Gå til innhold

Tips til hva jeg kan bli? Lei av kundeservice!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en bachelor fra BI som har gitt meg mye i form av studielån, men lite i form av relevant jobb. Jeg er butikksjef, men har dessverre ganske dårlig betalt da det er en liten bedrift. Sliter med å få det til å går rundt og jeg syntes det er dødskjipt å ha brukt så mye tid og energi på studiene, bare for å ende opp med å egentlig ikke tjene noe mer penger uansett. Å ta master på BI virker lite fristende, da jeg syntes det blir et altfor høyt studielån til slutt. 

Jeg er også møkklei kundeservice (altså å deale med kunder direkte) og føler meg helt desperat etter en jobb hvor man kun har eventuell kundekontakt gjennom epost/sosiale medier/telefon. 

Men jeg aner virkelig ikke hva jeg kunne jobbet med og trenger noen tips/ideer/inspirasjon til hva jeg bør gjøre videre? Bacheloren er i Creative Industries Management. 

Anonymkode: 3a56f...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rådgiverne på skolen var i overkant optimistiske når de la ut som hva man «kvalifiserer» til etter endt utdanning, så syntes det var lite realistisk hjelp/råd å få der..

Skulle ønske jeg minimum kunne tjent 390 000 i året hvertfall. 

TS 

Skrevet

Hva liker du å gjøre da? Er det noe med jobben idag du liker bedre enn andre ting? Kunne du tatt årsstudium i noe, samtidig som du jobber? Hva med pr? Nå vet jeg ikke yrkestittel, men er jo mange bedrifter som har folk som kun driver med marketing, sosiale medier etc. 

Anonymkode: 76985...fdb

Skrevet
På 8.10.2019 den 11.41, AnonymBruker skrev:

Hva liker du å gjøre da? Er det noe med jobben idag du liker bedre enn andre ting? Kunne du tatt årsstudium i noe, samtidig som du jobber? Hva med pr? Nå vet jeg ikke yrkestittel, men er jo mange bedrifter som har folk som kun driver med marketing, sosiale medier etc. 

Anonymkode: 76985...fdb

Takk for tips!

Bør jeg forresten vurdere om master er verdt det? Jeg vil da ha studielån på 700.000 ca etter endt studie.

Jeg kvalifiserer til disse:

Master i ledelse og organisasjonspsykologi

Master i strategisk markedsføringsledelse

Master of Science i entreprenørskap og innovasjon

Ledelse og organisasjonspsykologi er vel der det er best muligheter for god jobb etterpå kanskje.

Skrevet

Hei. Er NAV et alternativ? :)

Anonymkode: ee3f7...969

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er NAV et alternativ? :)

Anonymkode: ee3f7...969

?

Skrevet

Jeg råder deg til å skaffe erfaring enn å ta master om du vil jobbe med markedsføring feks. Du trenger ikke master i dette! Men det er utrolig mye konkurranse om jobbene så du er nødt til å kunne det praktiske feks ta bilder, lage video, kunne photoshop, ha peiling på Google analytics...

Anonymkode: 5586f...804

Skrevet

Dumt spørsmål kanskje, men har du prøvd å søke rundt på andre jobber? Vil tro at du kvalifiserer til litt av hvert innenfor mye hvis du bare ser deg rundt. 

Husk at arbeidsmarkedet er ganske presset, så ikke gi opp selv om du ikke får napp med det første. Er du villig til å flytte på deg så tenker jeg at den utdannelsen du har er godt nok til mye forskjellig!

Anonymkode: d9e79...7b5

Skrevet

Jeg ville tenkt at du kunne søke som kulturkonsulent/kultursekretær/saksbehandler i kulturseksjonen i en kommune; særlig i kommuner som involverer seg litt aktivt i kulturelle arrangementer i lokalsamfunnet. I større kulturelle institusjoner vil det også være behov for noen med din kompetanse. Men når det er sagt: jeg har møtt flere med bachelorutdanning innen kulturprosjektledelse, kulturledelse o.l. som sliter med å skaffe seg relevante jobber. Jeg vil tro din utdanning kommer inn under omtrent samme kategori. Disse typen studier har nok vært oversolgt av de ulike studiestedene. 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg råder deg til å skaffe erfaring enn å ta master om du vil jobbe med markedsføring feks. Du trenger ikke master i dette! Men det er utrolig mye konkurranse om jobbene så du er nødt til å kunne det praktiske feks ta bilder, lage video, kunne photoshop, ha peiling på Google analytics...

Anonymkode: 5586f...804

Tusen takk for råd 😃

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål kanskje, men har du prøvd å søke rundt på andre jobber? Vil tro at du kvalifiserer til litt av hvert innenfor mye hvis du bare ser deg rundt. 

Husk at arbeidsmarkedet er ganske presset, så ikke gi opp selv om du ikke får napp med det første. Er du villig til å flytte på deg så tenker jeg at den utdannelsen du har er godt nok til mye forskjellig!

Anonymkode: d9e79...7b5

Jeg har forsøkt å søke på andre type jobber, men har ikke fått napp på noe (enda). Føler de fleste ønsker "3-5 års erfaring", men jeg får jo ikke noe relevant erfaring når ingen vil gi meg erfaring..  :(

TS

Skrevet
34 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg ville tenkt at du kunne søke som kulturkonsulent/kultursekretær/saksbehandler i kulturseksjonen i en kommune; særlig i kommuner som involverer seg litt aktivt i kulturelle arrangementer i lokalsamfunnet. I større kulturelle institusjoner vil det også være behov for noen med din kompetanse. Men når det er sagt: jeg har møtt flere med bachelorutdanning innen kulturprosjektledelse, kulturledelse o.l. som sliter med å skaffe seg relevante jobber. Jeg vil tro din utdanning kommer inn under omtrent samme kategori. Disse typen studier har nok vært oversolgt av de ulike studiestedene. 

Tusen takk for råd!:)

Egentlig enig i det du skriver, samtidig fikk vi opplyst på BI (av daværende kulturminister) at kreativ næring er den næringen som kommer til å vokse mest de neste årene og ha mest behov for arbeidskraft (bortsett fra sykepleien). Kan ikke akkurat si at det virker sånn nå, men.. Utrolig kjedelig å legge så mye i en bachelor som egentlig er bortkastet, føles det som nå hvertfall..

TS

Skrevet

Aldri hørt om bacheloren før, men den virker ganske variert. Jeg tenker at du sannsynligvis har likt noe av innholdet bedre enn andre, og har prestert bedre i noen emner enn andre. Hvilke emner var dette, og hva kan du bruke disse tingene til?

Du kan alltids søke andre lederjobber i større bedrifter hvor det ikke er like mye kundekontakt. Kan det være mer motiverende? 

Hva med eventbyråer? 

Anonymkode: 3dd37...c0a

Skrevet

Jeg laget eget firma. Det kan du jo vuredere å gjøre. Finnes det noen tjenester du kan tilby? 

Anonymkode: c29f7...8ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...