Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser for meg jeg gjerne vil jobbe på feks. Akuttpsykatrisk. Hvilken utdannelse kan man ha? 

Bare sykepleie? Det somatiske har aldri interessert meg særlig, men forstår det er fint å ha i bunn. 

Anonymkode: 88b71...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vernepleie -> videreutdanning innenfor psykisk helse

Anonymkode: d7e3f...546

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg jeg gjerne vil jobbe på feks. Akuttpsykatrisk. Hvilken utdannelse kan man ha? 

Bare sykepleie? Det somatiske har aldri interessert meg særlig, men forstår det er fint å ha i bunn. 

Anonymkode: 88b71...fd0

Ser vernepleie er nevnt, det er ikke førsteutdanningen jeg ville valgt men den fungerer absolutt den også. Sykepleie til dels også sosionom. Gjerne med en etterutdanning i psykisk helse.

Anonymkode: 49e16...5cb

Skrevet

Psykolog?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser vernepleie er nevnt, det er ikke førsteutdanningen jeg ville valgt men den fungerer absolutt den også. Sykepleie til dels også sosionom. Gjerne med en etterutdanning i psykisk helse.

Anonymkode: 49e16...5cb

Sosionom er ikke så ettertraktet lenger. Sykepleier eller vernepleier er mer sikret jobb. Dette ifølge min mor som er klinisk sosionom som har jobbet i psykiatrien i alle år. 

Jeg har mye erfaring som pasient og det er mest sykepleiere, vernepleiere og faktisk også barnevernspedagoger. Sosionomer også, men faktisk ikke så mange. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...