AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #21 Skrevet 9. oktober 2019 Det kan være vaske/skyllemiddel! Jeg vasket noen fleecejakker og brukte tydeligvis feil skyllemiddel. Etter vask og tørk luktet det veldig kvalmt. Måtte vaske om igjen med annet skyllemiddel og ekstra skylling...... Dunjakker og annet yttertøy bør man bruke tilpasset vaskemiddel til. Fåes på sportsbutikk. Anonymkode: 553c6...706 3
Påkrevd Skrevet 9. oktober 2019 #22 Skrevet 9. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva man gjør når man de-stinker vesker og sekker 🧐 Anonymkode: 56e7b...001 Tja, si det. Bruke dem annenhver uke på vranga, kanskje?🤔 3
LatersBaby Skrevet 9. oktober 2019 #23 Skrevet 9. oktober 2019 1 minutt siden, Påkrevd skrev: Tja, si det. Bruke dem annenhver uke på vranga, kanskje?🤔 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #24 Skrevet 10. oktober 2019 Kjøp en gave til henne med diverse såper 😉 Anonymkode: dec9c...fb9
Auri Skrevet 10. oktober 2019 #25 Skrevet 10. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tåfis er et kjempeproblem faktisk! Jeg svetter masse på bena, og selv om jeg bruker skinnsko og bomullssokker med gode såler blir jeg svett. Følger råd om å la skoene tørke ordentlig og bruker derfor so annenhver dag, men det tar likevel kun et par måneder før nye sko får lukt i seg. Har ingenting med manglende renslighet å gjøre. Anonymkode: e7837...2d0 Prøv bambussokker Bambus er antibakterielt og kan bidra til å dempe tåfislukt. Også er de mye bedre temperaturregulerende enn bomull, mer på linje med ull. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #26 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg har hatt et plutselig problem med kraftig svette og lukt under armene det siste året. Vet ikke hvorfor, men det er plagsomt. Tenker at hvis jeg kjenner det, gjør i hvert fall andre det. Anonymkode: 2992e...c31
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #27 Skrevet 10. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bynner å lure på om denne jenta er meg, jeg passer beskrivelsen din hvertfall 😅 I så fall får jeg ikke vasket dunjakken min siden jeg ikke har tørketrommel :*( Siden stoffet er syntetisk, begynner det fort å stinke Anonymkode: f1ef3...51d Da ville jeg ikke brukt den. Anonymkode: 13c68...529
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #28 Skrevet 10. oktober 2019 11 timer siden, Påkrevd skrev: Tja, si det. Bruke dem annenhver uke på vranga, kanskje?🤔 Kanskje 😂 men jeg har aldri hatt et problem med at vesker og sekker stinker for jeg bruker de altså ikke på kroppen. Trer ikke på meg en veske før jeg skal på trening liksom. Anonymkode: 56e7b...001
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #29 Skrevet 10. oktober 2019 Er jo bare å si noe som "du..lukter litt merkelig fra jakka di..." Anonymkode: cd29a...224 1
Gent82 Skrevet 10. oktober 2019 #30 Skrevet 10. oktober 2019 Ta henne med når du skal tanke opp bilen din og mens dere står der og fyller så veiver du litt med dieselpistolen mens den er i gang når tanken er full og du tar den ut og så sier du "herregud asså, jeg er alltid så klossete med denne greia her haha, jeg skal vaske jakka di for deg jeg" 🙂🙂
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #31 Skrevet 10. oktober 2019 Jeg sleit med stinkende føtter. Helt til jeg brukte baby foot. Nå bruker jeg baby foot to ganger i året og null fotsvette og ingen stinkende bein, sokker eller sko. Helt supert! Anonymkode: 15713...312
BeautyBox Skrevet 10. oktober 2019 #32 Skrevet 10. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan være vaske/skyllemiddel! Jeg vasket noen fleecejakker og brukte tydeligvis feil skyllemiddel. Etter vask og tørk luktet det veldig kvalmt. Måtte vaske om igjen med annet skyllemiddel og ekstra skylling...... Dunjakker og annet yttertøy bør man bruke tilpasset vaskemiddel til. Fåes på sportsbutikk. Anonymkode: 553c6...706 Skyllemiddel er 100% unødvendig. 1
