AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Finnes det områder som ligner på Frogner Grunerløkka Stovner( og Grorruddalen) Nesodden Anonymkode: a553d...c73
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 Fintfolk bor i Kalfaret, Blomsterdalen, Fana "Østkant": Loddefjord (på vei oppover), Laksevåg rundt strax, Solheimsviken, Anonymkode: b6680...bf6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Skrevet 8. oktober 2019 Østkant vet jeg ikke. Kanskje deler av Laksevåg? Vestkant må vel kanskje bli Fana? Paradis og Hop f.eks. Anonymkode: 26c57...419
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #4 Skrevet 8. oktober 2019 Vestkant: Fana, Kalfaret, Blomsterdalen og bortover mot Hjellestad. Østkant: Loddefjord og Laksevåg. Kanskje Danmarksplass også? Grünerløkka vet jeg ikke helt, er det liksom der de typisk kunsteriske og hipsterne bor? Har ikke peiling. Vet ikke om vi har noe slikt? Vet om noen hipsterveggiser som bor rundt Wergeland, Fantoft og rundt omkring i sentrum, men vet ikke om jeg nødvendigvis ville kalt det typisk «Grünerløkka» hvis jeg har forstått det riktig. Anonymkode: 04b39...66f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 Det som er øst for sentrum i Bergen er Fløyen og Ulriken. Der bor det ingen mennesker, det er fjell. Der de fleste blokkene står heter Bergen-Vest, som også har områder det er riktig så bra å bo, som i Alvøen, og deler av Mathopen. Så svaret på spørsmålet ditt er nei, det er ingen østkant og vestkant. Alle bydelene har områder med blokker, samtidig dom de har finere dyrere områder. I Åsane er det stor forskjell på Morvik og Rolland. Tradisjonelt er det Fjellsiden, Kalfaret, Paradis som gjelder, og det er tilfellet enda. Ingen av disse stedene har et eget sentrum, med butikker, cafeer, og samlende torg og gater. Der er heller ikke ulike bydeler i sentrum nå lenger, sentrum er én bydel. Folk bor utenfor sentrum, og Åsane er den største bydelen i folketall. Anonymkode: 9006a...619
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Møllaren, altså Møhlenpris må vel være det nærmeste vi kommer Grunerløkka i Bergen. Mange nye hipsterforeldre som har flyttet ned dit de siste tiårene, det har blitt teater der, Kaffebrenneri, lørdags marked, kul kafe, kulturhus og ikke minst badestrand. Anonymkode: edf58...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå