Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar de ut egg fra begge eggstokker ved egguttak? Må de evt da stikke to ganger? 

Anonymkode: 91f52...400

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og de stikker jo like mange ganger som det er eggposer 🙂

Skrevet

De stikker i hver follikkel. Men jeg var så godt bedøvd at det kjente ikke jeg noe til hvertfall. 

Anonymkode: dfbd7...430

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Ja, og de stikker jo like mange ganger som det er eggposer 🙂

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De stikker i hver follikkel. Men jeg var så godt bedøvd at det kjente ikke jeg noe til hvertfall. 

Anonymkode: dfbd7...430

Så hvis jeg forstår riktig så stikker de på nytt pr egg? 😬

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men du blir godt dopet ned på forhånd, går helt fint. Selv tok jeg ut 19 egg, men lå der på morfinrus og koste meg. 

Anonymkode: 010c0...a61

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men du blir godt dopet ned på forhånd, går helt fint. Selv tok jeg ut 19 egg, men lå der på morfinrus og koste meg. 

Jeg har fått inntrykk av at det er litt ulik praksis de forskjellige klinikkene på hvor mye medisiner du får.. Men håper jeg blir medisinert nok til at jeg har det greit smertemessig! Hvor var det du fikk behandling?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått inntrykk av at det er litt ulik praksis de forskjellige klinikkene på hvor mye medisiner du får.. Men håper jeg blir medisinert nok til at jeg har det greit smertemessig! Hvor var det du fikk behandling?

Var på klinikk Hausken. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er nok litt forskjellig ja, jeg syntes det var ganske vondt, selv om jeg har opplevd verre. Men jeg har veldig lav smerteterskel da. Fikk beskjed om at jeg bare måtte si fra hvis de skulle stoppe, men jeg var fast bestemt på at de skulle få ut alt som kunne brukes, så jeg bet tennene sammen og holdt ut til det var over. Og svimte av etterpå. 😛

Anonymkode: 5fa6b...c40

Skrevet

Hvor vondt det gjør, kan visst komme litt an på hvor lett tilgjengelig eggstokkene er også. Jeg fikk beskjed om at den venstre gjemte seg litt, og den var vondere. Jeg syns også det var vondere da de hadde problemer med å få egg ut av noen av eggposene, og skyllet gjennom dem. Men alt i alt var det helt overkommelig. Jeg lå og tenkte på at jeg håpet det skulle resultere i en fødsel, og at jeg regnet med det tross alt var veldig mye vondere og mer langvarig. 

Anonymkode: 4bc34...2ef

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må stikke helt på nytt en gang per eggstokk, og hvis de må vinkle nålen veldig annerledes mens de holder på med en side. De må stikke gjennom hver folikkel. 

Jeg var også godt dopa, og kjente lite. Tror jeg nesten sovna mens de holdt på :)

Anonymkode: 32d24...ca6

Skrevet (endret)

Lykke til! 

Endret av markon
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må stikke helt på nytt en gang per eggstokk, og hvis de må vinkle nålen veldig annerledes mens de holder på med en side. De må stikke gjennom hver folikkel. 

Jeg var også godt dopa, og kjente lite. Tror jeg nesten sovna mens de holdt på :)

16 timer siden, markon skrev:

Jeg tok ut 19 egg. Selvom jeg fikk noe smertestillende, så syns det var ganske vondt, men tenkte, som en over her, at dette sikkert er peanuts i forhold til fødsel. Det er en litt rar smerte da. Jeg gjorde det forøvrig på riksen. Men absolutt verdt det. Sitter med verdens fineste 4-åring nå! 😊😊

Lykke til! 

Hvor var det dere fikk behandling? :)

Takk for svar alle sammen! Og takk for lykkeønskninger ❤️ Veldig spent på tiden framover.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var det dere fikk behandling? :)

Takk for svar alle sammen! Og takk for lykkeønskninger ❤️ Veldig spent på tiden framover.

Medicus i Trondheim :)

Skrevet

UNN. Fikk smertestillende som ikke fungerte(Paralgin forte + lokalbedøvelse). Trodde jeg skulle dø av smerter. Det var faktisk verre enn fødselen etterpå(om enn mye mer kortvarig selvsagt). Sier det ikke for å skremme, men for at du skal være bevisst på at det kan være vondt, og at du kan si i fra dersom du ikke er smertelindret nok. Det skal ikke være slik jeg hadde det.

Anonymkode: 89e94...83f

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

UNN. Fikk smertestillende som ikke fungerte(Paralgin forte + lokalbedøvelse). Trodde jeg skulle dø av smerter. Det var faktisk verre enn fødselen etterpå(om enn mye mer kortvarig selvsagt). Sier det ikke for å skremme, men for at du skal være bevisst på at det kan være vondt, og at du kan si i fra dersom du ikke er smertelindret nok. Det skal ikke være slik jeg hadde det.

Anonymkode: 89e94...83f

Så rart at det skal være så forskjellig. Jeg fikk ren morfin. 

Skrevet

Jeg fikk kun paralgin forte. Og det funker ikke på meg, annet enn at jeg blir kvalm. De stiller først igjennom skjedeveggen på hver side, først ene, så andre. Så stiller de inn i hver follikkel for å tømme den for væske som inneholder egget. Har du fire eggposer (follikler) blir det fire stikk, har du 16 blir det 16 stikk.

etter mine runder skulle jeg heller født 14 ganger enn å gjøre ett IVF forsøk til 🙈 vi skal begynne på søskenforhold om 6 mndrs tid og jeg gruer så sinnsykt 😥

Anonymkode: 15552...97f

Skrevet

*Stikker

Skrevet

I amerikanske filmer og serier. får de narkose. Det fikk ikke jeg! Jeg syntes det var vondt og ubehagelig.

Skrevet

Jeg har ikke så mange eggposer, men jeg syntes ingen av mine uttak var smertefulle. Det var bare ubehagelig. Fikk ikke morfin, men en cocktail med piller (smertestillende og beroligende) og lokalbedøvelse. 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk kun paralgin forte. Og det funker ikke på meg, annet enn at jeg blir kvalm. De stiller først igjennom skjedeveggen på hver side, først ene, så andre. Så stiller de inn i hver follikkel for å tømme den for væske som inneholder egget. Har du fire eggposer (follikler) blir det fire stikk, har du 16 blir det 16 stikk.

etter mine runder skulle jeg heller født 14 ganger enn å gjøre ett IVF forsøk til 🙈 vi skal begynne på søskenforhold om 6 mndrs tid og jeg gruer så sinnsykt 😥

Krev å få morfin neste gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...