Gå til innhold

Hender at du sjekker boliger på Finn.no bare for moro skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ser du på. 

Som Osloborger liker jeg så på boliger som ligger ute på bygda. Kunne ikke tenkt meg å bo utenfor Oslo, men det er morsomt å drømme seg litt bort. 

Anonymkode: 0b2a9...898

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Jeg bor på bygda, og syns det er moro å se på leiligheter i Oslo. Alt fra store gamle leiligheter til små studentleiligheter liker også å se hus som ligner på mitt. Se andres stil. Drømme seg vekk med hva man hadde pusset opp og endret på. 

Anonymkode: 63017...b81

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

ja både boliger og hytter.

Skrevet

Jepp! Bare at jeg søker på de aller aller dyreste, sorterer liksom etter pris fra høyest til lavest, bare for å drømme meg bort litt 😂 De er såååå utenfor min rekkevidde og kommer aldri noensinne til å ha råd til å bo slikt, men synes det er gøy å fantasere litt.

Jeg fant nylig en bolig til 60 millioner liksom, haha! 🙈 En helt vanvittig plass, det er som en annen verden.

Anonymkode: 4ab72...435

• Liker 1
Skrevet

Ikke bolig. Eier her jeg bor og trives godt.

Hender jeg sjekker ut hytter, i tilfelle jeg skulle vinne i lotto. :laugh:

Anonymkode: f8d0c...8c5

• Liker 1
Skrevet

Javisst! :jepp: Jeg sjekker alt mulig, rimelig og dyrt, stygt og vakkert...og jeg skal ikke kjøpe noe som helst.
Det er en klargjøring og bevissthetstrening i å holde meg oppdatert om utvalg, priser og denslags
til jeg en dag vinner mangemillionersgevinsten i lotto og skal kjøpe meg hus/hytte. Alltid beredt hver dag!  :opplyser: 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, jeg liker å titte på boliger. Jeg søker opp boliger nær der jeg bor. Så prøver jeg å gjette på hva egen bolig er verdt, og hvor mye jeg må vinne i Lotto som mellomlegg. Men jeg har ingen konkrete planer om å flytte, bare liker å holde meg orientert.

Edit: Jeg ser at svaret mitt ble veldig likt Hoppetaujentas. Så vil bare nevne at vi tydeligvis tenker likt, jeg kopierte ikke henne, vi må ha skrevet omtrent samtidig.

Endret av Hulderen
Skrevet

Ja, jeg ser på rekkehus og halvparter som er innenfor økonomisk rekkevidde. Vi bor foreløpig fint i 2-romsen vår, men en dag skal vi oppgradere, og jeg liker å være forberedt. Føler jeg har full kontroll på hva ulike typer, størrelser og beliggenheter utgjør i pris, avstand til jobb osv. :)

Det mest interessante er et område hvor vi har mulighet til å grave brønn for jordvarme og ha solceller på taket om vi får tak i en spesifikk boligtype. I fremtiden tror jeg de som er nogen lunde selvforsynt har mye å vinne. 

Anonymkode: 1ee36...d98

Skrevet

Ja, både boliger og hytter. 
Hele tiden omtrent... både i "mitt" område og også andre steder.... kan surre på Finn i timesvis

Skrevet

Ja, jeg liker å følge med og holde meg oppdatert på priser, og så er det morro å se på fine steder osv.

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Jeg bor på bygda, og syns det er moro å se på leiligheter i Oslo. Alt fra store gamle leiligheter til små studentleiligheter liker også å se hus som ligner på mitt. Se andres stil. Drømme seg vekk med hva man hadde pusset opp og endret på. 

Anonymkode: 63017...b81

Nå får man dessverre se svært lite av andres stil i dagens boligannonser, da boligene er stylet og tømt til det ugjenkjennelige. 

Endret av Traktor
  • Liker 2
Skrevet

Ja, følger med både lokalt i våre grisgrendte strøk og gjerne på andre fine plasser i Sogn, Lofoten osv. Litt til inspirasjon, og litt for å se om jeg faktisk blir fristet til å flytte. Stort sett ikke altså. :P

Anonymkode: 73431...db0

Skrevet (endret)

Ja, jeg kikker ofte på leiligheter i et bestemt område av Oslo som jeg drømmer om å flytte til, men ikke har råd til. Leilighetene der er nye, i motsetning til den 60 år gamle, noe slitne leiligheten jeg bor i nå (også i Oslo). Jeg bor helt greit, men det er likevel morsomt å drømme seg bort i blant og se på drømmeleilighetene. Hvordan jeg ville innredet dem, hvilken farge jeg ville malt i, hva slags lampe ville jeg valgt der og der osv. 

Men alt det er avhengig av en Lottogevinst først, så det skjer jo aldri. Men det er lov å drømme seg bort og fantasere litt :)

Og selv om det aldri ville skje, så har jeg også kikket på boliger som ligger langt nordpå, langs kysten med havutsikt fra vinduene. Det hadde vært flott å ha en sånn utsikt hjemmefra. Høye fjell og hav... Men jeg hadde aldri flyttet, orker ikke de lange vinterne så langt nord.

Endret av Million
Skrevet
3 timer siden, Million skrev:

Ja, jeg kikker ofte på leiligheter i et bestemt område av Oslo som jeg drømmer om å flytte til, men ikke har råd til. Leilighetene der er nye, i motsetning til den 60 år gamle, noe slitne leiligheten jeg bor i nå (også i Oslo). Jeg bor helt greit, men det er likevel morsomt å drømme seg bort i blant og se på drømmeleilighetene. Hvordan jeg ville innredet dem, hvilken farge jeg ville malt i, hva slags lampe ville jeg valgt der og der osv. 

Men alt det er avhengig av en Lottogevinst først, så det skjer jo aldri. Men det er lov å drømme seg bort og fantasere litt :)

Og selv om det aldri ville skje, så har jeg også kikket på boliger som ligger langt nordpå, langs kysten med havutsikt fra vinduene. Det hadde vært flott å ha en sånn utsikt hjemmefra. Høye fjell og hav... Men jeg hadde aldri flyttet, orker ikke de lange vinterne så langt nord.

Husk at du ikke trenger å flytte så langt nord for å få dette da.

Jeg bor ytterst på kysten av Sunnmøre, og ser både høye fjell, vilt hav, mange øyer og vakker natur fra (nesten) alle vinduene i huset mitt. 🥰

Anonymkode: 20c98...c52

• Liker 3
Skrevet

Er ikke dette kjerringhobby nr 1? Snoking i andres hjem.

Anonymkode: caac7...a33

Skrevet

Sjekker ofte, gjerne fra dyrest til lavest pris for å se hva av boligene med høyest pris har valgt av materialer og løsninger. Mye insporasjon

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du ikke trenger å flytte så langt nord for å få dette da.

Jeg bor ytterst på kysten av Sunnmøre, og ser både høye fjell, vilt hav, mange øyer og vakker natur fra (nesten) alle vinduene i huset mitt. 🥰

Anonymkode: 20c98...c52

Sunnmøre har ingen sommer. Det har Østlandet.

Skrevet

Jeg følger mest med i området jeg selv bor og i nærheten, for å se hvordan markedet er. Hvor mye som omsettes, og hvilke prisantydninger. Jeg har ingen flytteplaner, men man skal aldri si aldri. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sunnmøre har ingen sommer. Det har Østlandet.

Her har det vært flere dager med høye temperaturer i sommer. Men det er nok stabilt varmere sommer sør i landet, enn her. Men dere har i tillegg kaldere vintre enn det er her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...