Gå til innhold

Anmelde barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Mitt barn på 10 år har vært med på rampestreker. Har kastet en stol ned fra en veranda på et sykehjem sammen med noen andre gutter. Han har aldri gjort noe slikt før. Vi har snakket med han, tatt kontakt med de som eigde stolen, har tilbudt oss å erstatte stolen, (det ble ei ripe) og alle guttene har sagt unnskyld. Jeg som forelder tok kontakt med sykehjem lederen for å ordne opp. Noe som vi nå har gjort. Allikevel går hun til politiet og anmelder barna. Politiet ville ikke ta imot anmeldelsen og sa at dette måtte ordnes med foreldrene (noe vi har gjort) politiet sendte lederen på sykehjemmet på dør. 

Ble så forbannet. Ringte lederen på sykehjemmet og sa at det var utrolig simpelt gjort da dette var løst og oppklart. Møkkakjerring 

hva tenker dere? 

Anonymkode: ec7ae...b4a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke kalle henne møkkakjerring. Det var en ganske grov ting å gjøre selv for 10 årige barn.  Men det er lite vits å anmelde unger som likevel ikke kan straffe forfølges. 

Men jeg forstår hvorfor hun reagerte, jeg stusser veldig over hvorfor du ble forbannet. Det virker jo ikke som om du forstår alvoret her siden du reagerer på den måten.

Anonymkode: 198c3...a04

• Liker 35
Skrevet

Om sykehjemmet skal få igjen penger til ny på forsikring så MÅ de anmelde. De får ikke ny uten at det foreligger anmeldelse for skadeverk. 

Anonymkode: 427b3...b02

• Liker 43
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om sykehjemmet skal få igjen penger til ny på forsikring så MÅ de anmelde. De får ikke ny uten at det foreligger anmeldelse for skadeverk. 

Anonymkode: 427b3...b02

Ble forbannet fordi vi hadde løst saken, så går hun allikevel å anmelder. Politiet avviste henne og hun fikk ikke anmelde saken. Og det sier litt. Hun MÅ ikke anmelde. Det er ripe på en stol. Som vi foreldre har sagt vi skal erstatte. De trenger ikke forsikringsselskap til dette. Stolen koster 400 kr. 

Jeg forstår absolutt alvoret i det guttene gjorde. Jeg har gjort alt riktig. Snakket med gutten vår, tatt kontakt og ryddet opp. 

Og ja, hun er ei møkkakjerring. 

Eks. Hvis naboens barn hadde sparket i grillen din som sto på verandaen. Du visste ingenting om det. Så får du tlf fra far til barnet der han forteller om skaden, kommer bort med gutten så han får si unnskyld og tatt alvorsprater med han. I tillegg erstattet han grillen din. Hadde du likevel anmeldt gutten?? 

• Liker 11
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke kalle henne møkkakjerring. Det var en ganske grov ting å gjøre selv for 10 årige barn.  Men det er lite vits å anmelde unger som likevel ikke kan straffe forfølges. 

Men jeg forstår hvorfor hun reagerte, jeg stusser veldig over hvorfor du ble forbannet. Det virker jo ikke som om du forstår alvoret her siden du reagerer på den måten.

Anonymkode: 198c3...a04

Ble forbannet fordi vi hadde løst saken, ryddet opp. Avtalen mellom oss var at hun skulle ringe meg i dag ang erstatning på stolen, så dropper hun det og heller går til politiet. 

• Liker 4
Skrevet

Dette synes jeg ikke er greit. Ungene er 10 år, og får nok konsekvenser hjemme som det er.

En leder burde visst bedre. Foreldrene erstatter denne stolen og ingen ble skadet. Simpelt gjort av henne synes jeg. 

Anonymkode: 870fc...68c

• Liker 11
Skrevet

Jeg er enig med deg Ts. Dette var urimelig. Selvsagt skulle ikke barna ha gjort denne rampestreken. Men trolig skjer dette aldri igjen. Det er barn på 10 år. Jeg kunne forstått anmeldelsen hvis det var en ungdom på feks. 15 år. 

• Liker 7
Skrevet

Du kaller uansett ikke andre møkkakjerring! 

Mulig det er noe galt med deres holdninger som gjør at barnet synes det er OK å gjøre slikt, og at dere synes det er ok å kalle andre nedsettende ord😊

Anonymkode: ddc58...b54

• Liker 20
Skrevet

Hvorfor sier du møkkakjerring om henne, når du selv har en jævla drittunge?