BeautyBox Skrevet 10. oktober 2019 #33 Skrevet 10. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bynner å lure på om denne jenta er meg, jeg passer beskrivelsen din hvertfall 😅 I så fall får jeg ikke vasket dunjakken min siden jeg ikke har tørketrommel :*( Siden stoffet er syntetisk, begynner det fort å stinke Anonymkode: f1ef3...51d Jeg leverer alltid mine dunjakker og lignende på renseri. Ca 1 gang per sesong. De blir ikke like fine igjen om de vaskes i maskin og tørkes i tørketrommel, vaskeanvisningen sier som regel at de skal renses, ikke vaskes i maskin. Dette fordi dun/fiber klumper seg sammen og blir ikke like luftig lengre, selv om man bruker tennisballer i trommelen. Så da mister de noe av isolasjonen de normalt skal gi. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #34 Skrevet 10. oktober 2019 4 timer siden, BeautyBox skrev: Jeg leverer alltid mine dunjakker og lignende på renseri. Ca 1 gang per sesong. De blir ikke like fine igjen om de vaskes i maskin og tørkes i tørketrommel, vaskeanvisningen sier som regel at de skal renses, ikke vaskes i maskin. Dette fordi dun/fiber klumper seg sammen og blir ikke like luftig lengre, selv om man bruker tennisballer i trommelen. Så da mister de noe av isolasjonen de normalt skal gi. Takk for tips, det skal jeg gjøre neste gang Flere av mine dunjakker har mistet "fluffen" etter en runde i vaskemaskinen Anonymkode: f1ef3...51d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #35 Skrevet 10. oktober 2019 Det går da fint an å vaske dunjakka i vaskemaskinen på 30 grader! Men man må bruke vaskemiddel beregnet på ull. Jeg har ikke engang tørketrommel, men likevel er dunjakka mi like fin etter vask. Jeg bare rister jakka og løser opp dunklumpene med fingrene underveis i tørkingen. Når jakka er helt tørr, så har dunen fordelt seg og befinner seg der den skal være. Dunjakka er forresten like fluffy som før. Anonymkode: 0129d...0cc
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #36 Skrevet 10. oktober 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Men dersom du verken bruker skotre eller fjerner lukt jevnlig (hver uke til 14. dag) så har du jo unektelig litt laber skohygiene? Altså: har du jogget i en time stinker kanskje toppen din såpass at den må vaskes, mens en vanlig t-skjorte kan du bruke to dager og en ullgenser i noen uker - å vaske tilstrekkelig for ditt bruk og plagg er jo nettopp det god hygiene er. Folk uten fotsvette må de-stinke skoene sine en gang i halvåret eller måneden, du en gang i uka. Men det er jo som det er (og ikke spesielt mye jobb). Forbausende mange mennesker de-stinker foresten aldri skoene eller sekkene eller veskene sine. 😮 og da er vi over i virkelig dårlig hygiene. Anonymkode: c4e15...302 De-stinke? Hva er det? Anonymkode: 1936f...6ac 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #37 Skrevet 11. oktober 2019 Om jeg lukter vondt håper jeg at vennene mine sier ifra, og ikke hinter om det. Det blir for dumt når en er voksen. Anonymkode: 6d864...8da 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #38 Skrevet 11. oktober 2019 Hvis jeg skulle sagt noe, ville jeg tatt det under fire øyne. Fortalt henne at du er glad i henne og at du ikke sier det for å være slem. Du har lagt merke til at det lukter litt vondt og at du bare vil si i fra. Ingen har jo lyst til å lukte vondt. Anonymkode: 13c68...529
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #39 Skrevet 11. oktober 2019 På 8.10.2019 den 19.31, Auri skrev: I min erfaring er det beste i sånne situasjoner å nevne at man har opplevd det selv. Altså neste gang du ser henne, si noe som "tok opp vinterjakkene fra boden, og la først nå merke til at noen av de lukta gammel svette! Er ikke flink nok til å huske å vaske ytterjakker". De fleste tenker da "oi, må sjekke mine egne jakker nå". Dårlig forslag. Dette er sånn jenter gjør. (feminine jenter vel å merke) De tror at de hinter for å "hjelpe", men det er bare frekt. Akkurat som at folk ikke skjønner det tullet der. Slutt å være så falske! Anonymkode: cc51a...03b 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #40 Skrevet 11. oktober 2019 På 9.10.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev: Tåfis er et kjempeproblem faktisk! Jeg svetter masse på bena, og selv om jeg bruker skinnsko og bomullssokker med gode såler blir jeg svett. Følger råd om å la skoene tørke ordentlig og bruker derfor so annenhver dag, men det tar likevel kun et par måneder før nye sko får lukt i seg. Har ingenting med manglende renslighet å gjøre. Anonymkode: e7837...2d0 Bruk ullsokker! Hjelper litt. Anonymkode: 439bf...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå