Gå til innhold

Hvor lenge er det søtt og stas med kalendere med bilder av barnebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tradisjon hvert år til nå, en av julegavene til besteforeldrene. Men nå er barna blitt 9 og 10 år, og er det egentlig en okei gave lenger (klarer besteforeldrene å lure meg tro at de blir SÅÅÅ glade når de egentlig synes det er litt over the top)? Trenger en liten realitetssjekk her. :-)

Anonymkode: 3de30...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lure meg til å tro.

Skrevet

I følge min mor, er det søtt selv når de er voksne :fnise:

Anonymkode: 84f10...a38

• Liker 7
Gjest Krampus
Skrevet

Bestemoren min ønsker seg det fortsatt hver jul, jeg er 34 😄

Skrevet
5 minutter siden, batcat skrev:

Bestemoren min ønsker seg det fortsatt hver jul, jeg er 34 😄

Se der, men da får jeg bare kjøre på i en mannsalder til. :-)

Skrevet

Vi endte opp med å gi en elektronisk bilderamme til besteforeldrene, og det var virkelig populært. Da setter du inn en usb med bilder, og de skifter av seg selv etter 15-20 sekunder. Bildene kan skiftes ut når du vil, og rammen kan skrus av og settes bort. 

Anonymkode: 5a615...38e

• Liker 1
Skrevet

Fram til de begynner på skolen, synes jeg. Men jeg har fått når de er eldre også, men hvert år er litt mye. Da er det hyggeligere med fotobøker som viser året som har gått, og gjerne med bilder av alle sammen. 

Men det kommer nok an på hvor mange barnebarn det er og hvor gamle besteforeldre er også, 

Anonymkode: 3cbfc...594

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi endte opp med å gi en elektronisk bilderamme til besteforeldrene, og det var virkelig populært. Da setter du inn en usb med bilder, og de skifter av seg selv etter 15-20 sekunder. Bildene kan skiftes ut når du vil, og rammen kan skrus av og settes bort. 

Det hadde vært en god ide når ungene var yngre. Vi tok enormt med bilder i babytiden og opp til 5-6 år, og selv om vi selvsagt tar bilder ennå, blir det langt færre og muligens ikke nok til å fylle en slik elektronisk ramme (for der bør det jo være en del blinkskudd).

Skrevet

Sikkert ekstra hyggelig om du har et bilde eller to av barna sammen med besteforeldrene også, eller et par bilder av barna som er tatt hjemme hos besteforeldrene. Så blir de minnet på hyggelige minner når de ser på kalenderen.

• Liker 2
Skrevet

Klart du kan gi bilder av ungene, om de er 1 eller 34. Ellers er et tips å gi opplevelser sammen med barna, lista trenger ikke å legges høyt eller dyrt ; kino, teater, Mc. Donalds, lage middag sammen, skogtur, fisketur, bål i hagen. Send med en kurv med nødvendig utstyr.

Skrevet

Uff, de bildekalenderne og bøkene er det verste jeg får. Prøver å hinte om at jeg ikke ønsker å motta de, men det går ikke én jul uten. Og så blir de så fornærmet, dersom det ikke henger fremme. Men jeg liker ikke å måtte fylle opp veggene i huset mitt med billige kalendere, og jeg trenger ikke tre for samme år, bare fordi det er tre forskjellige barn! Og jeg har nå ikke mindre enn 13 bildebøker, men jeg finner de samme bildene på Facebook og Instagram. Jeg har også brukt 2,5 år på å pusse opp huset mitt, og smelles det opp kalendere og barnetegninger med teip på matte vegger og silketapet uten at noen spør meg. De har det ikke oppe i sine egne hus en gang, så hvorfor insisterer de på at jeg må ha det.

Nei, spar pengene dine, og dropp bildekalenderen!

Anonymkode: 1dc87...7a2

• Liker 8
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, de bildekalenderne og bøkene er det verste jeg får. Prøver å hinte om at jeg ikke ønsker å motta de, men det går ikke én jul uten. Og så blir de så fornærmet, dersom det ikke henger fremme. Men jeg liker ikke å måtte fylle opp veggene i huset mitt med billige kalendere, og jeg trenger ikke tre for samme år, bare fordi det er tre forskjellige barn! Og jeg har nå ikke mindre enn 13 bildebøker, men jeg finner de samme bildene på Facebook og Instagram. Jeg har også brukt 2,5 år på å pusse opp huset mitt, og smelles det opp kalendere og barnetegninger med teip på matte vegger og silketapet uten at noen spør meg. De har det ikke oppe i sine egne hus en gang, så hvorfor insisterer de på at jeg må ha det.

