Gå til innhold

Dere som trykker "liker" på egne innlegg... etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle meg hvorfor dere gjør det ? Var innom KG en tur idag for å bidra med litt kunnskap (er veldig sjeldent her pga klientellet... no offence), og la merke til at en bruker både kom med svært dumme innlegg, etterfulgt av et like i samme sekund før noen i det hele tatt kunne lest innlegget, og dette gjentok seg på alle brukerens innlegg. 

Dersom en er trygg på sin mening, virker det merkelig å krampeaktig spamme liker knappen på sitt eget innlegg for validering ??

Er folk blitt helt skadet av sosiale medier og ekko kamrene, hvor alt handler om å bli "upvoted" på reddit eller få mest likes på fb eller retweets på twitter, isteden for å fremme gode poenger ? Er det derfor vi ser så mye "virtue signaling" og dumme innlegg ?

Eller er det bare en stor mengde troll her, som troller for trollings skyld?

Noen som "tør" å stå frem og forklare seg for hvorfor dere gjør det dere gjør ? Kanskje det kan bli et vendepunkt for samfunnet isteden for at vi fortsetter i denne retningen ?

Kan KG redde verden gjennom å ta et oppgjør med internett kulturen som har bredt om seg og er så destruktiv? Eller skal vi fortsette mot stupet ?

Kjør debatt

Anonymkode: e127b...210

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke like egne innlegg.

• Liker 11
Gjest Helena89
Skrevet
Just now, Aragorn ll Elessar said:

Man kan faktisk det, som anonym. Men ja, det er litt som å high-five seg selv.

Skrevet

Hvordan kan du være sikker på at h*n liker sine egne innlegg? Flere ganger leser jeg innlegg rett etter at de er lagt ut og liker de fordi jeg er enig.

Anonymkode: 85884...3f1

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan du være sikker på at h*n liker sine egne innlegg? Flere ganger leser jeg innlegg rett etter at de er lagt ut og liker de fordi jeg er enig.

Det gjør jeg også noen ganger.

Anonymkode: 0f5e7...daa

• Liker 4
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som "tør" å stå frem og forklare seg for hvorfor dere gjør det dere gjør ? Kanskje det kan bli et vendepunkt for samfunnet isteden for at vi fortsetter i denne retningen ?

Jeg synes vel at du lager mye drama rundt en småting, for å være ærlig. Jeg liker innimellom egne innlegg, litt fordi det ser bedre ut med flere plusser, litt fordi jeg synes innlegget mitt er bra, og litt på ren faen (som i hvorfor ikke). Ren autopilot, ingen big deal. 

Anonymkode: 438b3...215

• Liker 14
Gjest Paramount
Skrevet

Tviler på at så mange gjør dette. Dessuten handler det i så fall kun om ett eneste klikk. Da synes jeg du ts klikker veldig bare for noe så lite og ubetydelig.

Skrevet

Når innlegget har en liker i samme sekund som innlegget blir publisert så er det nokså opplagt hva som skjer i de fleste tilfeller.

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Helena89 skrev:

Man kan faktisk det, som anonym. Men ja, det er litt som å high-five seg selv.

Jepp. Mye bedre å like de man er uenige med, slik at de innbiller seg mer støtte enn de har.

Skrevet

Jeg trekker alltid fra 1 like på AB innlegg nettopp av den grunn. Har et ab innlegg kun 1 like, antar jeg det kommer fra den selv

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

TS har nå fått en liker. Så kan du gjette hvem den kom fra (Spoiler alert, det var fra TS selv.... ingen likte mitt innlegg 30 minutter inn ... *sukk* ;)

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wow 5 liker her, imponerende. Du sa visst noe folk likte å høre*, bra jobbet. Jeg fikk 0 likes , jeg må ha laget et dårlig innlegg :( 

Årsaken er at dette var ofte lange innlegg og ingen kunne lest mer enn kanskje 1/10 av innlegget før like ble trykket,  det var dessuten elendige innlegg som ikke ga noen mening, og dette gjentok seg for alle denne brukerens innlegg. Trenger ikke være rakettforsker for å se tegningen

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes vel at du lager mye drama rundt en småting, for å være ærlig. 

Jeg ser en forkastelig kultur som utbrer seg i samfunnet, derfor "lager jeg drama", hva er alternativet å la alt gå i dass med denne "liker" kulturen, hvor det handler om å si hva folk ønsker å høre, ikke hva som er sannheten, da får du ekko kamre som forsterker ideologier, og det kan ha dårlige konsekvenser. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker innimellom egne innlegg, litt fordi det ser bedre ut med flere plusser, litt fordi jeg synes innlegget mitt er bra, og litt på ren faen (som i hvorfor ikke). Ren autopilot, ingen big deal. 

