaget på noe? Har du fått noen selv? Og rot er ikke svinesti. Matrester og møkk er det. Hvis det er så ille, så kanskje du trenger hjelp eller noen som du kan rådføre deg med? Bare lurer på hvorfor de kom sånn uten å si fra. Men ring politiet! Det er det viktigste. Og ikke ta noen sorger på forskudd. 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #17 Skrevet 8. oktober 2019 14 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvis de så at du løp ut, og hvis leiligheten din virkelig ser ille ut, så blìr de nok bekymret. Politiet ringer deg ikke for å kjefte eller noe!! De vil høre om alt er ok. Så fremt du ikke har gjort noe mot loven? uansett får du ikke kjeft. Har du noen idé om noen har klaget på noe? Har du fått noen selv? Og rot er ikke svinesti. Matrester og møkk er det. Hvis det er så ille, så kanskje du trenger hjelp eller noen som du kan rådføre deg med? Bare lurer på hvorfor de kom sånn uten å si fra. Men ring politiet! Det er det viktigste. Og ikke ta noen sorger på forskudd. Ts. Jo. D fra dps sendte søknad om støttekontakt til å hjelpe meg med leilighet. Jeg svarte ikke når jeg ble konyakyet siden jeg ville ikke allikevel.. siste dag for å svare var i går og i dag kom det noen .. men det var jo helt andre folk. Dette var Usbl folj.. så forstår ikke.. Det er ingen naboer som har klaga på meg.. men leiligheten er en mess... så klarer ikke å møte på noen som har sett det. Tørr heller ikke å dra hjem. Kan det hende at de har låst av døra ? Anonymkode: e728e...9b5
jabx Skrevet 8. oktober 2019 #18 Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var noen som prøvde å gå inn veranda døra. Det var folk som jobba i Usbl, boligbyggelaget jeg bør i. Jeg ble redd og løp ut. Klarte heldigvis å få med meg veska. I natt sover jeg hos en veninne.Har fått dusja der og lånt klær til i morgen slik at jeg ser ordentlig ut til i morgen på jobb. Rett etter de folka var hos meg ble jeg ringt tre ganger av samme nummer. Jeg googla det og det var politiet.. Mest sannsynligvis fordi leiligheten min er en svinesti og det så de fra veranda vinduet. Så de derfor kontakt et politiet. Nå er jeg redd og vet ikke hva jeg skal gjøre. ? Jeg har jo alle tingene mine der og jeg vet ikje hvor jeg sjæl oppholde meg i helgen når jeg ikke jobber. .. Er det noen som har vært borti lignende? Mister jeg leiligheten min..?Jeg betaler jo alltid husleia.... Anonymkode: e728e...9b5 Hvorfor ble du redd og løp ut? Hvorfor går du ikke bare tilbake til leiligheten? Du oppfører deg jo helt irrasjonelt. Har du noen grunn til å frykte politiet eller USBL? 16
SoWhat? Skrevet 8. oktober 2019 #19 Skrevet 8. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts. Jo. D fra dps sendte søknad om støttekontakt til å hjelpe meg med leilighet. Jeg svarte ikke når jeg ble konyakyet siden jeg ville ikke allikevel.. siste dag for å svare var i går og i dag kom det noen .. men det var jo helt andre folk. Dette var Usbl folj.. så forstår ikke.. Det er ingen naboer som har klaga på meg.. men leiligheten er en mess... så klarer ikke å møte på noen som har sett det. Tørr heller ikke å dra hjem. Kan det hende at de har låst av døra ? Anonymkode: e728e...9b5 Nei, tviler veldig sterkt på at noen har låst deg ute fra hjemmet ditt! Men du. Ta i mot hjelpen. Og jeg kan si deg bare en ting, og det er at du er såå langt fra den eneste som mister oversikt noen ganger. Ingen vil se ned på deg for at du ikke har taklet alt på en stund. De vil støtte deg. Jeg skjønner jo at du syns det er flaut! Alle skjønner nok det, men vi vet jo like godt at alt ikke akkurat går på skinner hele tiden! Så ja... prøv å ikke skam deg. Og ring politiet. Kanskje du får roet deg ned når du får vite hva som er saken? Jeg tror det vil hjelpe altså. 16
atropos Skrevet 8. oktober 2019 #20 Skrevet 8. oktober 2019 Ta med deg venninna di. Dra til leiligheten. Hvis leiligheten er avlåst, så drar du tilbake til venninna di og sover der. Så ringer du det nummeret i morgen slik så du finner ut hva de vil. Ofte er panikken større i hodet enn i virkeligheten. Åpner du posten din? Har du fått noen brev som kan forklare hva de gjør der? 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå