Gå til innhold

Skal på konsert men klarer ikke å stå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hofteskade og klarer ikke å stå i mer enn kanskje 15 min av gangen. Så skal jeg altså på konsert med sønnen min og der er det bare ståplasser. Hva i all verden skal jeg gjøre? Jeg spurte arrangøren og de sa at medbrakt stol var forbudt.....

Anonymkode: a0771...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må noen andre ta med sønnen din på konsert.

Anonymkode: 01f67...c75

• Liker 4
Skrevet

Merkelig at det ikke går an å ta med stol! Kanskje du kan låne en rullator med sete, - det kan vel ingen si noe på? Alle har vel rett til å gå på konsert?

Anonymkode: e4047...a1e

• Liker 2
Skrevet

Det er noen ganger rullestolplasser på konserter, om du har en tilgjengelig? 

Anonymkode: dbb83...bdc

• Liker 3
Skrevet

Hva med å få deg deg en rullestol eller handicap skilt som du kan bruke til sånne anledninger ? 

Anonymkode: 7e057...241

• Liker 2
Skrevet

Lån deg en rullator med sete. Så kan du sitte på den. Ingen kan ta fra deg den. :)

Anonymkode: 73273...b2b

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke uvanlig at det er problematisk å ta med egen stol. Ikke alle arrangementer har egne plasser for folk som er avhengig av rullestol heller. Sabla irriterende. Bare nysgjerrig..hva gjør du i andre sammenhenger der hvor man må stå eller gå i 15 min eller mer? Råder deg til å ta kontakt med fastlegen din for evt. å få dokumentasjon på problemet ditt. Søk gjerne om ledsagerbevis i samme slengen, det er kjekt å ha. Det kan ta litt tid å få svar på søknader, så du rekker kanskje ikke å få dette i orden før konserten skal være. Da spørs det vel om du ikke bør få andre til å bli med sønnen din denne gangen.

• Liker 4
Skrevet

Hva slags konsert er dette? Det er ulovlig å ikke ha plass til folk med handikap.

"Sorry! Kun folk uten handikap! Kun heteroer! Kun nordeuropere!"

Yeah, nah. Ulovlig.

Skrevet

Medbrakt stol er forbudt, men du må ordne med en rullestol. Det kan du sikkert låne fra hjelpemiddelsentralen i kommunen deres.

Anonymkode: 9912d...8c7

Skrevet

jeg drar med meg rullestolen min på sånne ting, de skal ha egnede steder for mennesker som er avhengig av feks rullestol. Å dersom jeg ser at dette ikke lar seg gjøre så kan jeg ikke dra, så du bør sjekke hva mulighetene for å ta med rullestol/rullator er, evt få noen andre til å dra istedet for deg. 

Anonymkode: 659fc...35d

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Hadley skrev:

Hva slags konsert er dette? Det er ulovlig å ikke ha plass til folk med handikap.

Yeah, nah. Ulovlig.

De fleste konsertarenaer har plasser for rullestol, som regel bestilles det sammen med billetten. At ts ikke klarer å tenke så langt er ikke arrangøren sin feil.

Anonymkode: 7a077...1c5

Skrevet
10 timer siden, Hadley skrev:

Yeah, nah. Ulovlig.

Stor forskjell på medbragt stol og en rullestol, rullator eller liknende...

Anonymkode: 73273...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...