Vel takk for at du står frem, selv om jeg savner litt mer refleksjon. Det du sikter til er nok at det øker sannsynligheten for at andre trykker liker ettersom det blir en grønn tydelig firkant som drar oppmerksomhet, dermed får du flere liker klikk (mer enn bare den ene du ga deg selv) ved å gjøre slik. Det finnes andre måter å gjøre dette på, hva med å åpne notisblokken og skrive "jeg har bra innlegg, jeg skriver bra innlegg" gjenta 100 ganger, eller 1000, eller hva med å jukse i en sport så du vinner så kan alle se at du vant. Hvordan en føler "stolthet" over noe en jukser seg til er utenfor min fatteevne, jeg vant vektløfting etter å ha bola meg, jeg er kul og flink , whoo hoo (??)

Klarer du ikke å se hvor patetisk dette er? Har du ingen selvrespekt ? Tror du ikke jeg også mener mitt innlegg er bra, hvorfor trykker ikke jeg liker da (før 30 minutter etter for å vise fyren :P )

• Liker 1
Skrevet

So what? Er det noe å bry seg med? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør det ikke, men hva som om folk gjør det ? En får da vel hverken anerkjennelse eller belønning etter antall likes. Reagerer heller på hvor mye rart folk skal henge seg opp i . Og det dummeste er jo disse som skriver , hvorfor liket du ditt eget innlegg, akkurat som en kan se hvem som liker eller ikke. Det er større problemer, kanskje disse som tykker har behov for å se denne liker da, så kanskje andre også liker . Uansett spiller det ingen rolle, alle er anonyme med eller uten nick

Anonymkode: 2450a...02f

• Liker 5
Skrevet

For det første, jeg er enig i at det skrives mye dumt her på KG. Men med en gang du selv poster noe her inne er du faktisk del av "klientellet" selv. Så det å komme her og klage på "klientellet" blir egentlig bare ganske dumt og ironisk. 

For å svare på spørsmålet ditt: jeg liker selv egne innlegg kun når noen som prøver å føre en høyst usaklig debatt med meg og bruker hersketeknikker, åpenbart liker egne innlegg. Det får være så teit og barnslig av meg som dere vil, men for meg blir det å "ta igjen" på at noen bruker en så teit metode for å vise at han/hun "har rett". Hvis de ser at også mine innlegg har bare 1 like så forstår de kanskje selv hvor teit det er å like egne innlegg. Jeg driter faktisk i om noen synes jeg er teit som løser situasjonen sånn, for det føles okei for meg all den tid jeg prøver å føre en saklig diskusjon og noen prøver seg på det motsatte. 

Nå har du fått et ærlig svar. 

Anonymkode: 7a396...bdb

• Liker 5
Skrevet

Klientellet, faktisk :hoho:  Hva er gæli med klientellet her på kåge? Hva får deg til å tro at du er så mye bedre enn røkla? Hæ? Hæææ? Hææææææh? 

• Liker 3
Skrevet

Med disse ekko kamrene dere lager, er vi ikke lenger et folk eller et land, kun grupper i konflikt med alle andre grupper, ingenting til felles, og ingenting vil bli gjort av ting som må gjøres for alle bare kjemper for sin gruppe ikke for helheten til Riket

At så mange ikke ser problemet med denne kulturen er virkelig tragisk. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du fått et ærlig svar. 

Takk for det,

men dette løser ingenting, vi sitter fortsatt i ekko kamrene på jakt etter likes og approval, da må vi finne riktig kammer eller late som vi mener det kammeret mener er riktig å mene slik at vi får "likes"

Teknologien har fått frem det verste i folk, og det jeg leter etter er løsninger, ikke å dele ut skyld eller skam (selv om skam nok er noe som trengs i et samfunn, men det er en annen sak...)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med disse ekko kamrene dere lager, er vi ikke lenger et folk eller et land, kun grupper i konflikt med alle andre grupper, ingenting til felles, og ingenting vil bli gjort av ting som må gjøres for alle bare kjemper for sin gruppe ikke for helheten til Riket

At så mange ikke ser problemet med denne kulturen er virkelig tragisk. 

Takk for det,

men dette løser ingenting, vi sitter fortsatt i ekko kamrene på jakt etter likes og approval, da må vi finne riktig kammer eller late som vi mener det kammeret mener er riktig å mene slik at vi får "likes"

Teknologien har fått frem det verste i folk, og det jeg leter etter er løsninger, ikke å dele ut skyld eller skam (selv om skam nok er noe som trengs i et samfunn, men det er en annen sak...)

Atte hæ? 

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg poster som anonym og får én like, gir jeg meg selv en også sånn at folk ikke skal tro at det er bare meg som har likt mitt eget innlegg 😂

Anonymkode: 4954e...832

• Liker 14
Skrevet
29 minutter siden, Paramount skrev:

Tviler på at så mange gjør dette. Dessuten handler det i så fall kun om ett eneste klikk. Da synes jeg du ts klikker veldig bare for noe så lite og ubetydelig.

😂

Anonymkode: 27424...28d

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker alltid mitt eget innlegg. :)  Gjør det for å få flest mulig likes som gir meg bedre selvtillit og en bedre dag.

Anonymkode: 0b9a3...246

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...