Klar tale, det skal du ha.

Jeg hører gjerne fra flere, gjerne også fra flere besteforeldre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært en god ide når ungene var yngre. Vi tok enormt med bilder i babytiden og opp til 5-6 år, og selv om vi selvsagt tar bilder ennå, blir det langt færre og muligens ikke nok til å fylle en slik elektronisk ramme (for der bør det jo være en del blinkskudd).

Trenger ikke bare være blinkskudd av ungene, vi har lagt inn feriebilder, bilder av hunden og de voksne i familien, situasjonsbilder (alt annet enn blinkskudd, men i-øyeblikket-bilder som er hyggelige for de nærmeste), bilder fra ulike anledninger der familien er helt eller delvis samlet... Kommer selvfølgelig an på mottakeren da! 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tante, ikke bestemor. Jeg sier også nei takk. (Ikke til de det gjelder, så klart. Jeg smiler og takker. Men siden du spør). Og jeg har dessverre aldri sett at min mor har hatt disse fotobøkene/ kalendrene fremme...

Jeg tror ikke det er så stas lenger, nå i 2019. Nå sender man bilder til hverandre i hytt og pine. Jeg liker forslaget til en over meg her: Gi en opplevelse sammen med barna. Eller: spør om det er noe hun ønsker seg til jul/ trenger? 

Anonymkode: f7aa1...fdf

• Liker 6
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tante, ikke bestemor. Jeg sier også nei takk. (Ikke til de det gjelder, så klart. Jeg smiler og takker. Men siden du spør). Og jeg har dessverre aldri sett at min mor har hatt disse fotobøkene/ kalendrene fremme...

Jeg tror ikke det er så stas lenger, nå i 2019. Nå sender man bilder til hverandre i hytt og pine. Jeg liker forslaget til en over meg her: Gi en opplevelse sammen med barna. Eller: spør om det er noe hun ønsker seg til jul/ trenger? 

Samme her. Nå i 2019 blir jeg nærmest bombet med bilder av barnebarn og tantebarn i SoMe. 

Da er det ikke fullt så interessant å få de samme bildene trykket på papir.

Anonymkode: 681be...348

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 29 og har gitt bilder av meg selv til alle i familien hvert år, i fjor gav jeg en kalender med beste selfier den måneden kalenderen viste. Det var populært. 

Anonymkode: 42dae...458

• Liker 3
Skrevet

Inngiftet tante her. Jeg er ikke glad for de kalenderne. Jeg takker selvsagt pent.

Anonymkode: 96daf...e27

• Liker 2
Skrevet

Jeg er overlykkelig over endelig å ha blitt tante, men en sånn kalender vil jeg ikke ha. Vi kom inn på det nylig i en samtale, da var det snakk om en tilsvarende gave til mine foreldre. Da sa jeg klart fra at jeg ikke har lyst på kalender, men heller kanskje et innrammet bilde av gutten. Ingen sure miner når vi snakka om det, tror heller ikke foreldrene til denne ungen kunne tenkt seg en sånn kalender, vår generasjon er liksom ikke der. Men jeg forguder barnet deres, og det vet de, det er bare det at jeg ikke har sånne ting på veggene. 

Anonymkode: 10578...cac

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29 og har gitt bilder av meg selv til alle i familien hvert år, i fjor gav jeg en kalender med beste selfier den måneden kalenderen viste. Det var populært. 

Anonymkode: 42dae...458

Kim K.? Wow! Awesome to have You Here on kvinneguiden! 

• Liker 1
Skrevet

Haha, vi får ikke bare bildekaldender - men har også fått krus, kjøleskapsmagnet, grytekluter, musematte og i det hele tatt med bilder av våre nevøer og nieser. Takker så klart pent, men det er over min fatteevne at de ikke skjønner selv at vi ikke har lyst på det 😂

Til jul tenkte vi å gi grytekluter med bilde av OSS på til alle småbarnsforeldrene, og se hvor lykkelige de blir!

Vi elsker både foreldrene og barna - men nei, en haug med «effekter» med bilde av barna er ikke den beste gaven. Med mange søsken og tilhørende barn blir det mye stæsj. Én bildekalender er flott, men ikke fire! 

Anonymkode: 7d83e...f44

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...