AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Har en i familien som nærmer seg 24 år som fortsatt bor hjemme hos mor. Han er i full jobb. Er det ikke på høy tid å bli selvstendig da, eller må man bare få friheten til å velge selv? Kan forstå det hvis man er student og ønsker å spare til egenkapital, men når man er i full jobb. Det er kanskje også foreldrenes ansvar å sette grenser her? Synes ihvertfall man bør ta ansvar for eget liv og skaffe seg bolig og bli selvstendig istedet for å bo på gutterommet når man nærmer seg 25. Anonymkode: c4f93...800 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Kjenner du vedkommende personlig? Nei? Da bør du passe dine egne saker! Anonymkode: f0a08...7cd 15
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg "syns" nok mer om foreldrene enn om gutten.... Anonymkode: 83c5a...d92 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 Synes helt klart at man flytter inn i egen leilighet når man har fått fast jobb! I det aller minste betale husleie for å bo hjemme, hjelpe med husarbeid, betale for egen mat, ja generelt betale for seg selv. Ikke snylte på foreldrene. Foreldrene bør definitivt sette grenser. Anonymkode: 61e21...d0b 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg "syns" nok mer om foreldrene enn om gutten.... Anonymkode: 83c5a...d92 Men hva forteller det om foreldrene? At de ikke setter grenser og syr puter under armene til barnet? Anonymkode: c4f93...800 2
Kaisada Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 Hvis han betaler markedsleie til mor og bidrar med huslige aktiviteter og mat er det ok for meg👍 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 Kan jo være at han driver og sparer til å kunne kjøpe eiendom alene? Mens jeg bodde 18 mnder i utlandet, flyttet samboeren min inn til moren sin, slik at vi kunne spare til å kjøpe når jeg kom tilbake. Anonymkode: b73ef...f04 15
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jo være at han driver og sparer til å kunne kjøpe eiendom alene? Mens jeg bodde 18 mnder i utlandet, flyttet samboeren min inn til moren sin, slik at vi kunne spare til å kjøpe når jeg kom tilbake. Anonymkode: b73ef...f04 Det kan hende. Prøver å ikke dømme. Det kan ha flere årsaker. Anonymkode: c4f93...800 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan hende. Prøver å ikke dømme. Det kan ha flere årsaker. Anonymkode: c4f93...800 Ja, man vet jo ikke. For alt du vet, er det sykdom inne i bildet. Så kanskje bedre å bare legge ballen dø... Anonymkode: b73ef...f04 5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 Broren til min mann er mellom 22-27, og han bor hjemme. Han studerer, men jobbet fullt før. Planen var å flytte ut, men så ble han alvorlig syk og måtte slutte jobben, så ble han heller student. Min mann bodde også hjemme til han var rundt 23. Betalte ingenting og jobbet fullt. Dette var for å spare til å kjøpe hus. Folk har sine grunner du gjerne ikke vet noe om. Anonymkode: b25cd...7b5 5
tanke Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg har ikke innsikt i deres liv, så hvordan skal jeg ha noe mening om det? 1
Fuglemor Skrevet 8. oktober 2019 #14 Skrevet 8. oktober 2019 Du er misunnelig for at foreldrene hans er der for ham når han trenger det kanskje.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #15 Skrevet 8. oktober 2019 Det satt litt langt inne å poste dette, fordi jeg strengt tatt ikke har noe med det. Får bare la de ta sine valg og leve sitt liv. Ts Anonymkode: c4f93...800 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #16 Skrevet 8. oktober 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo være at han driver og sparer til å kunne kjøpe eiendom alene? Mens jeg bodde 18 mnder i utlandet, flyttet samboeren min inn til moren sin, slik at vi kunne spare til å kjøpe når jeg kom tilbake. Anonymkode: b73ef...f04 Dette! Det er jo en fantastisk måte å hjelpe barna inn på boligmarkedet på. Har man ikke råd til å kausjonere kan man kanskje la de bo billig hjemme en stund. Anonymkode: 613bb...a3d 5
Khloe P.T Skrevet 8. oktober 2019 #17 Skrevet 8. oktober 2019 I mange byer er det helt sinnsykt priser på eiendom. Jeg kjenner tre unge som bor hjemme hos foreldrene for å spare og det har jeg full forståelse for. Når de planlegger å kjøpe egen eiendom i ca 25-årsalderen vil de sitte på en god slump egenkapital. Et men her synes jeg imidlertid det er om foreldrene har liten plass. Når man bor med voksne barn bør man ha plass til at alle kan ha litt privatliv. 1
GhostHug Skrevet 8. oktober 2019 #18 Skrevet 8. oktober 2019 Tenker at jeg er glad dere her inne ikke er foreldrene mine.... 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #19 Skrevet 8. oktober 2019 Noen foreldre har ikke råd til å kausjonere, derfor er det veldig hyggelig at de lar barna bo gratis hjemme til de har nok penger. Det er bedre det enn å på død og liv flytte ut for å leie seg noe, slik at man ender opp med enda dårligere råd og enda flere år til man får råd til å kjøpe. Anonymkode: 3995e...5cc 3
Gjest Kritt Skrevet 8. oktober 2019 #20 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg tenker at det kan være mye man ikke vet om 24-åringen og familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå