Gå til innhold

Strikkeoppskrift baby genser fra bilde

Anbefalte innlegg

Synes denne babygenseren er så fin, noen som vet hvordan jeg kan finne en lignende oppskrift? Ser ut som den er strikket med et slags flerfarget garn? Noen som evt. vet hvor jeg kan få kjøpt slikt garn? Har bare sett "kunstgarn" som gir farger i stripemønster..

a8402b74-007c-4621-aae4-9c51e5dfa4c3?fit

Anonymkode: fd5ba...206

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1314877-strikkeoppskrift-baby-genser-fra-bilde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Diamant20 skrev:

Ser ut som det er en form for mohair eller et annet pusete garn i hvertfall

En babyhud vil vel ikke tåle mohair. Babyen min fikk kløe og vabler etter noen timers bruk av en mohair-genser.

Anonymkode: 8befe...9ac

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En babyhud vil vel ikke tåle mohair. Babyen min fikk kløe og vabler etter noen timers bruk av en mohair-genser.

Anonymkode: 8befe...9ac

De fleste bruker vel ikke mohair til baby, men på bildet ser det ut som det er ett pusete garn

Den genseren er sikkert ikke håndstrikket, men for å få noe lignende ville jeg gått for en tråd håndfarget garn og en tråd tynn silk mohair. Du kan f.eks. strikke bamsegenseren (bamsesweater?) til Petiteknit, men uten å brodere på ansikt. 

• Liker 1
3 timer siden, Vera Vinge skrev:

Den genseren er sikkert ikke håndstrikket, men for å få noe lignende ville jeg gått for en tråd håndfarget garn og en tråd tynn silk mohair. Du kan f.eks. strikke bamsegenseren (bamsesweater?) til Petiteknit, men uten å brodere på ansikt. 

Takk for tips! Har sett etter en basic oppskrift på barnegenser, så enkel som mulig og gjerne raglan.. Stod i artikkelen at hun hadde strikket den selv, det eneste som stod om det var at hun hadde strikket med en tynn gulltråd i tillegg, men ikke noe om annet garn el.l.

Anonymkode: fd5ba...206

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...