Anonymkode: 2da3f...057

• Liker 46
Gjest ana0603
Skrevet

Du høres ikke ut som en seriøs forelder. Om dette hadde vært barnet mitt hadde han fått seg en lærepenge han ikke hadde glemt PÅ LENGE. 

Om ikke du lærer gutten din disiplin kommer bv/fengselet til å gjøre jobben for deg, og det er ikke ønskelig. 

Skrevet

Hvis ikke du tar skikkelig affære og gir den gutten litt ordentlig voksenkontakt blir det nok av anmeldelser på han om 8 år, eller tidligere. Det er ikke nødvendigvis straff som er løsningen, men han sliter tydeligvis med noen ting som muligens kan dempes med aktiv tilstedeværelse av voksne, trygge personer. 

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor er du så sint? Og kaller henne møkkakjerring?

Unger finner på mye dumt og tankeløst, men når de er ti år, så hvorfor kaste en stol ned fra en veranda? Er de ikke så store at de skjønner å ikke ødelegge  eller herpe møbler? Og på andres eiendom. Hallo, syns det var drøyt. Men syns også at det var en overdrivelse fra henne å anmelde. Hvis det ikke var at det ble en misforståelse ang betaling. Hvorfor var ikke stolen alt betalt av dere?

Men hvis ikke så var det dramatisk av henne. Men det er ingenting å bli sint for? Jeg skjønte ikke helt det. Hadde heller bare blitt oppgitt 

• Liker 5
Skrevet

Håper ikke du formidler til sønnen din hva du synes om denne dama

• Liker 18
Skrevet
19 minutter siden, ana0603 skrev:

Du høres ikke ut som en seriøs forelder. Om dette hadde vært barnet mitt hadde han fått seg en lærepenge han ikke hadde glemt PÅ LENGE. 

Om ikke du lærer gutten din disiplin kommer bv/fengselet til å gjøre jobben for deg, og det er ikke ønskelig. 

Du mener jo at korporlig avstraffelse av barn er innafor, så jeg tror ikke vi bryr oss så mye om dine meninger.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt. Mitt barn på 10 år har vært med på rampestreker. Har kastet en stol ned fra en veranda på et sykehjem sammen med noen andre gutter. Han har aldri gjort noe slikt før. Vi har snakket med han, tatt kontakt med de som eigde stolen, har tilbudt oss å erstatte stolen, (det ble ei ripe) og alle guttene har sagt unnskyld. Jeg som forelder tok kontakt med sykehjem lederen for å ordne opp. Noe som vi nå har gjort. Allikevel går hun til politiet og anmelder barna. Politiet ville ikke ta imot anmeldelsen og sa at dette måtte ordnes med foreldrene (noe vi har gjort) politiet sendte lederen på sykehjemmet på dør. 

Ble så forbannet. Ringte lederen på sykehjemmet og sa at det var utrolig simpelt gjort da dette var løst og oppklart. Møkkakjerring 

hva tenker dere? 

Hvor lite har du å stri med i livet ditt om du gidder å lage en tråd om dette på nettet?😂

• Liker 3
Skrevet

Veldig spesielt å anmelde et barn🤔

Barn kan finne på mange rampestreker. Husker folk på skolen drev og kastet stoler i klasserommet. Ingen av de har blitt kriminelle av den grunn. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor valgte hun å anmelde, spurte du henne om det?

Og så lurer jeg også veldig på hvordan du vet at hun har forsøkt å anmelde, men har blitt sendt på dør.

Anonymkode: 3feec...b31

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor var barna der i utgangspunktet?

Anonymkode: 3e4a8...266

• Liker 4
Skrevet

Her var det mykje som skurra?

- Kva gjorde barna der?

- Korleis veit du om ho leverte annmeldelse? Det har ho full rett til å gjera, betyr ikkje at det kjem noke ut av det.

- Kvifor kaller du ho møkkakjerring for å bruka rettighetane sine? Det var ditt barn som var med på noke destruktivt.

- Bare fordi man gjer opp for seg så betyr det ikkje at man nødvendigvis slipper unna konsekvenser, det veit man jo ikkje. Ingen automatikk der.

Anonymkode: 7fe71...5b4

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...