AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Har en leilighet med to soverom. Har det noe trangt økonomisk, så skal leie ut et rom. Er mann selv, men vurderer se etter dame å leie ut til, bare pga. jeg ikke orker tanken på en gamer som sitter oppe hele natten (slik var min forrige leietaker). Leie ut til mann eller dame? Evt andre relevante tips for å finne god leietaker? Anonymkode: 30e5a...ace
NewInTown Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Du vet aldri hvilket menneske du får inn dit uansett. En kvinne kan jo også sitte opp hele natten å game for alt du vet. Og det er like mange ryddige menn der ute som kvinner f.eks. Det beste er kanskje bare å søke etter en leietaker, uten kjønnsspesifikasjoner, og heller prøve å snakke litt med vedkommende før du evt. velger han eller henne til å bo med deg. 4
Jytte Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg ville kanskje valgt en mann som var litt handy. En pendler som har jobb. Da blir det garantert ro på natta. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 For kvinner er det tryggest å leie ut til kvinner. Anonymkode: 30399...eb1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, Jytte skrev: Jeg ville kanskje valgt en mann som var litt handy. En pendler som har jobb. Da blir det garantert ro på natta. Støtter dette, en som bare trenger et sted å sove og som er hjemme et annet sted i helgene. Anonymkode: 8e040...579 1
Hjertefisk Skrevet 9. oktober 2019 #6 Skrevet 9. oktober 2019 Tvilsomt at en dame vil ha lyst til å bo så tett sammen med en fremmed mann. Jeg hadde ikke hatt lyst til det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #7 Skrevet 9. oktober 2019 1 time siden, Jytte skrev: Jeg ville kanskje valgt en mann som var litt handy. En pendler som har jobb. Da blir det garantert ro på natta. Du er klar over at det er ikke en leieboers oppgave å fikse ting for deg ikke sant?, Det er faktisk din oppgave og ordne ting for leieboeren. Anonymkode: 30399...eb1 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #8 Skrevet 9. oktober 2019 Du kan jo ikke vite om du får en renslig kvinne eller en som bare er like ille som en gamer som sitter oppe hele natta? Anonymkode: e0af7...dbd
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #9 Skrevet 9. oktober 2019 Lei ut til asylsøkere. Du slipper festing og kravstorhet, og kommunen er en sikker betaler. Anonymkode: 8cffb...b80
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, Hjertefisk skrev: Tvilsomt at en dame vil ha lyst til å bo så tett sammen med en fremmed mann. Jeg hadde ikke hatt lyst til det. why not Anonymkode: e0af7...dbd
Jytte Skrevet 9. oktober 2019 #11 Skrevet 9. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at det er ikke en leieboers oppgave å fikse ting for deg ikke sant?, Det er faktisk din oppgave og ordne ting for leieboeren. Anonymkode: 30399...eb1 Jeg skrev det ikke, men mot avslag i leia hvis noe oppstår, ikke til vedlikehold og oppussing. Har ikke sansen for at leieboer skal føle seg som en slave. Men, for meg kunne det vært sånne ting som å hjelpe til med å henge opp et bilde, stake hvis vasken gikk tett (åpne vannlåsen og lære meg det), og kanskje, etter avtale selvsagt, male verandaen. Endret 9. oktober 2019 av Jytte
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #12 Skrevet 9. oktober 2019 7 minutter siden, Hjertefisk skrev: Tvilsomt at en dame vil ha lyst til å bo så tett sammen med en fremmed mann. Jeg hadde ikke hatt lyst til det. Jeg har bodd i kollektiv med 4 gutter som eneste jente. Hadde det supert sammen vi ihvertfall. Anonymkode: 8086f...503 1
Gjest majani Skrevet 9. oktober 2019 #13 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg ville ha skrevet i annonsen at du ønsker en rolig person med fast inntekt, kanskje en pendler. Så får du ta det på intervjuet med han/henne for å spørre om interesser/jobb osv. Da bør du forhåpentligvis kunne utelukke noen som det ringer varselslamper av. Jeg har bodd med både menn og kvinner, og det er absolutt ikke kjønn som tilsier om de er hverken rolige eller renslige eller greie å ha med å gjøre.
Hjertefisk Skrevet 9. oktober 2019 #14 Skrevet 9. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: why not Anonymkode: e0af7...dbd 1 - Er han en gris? Tisser han på doringen og har det rotete? 2 - Kan jeg slippe unna å se han sprade rundt i bokser og bar overkropp? 3 - Kommer han til å prøve seg på meg? Hvordan kan jeg være helt sikker på at denne mannen faktisk er ok og ikke har skjulte intensjoner? 4 - Hva kommer kjæresten min til å si? Å dele leilighet med en fremmed mann er nok siste valg for meg. Må derimot nevne at jeg har bodd i guttekollektiv. Jeg var eneste jente. Det var helt greit. Flotte fyrer alle sammen! Men... det er noe litt mer ubehagelig med å dele leilighet med EN mann. Da må han ha en troverdig beskrivelse av seg selv slik at jeg virkelig føler at jeg kan stole på han. ....Mulig jeg er mer skeptisk enn andre. 😅 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #15 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg er kvinne, og kan bekrefte at jeg sitter oppe natten lang å gamer. Anonymkode: feb21...a8f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #16 Skrevet 10. oktober 2019 På 9.10.2019 den 10.21, Hjertefisk skrev: 2 - Kan jeg slippe unna å se han sprade rundt i bokser og bar overkropp? Ja du lar bare være å se inn i vinduet hans Anonymkode: 30399...eb1
Hjertefisk Skrevet 10. oktober 2019 #17 Skrevet 10. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja du lar bare være å se inn i vinduet hans Anonymkode: 30399...eb1 vindu?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå