AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #21 Del Skrevet 8. oktober 2019 46 minutter siden, AnonymBruker said: I år så har jeg foreslått at vi blir hjemme, kjøper noe godt å spise samt godteri, trekker for gardiner, slukker alle utelys, ser en film eller spiller ett spill eller no. Hva gjør dere andre som ikke blir med på dette? Anonymkode: c7ec0...a08 Jeg synes det høres koselig ut og ville gått for dette dersom jenta vil det. Det er ingen lov som sier at man må feire halloween. Anonymkode: f014e...db6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #22 Del Skrevet 8. oktober 2019 Barn er forskjellige ja, men jeg vil nå påstå de fleste 8 åringer ikke blir redde av å gå inn på Nille. Noen barn er mer engstelig enn andre, uten at det er noe feil med det. Men jeg tror ikke det er riktig å skjerme barnet for alt, men heller jobbe med det og ufarliggjøre det barnet er redd for, slik at det feks tør å delta i sosiale settinger som en klassefest med halloweentema eller en tur til kjøpesenteret. Anonymkode: ecd0d...ce2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #23 Del Skrevet 8. oktober 2019 Hvordan reagerer hun på julebukker? Syns nesten de er skumlere. Dukker opp på døra i bekmørke 20 minus for å tigge. Da er det artigere med små spøkelser 👻 Anonymkode: 4ff7a...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 8. oktober 2019 #24 Del Skrevet 8. oktober 2019 Selv synes jeg det er ganske skummelt å se barn kledd som om de var død, og tenker det er helt naturlig å ha noen motforestillinger mot det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 8. oktober 2019 #25 Del Skrevet 8. oktober 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan reagerer hun på julebukker? Syns nesten de er skumlere. Dukker opp på døra i bekmørke 20 minus for å tigge. Da er det artigere med små spøkelser 👻 Anonymkode: 4ff7a...f99 Tror ingen går julebukk lenger, så det slipper hun sikkert forholde seg til! Da vi var barn på 90-tallet var det i alle fall Halloween som gjaldt; jeg har hverken gått eller sett noen gå julebukk her i Oslo, noensinne. Personlig elsker jeg Halloween (og alt skummelt og ekkelt), men jeg har forståelse for at det kan bli skummelt for de minste. Jeg synes ideen om å ha en koselig kveld inne var god; men jeg synes også man må snakke med barna om denne kvelden. Hvorfor den feires (det er en tradisjon fra Irland forresten, ikke USA), at det skumle ikke er "ekte", men bare kostymer osv. Kanskje du og barnet kan kle dere ut sammen, så hun får en bedre forståelse for at dette bare er vanlige mennesker i litt skumle kostymer, men ikke noe å være redd for? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #26 Del Skrevet 8. oktober 2019 33 minutter siden, Clefable skrev: Tror ingen går julebukk lenger, så det slipper hun sikkert forholde seg til! Da vi var barn på 90-tallet var det i alle fall Halloween som gjaldt; jeg har hverken gått eller sett noen gå julebukk her i Oslo, noensinne. Personlig elsker jeg Halloween (og alt skummelt og ekkelt), men jeg har forståelse for at det kan bli skummelt for de minste. Jeg synes ideen om å ha en koselig kveld inne var god; men jeg synes også man må snakke med barna om denne kvelden. Hvorfor den feires (det er en tradisjon fra Irland forresten, ikke USA), at det skumle ikke er "ekte", men bare kostymer osv. Kanskje du og barnet kan kle dere ut sammen, så hun får en bedre forståelse for at dette bare er vanlige mennesker i litt skumle kostymer, men ikke noe å være redd for? Her har de alltid gått julebukk, de gjør det ennå. Små barn i gammel gubbemasker som tusler rundt i mørket og synger, det er skummelt det. Halloween ble ikke en ting her inntil for tre år siden. Foretrekker det så mye mere. Anonymkode: 4ff7a...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #27 Del Skrevet 8. oktober 2019 Har en på 9 som aldri har likt Halloween. Han liker verken halloweenfester, eller å gå halloween. Vi har løst det ved at han har en kompis på besøk. Jeg kjøper snop og litt artige ting som jeg putter i to halloweenbøtter, så spiser de pizza og popcorn, spiller, ser på film og leker seg. Har aldri gjort noe nummer av at han ikke liker denne dagen slik den «tradisjonelt» skal være, han gleder seg til å feire på sitt vis. Anonymkode: c4701...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #28 Del Skrevet 8. oktober 2019 Tenker at det har noe med holdningene dine som du har overført på barnet. Er ikke normalt i det heletatt å være så redd. Her digger familien halloween. Pynter opp og koser oss. Anonymkode: 35549...9ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #29 Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg har også ei jente på 8 år og har ikke vært borti at noen har vært så redd som din jente. Jeg tror de aller fleste i klassen til min datter går Halloween. Min datter går sammen med fire venninner hvert år og koser seg med godteri etterpå. De syns det er kjempegøy og de liker at det er litt skummelt. Anonymkode: ab075...740 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #30 Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg er litt todelt her. På den ene siden synes jeg det er litt urovekkende med 8-åringer som er så redd Halloween-ting at de begynner å gråte. Det tenker jeg er noe man bør jobbe litt med på hjemmebane. Samtidig er jeg enig i at en del av kostymene som henger fremme i butikkene i disse dager er litt i overkant. Gikk forbi noen masker på en lekebutikk sammen med min to år gamle sønn her om dagen, og tenkte jeg var glad for at han ikke er stor nok til å reagere på dem. Selv jeg som voksen kan synes mange av dem er groteske. Jeg respekterer at mange synes sånn er gøy, og jeg har egentlig ikke så mye imot selve Halloween-feiringen. Kommer helt sikkert til å feire selv om noen år. Men jeg synes liksom ikke avhogde kroppsdeler, livaktige zombier og blodige dødningsmasker passer seg i inngangen til butikker hvor barn i alle aldre ferdes. Samtidig er det jo noen som er redd nissen også, og å fjerne alle nisser fra kjøpesentrene er jo ikke akkurat et alternativ... Anonymkode: 6f2a7...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #31 Del Skrevet 8. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Virkelig?? Du mener det er noe galt med en 8-åring som synes skumle ting, som er laget for å være skumle, er skremmende?? Jeg hater skrekkfilmer selv, og har kun sett en eller to i tenåra. Blir fortsatt stresset og redd av å se trailere på psykologiske thrillere og horrorfilmer, og besøk i spøkelseshus i fornøyelsesparker får meg til å gråte. Samtidig jobber jeg som ambulansesjåfør, og har sett mer blod, innvoller og døde mennesker enn de fleste her inne regner jeg med. Det skremmer meg ikke. Bør jeg oppsøke psykolog fordi jeg blir ukomfortabel og redd av å se slikt som dette (som sikkert er voksnes ekvivalent til et lite barns besøk på Nille): Anonymkode: 14dad...05a Du syns ikke den nederste der er skummel på ekte? 😂 da må du jo være på mentalt nivå med et lite barn Anonymkode: cc2bd...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #32 Del Skrevet 8. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du syns ikke den nederste der er skummel på ekte? 😂 da må du jo være på mentalt nivå med et lite barn Anonymkode: cc2bd...085 Hvis det kostyme sitter på et menneske som går inn for å skremme meg jo. Hopper frem og brøler f.eks. Fikk du med deg hva jeg jobber med? Vil gjerne ha deg med på jobb en dag når en trailer og en personbil har kollidert i 90 km/t, og så kan du fortelle meg etterpå hvordan jeg har mentalt nivå med et lite barn.. Anonymkode: 14dad...05a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #33 Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg synes Halloween kan bli avlyst for godt. Anonymkode: 44327...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 8. oktober 2019 #34 Del Skrevet 8. oktober 2019 For noen merkelige svar fra enkelte. Er det mange fantasiløse voksne med barn her? Jeg syns det er rarere at barn ikke blir skrent av flere ting. Noen blir jo litt sånn skrekkslagen fryd, og heldigvis. Det er en gave for barn å ha fantasi. Ingenting å ikke forstå. Ha den Halloweenfeiringen som funker best. Det er Ikke viktig på noen måte å drive konfrontasjonspsykologi her, jeg!! Hun kommer ikke til å være redd for alltid, og respekter at hun er mer følsom/fantasifull enn en del andre. Hun er garantert ikke eneste som blir redd heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #35 Del Skrevet 8. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det kostyme sitter på et menneske som går inn for å skremme meg jo. Hopper frem og brøler f.eks. Fikk du med deg hva jeg jobber med? Vil gjerne ha deg med på jobb en dag når en trailer og en personbil har kollidert i 90 km/t, og så kan du fortelle meg etterpå hvordan jeg har mentalt nivå med et lite barn.. Anonymkode: 14dad...05a Så bare fordi du jobber som ambulansearbeider kan du ikke være umoden mener du? Du motbeviser heldigvis den påstanden helt selv. « Det skremmer meg ikke. Bør jeg oppsøke psykolog fordi jeg blir ukomfortabel og redd av å se slikt som dette (som sikkert er voksnes ekvivalent til et lite barns besøk på Nille):« plutselig legger du på nå at det må sitte på noen som hopper frem for å skremme deg o.l. Det var ikke det du skrev om ista, og ikke det tråden handler om😉 ganske tydelig at du bare kjapt innså at det er pinlig å være en voksen person og gå rundt og være redd for noe 13 år gamle barn ser på som latterlig. Anonymkode: cc2bd...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå