AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 For eksempel blir man kulere av en type musikk. Eller dummere av en annen type musikk? Anonymkode: 55350...54a
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #4 Skrevet 8. oktober 2019 Det er personligheten som avgjør musikksmak. Er du kul hører du på kul musikk, er du litt dum hører du på dum musikk osv. Anonymkode: ade4b...86e 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 Bra musikk påvirker personligheten din. Dårlig musikk gjør det ikke. Anonymkode: 99e55...daf
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Er det ikke slik at personligheten påvirker hva slags musikk du liker? Jeg tenker det er litt mer komplekst enn at om du er kul så hører du på kul musikk og om du er dum så hører du på dum musikk. Hva som er kul musikk er heller ikke noe folk er enige om. Videre så er det noen som er veldig opptatt av tekster og budskapet som formidles, mens andre kan være mer opptatt av musikken og følelsen den gir osv. Anonymkode: b93d3...c27
BeautyBox Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke slik at personligheten påvirker hva slags musikk du liker? Jeg tenker det er litt mer komplekst enn at om du er kul så hører du på kul musikk og om du er dum så hører du på dum musikk. Hva som er kul musikk er heller ikke noe folk er enige om. Videre så er det noen som er veldig opptatt av tekster og budskapet som formidles, mens andre kan være mer opptatt av musikken og følelsen den gir osv. Anonymkode: b93d3...c27 Du har helt rett, det finnes ikke noe definisjon på hva som er kul musikk, hva som er estetisk pent, osv. Alt dette er subjektivt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 56 minutter siden, BeautyBox said: Du har helt rett, det finnes ikke noe definisjon på hva som er kul musikk, hva som er estetisk pent, osv. Alt dette er subjektivt. Danseband er f.ex ikke kul musikk. Anonymkode: ade4b...86e 3
BeautyBox Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Danseband er f.ex ikke kul musikk. Anonymkode: ade4b...86e Det bestemmer ikke du.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 18 minutter siden, BeautyBox said: Det bestemmer ikke du. Det er noe alle er enige om. Anonymkode: ade4b...86e 2
BeautyBox Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er noe alle er enige om. Anonymkode: ade4b...86e Nei, det er det ikke. Selv om du og jeg ikke liker det så er det mange andre som liker det godt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, BeautyBox skrev: Du har helt rett, det finnes ikke noe definisjon på hva som er kul musikk, hva som er estetisk pent, osv. Alt dette er subjektivt. I høyeste grad. Musikk som gjentar seg selv hele tiden er dum musikk, Også musikk som er enkelt bygget opp. Anonymkode: 13e7e...980
BeautyBox Skrevet 8. oktober 2019 #13 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I høyeste grad. Musikk som gjentar seg selv hele tiden er dum musikk, Også musikk som er enkelt bygget opp. Anonymkode: 13e7e...980 All den tid det er andre som liker musikk ikke du liker, kan ikke du bestemme at det er dårlig musikk. Det er som sagt subjektivt. Hva som er god musikk bestemmes kun av den enkelte.
BeautyBox Skrevet 8. oktober 2019 #14 Skrevet 8. oktober 2019 Du kan feks ikke bestemme at leverpostei er dårlig mat bare fordi du ikke liker det. Du eier ikke noen fasit på hva andre skal sanse.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #15 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg tror på en måte jeg var en bedre person da jeg hørte på musikken jeg gjorde (pop) i ungdommen, enn da jeg begynte å høre mer hip hop & r&b for å være ærlig. begynte å date "slemmere" gutter, og verdier ble veldig blurred. Anonymkode: 4fd7d...e37
Kragebein Skrevet 10. oktober 2019 #16 Skrevet 10. oktober 2019 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Kragebein, adm
OPIgirl Skrevet 10. oktober 2019 #17 Skrevet 10. oktober 2019 På 9.10.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev: Det er noe alle er enige om. Anonymkode: ade4b...86e Nei, det er det ikke.
Klossmajor Skrevet 10. oktober 2019 #18 Skrevet 10. oktober 2019 Musikk har egenskapen at det kan påvirke ens stemningsleie. Dermed kan det påvirke personligheten, ettersom stemningsleiet kan ha påvirkning for personligheten. Musikk kan indirekte også være identitetsskapende i den forstand at det gjerne kommer kulturelle tilknytninger med på kjøpet. Ofte i form av bevisst markedsføring. Musikksmak er subjektiv, men musikk varierer i kompleksitet. Samtidig som man kan hevde enkle mennesker trekkes til mer primitiv musikk, kan også hva man utsettes for av musikk ha betydning for hva man foretrekker. Utsettes man mye for en bestemt type musikk, blir man såpass vant til den at det lett kan utvikle seg til en preferanse.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #19 Skrevet 10. oktober 2019 Det er nok motsatt, personligheten som påvirker musikksmaken. Verre er det at selve musikken er ikke folk så interessert i lengre. De fleste hører musikk med langt dårligere lydbilde enn for noen ti-år siden. Mye av det samme innenfor serier og film, der det for min del er viktig med god filming og lyd, så sitter mange i dag og ser på små skjermer og med dårlig lyd! Anonymkode: 911b0...214
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #20 Skrevet 10. oktober 2019 Enkle mennesker liker dansband. Anonymkode: 1b5d7...880 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå