Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eksempel

blir man kulere av en type musikk. Eller dummere av en annen type musikk?

Anonymkode: 55350...54a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Skrevet

Det er personligheten som avgjør musikksmak. Er du kul hører du på kul musikk, er du litt dum hører du på dum musikk osv.

Anonymkode: ade4b...86e

• Liker 2
Skrevet

Bra musikk påvirker personligheten din. Dårlig musikk gjør det ikke.

Anonymkode: 99e55...daf

Skrevet

Er det ikke slik at personligheten påvirker hva slags musikk du liker? Jeg tenker det er litt mer komplekst enn at om du er kul så hører du på kul musikk og om du er dum så hører du på dum musikk. Hva som er kul musikk er heller ikke noe folk er enige om.

Videre så er det noen som er veldig opptatt av tekster og budskapet som formidles, mens andre kan være mer opptatt av musikken og følelsen den gir osv.

Anonymkode: b93d3...c27

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slik at personligheten påvirker hva slags musikk du liker? Jeg tenker det er litt mer komplekst enn at om du er kul så hører du på kul musikk og om du er dum så hører du på dum musikk. Hva som er kul musikk er heller ikke noe folk er enige om.

Videre så er det noen som er veldig opptatt av tekster og budskapet som formidles, mens andre kan være mer opptatt av musikken og følelsen den gir osv.

Anonymkode: b93d3...c27

Du har helt rett, det finnes ikke noe definisjon på hva som er kul musikk, hva som er estetisk pent, osv. Alt dette er subjektivt. 

Skrevet
56 minutter siden, BeautyBox said:

Du har helt rett, det finnes ikke noe definisjon på hva som er kul musikk, hva som er estetisk pent, osv. Alt dette er subjektivt. 

Danseband er f.ex ikke kul musikk.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Danseband er f.ex ikke kul musikk.

Det bestemmer ikke du. 

Skrevet
18 minutter siden, BeautyBox said:

Det bestemmer ikke du. 

Det er noe alle er enige om.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Selv om du og jeg ikke liker det så er det mange andre som liker det godt. 

Skrevet
1 time siden, BeautyBox skrev:

I høyeste grad. Musikk som gjentar seg selv hele tiden er dum musikk, Også musikk som er enkelt bygget opp.

Anonymkode: 13e7e...980

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I høyeste grad. Musikk som gjentar seg selv hele tiden er dum musikk, Også musikk som er enkelt bygget opp.

Anonymkode: 13e7e...980

All den tid det er andre som liker musikk ikke du liker, kan ikke du bestemme at det er dårlig musikk. Det er som sagt subjektivt. Hva som er god musikk bestemmes kun av den enkelte. 

Skrevet

Du kan feks ikke bestemme at leverpostei er dårlig mat bare fordi du ikke liker det. Du eier ikke noen fasit på hva andre skal sanse. 

Skrevet

Jeg tror på en måte jeg var en bedre person da jeg hørte på musikken jeg gjorde (pop) i ungdommen, enn da jeg begynte å høre mer hip hop & r&b for å være ærlig. begynte å date "slemmere" gutter, og verdier ble veldig blurred. 

Anonymkode: 4fd7d...e37

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet
På 9.10.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke.

Skrevet

Musikk har egenskapen at det kan påvirke ens stemningsleie. Dermed kan det påvirke personligheten, ettersom stemningsleiet kan ha påvirkning for personligheten. Musikk kan indirekte også være identitetsskapende i den forstand at det gjerne kommer  kulturelle tilknytninger med på kjøpet. Ofte i form av bevisst markedsføring. Musikksmak er subjektiv, men musikk varierer i kompleksitet. Samtidig som man kan hevde enkle mennesker trekkes til mer primitiv musikk, kan også hva man utsettes for av musikk ha betydning for hva man foretrekker. Utsettes man mye for en bestemt type musikk, blir man såpass vant til den at det lett kan utvikle seg til en preferanse.

Skrevet

Det er nok motsatt, personligheten som påvirker musikksmaken.

Verre er det at selve musikken er ikke folk så interessert i lengre. De fleste hører musikk med langt dårligere lydbilde enn for noen ti-år siden. Mye av det samme innenfor serier og film, der det for min del er viktig med god filming og lyd, så sitter mange i dag og ser på små skjermer og med dårlig lyd!

Anonymkode: 911b0...214

Skrevet

Enkle mennesker liker dansband.

Anonymkode: 1b5d7...880

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...