AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #1 Skrevet 8. oktober 2019 Noen som har jobbet eller for tiden jobber for KPMG i Oslo? Hvordan synes dere det var å jobbe der? Har dere erfaringer fra andre firmaer? Lønner de bedre, dårligere eller likt som sammenliknbare firmaer (PwC, Deloitte, EY, DLA Piper etc.)? Anonymkode: 3f073...28c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Skrevet 8. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Noen som har jobbet eller for tiden jobber for KPMG i Oslo? Hvordan synes dere det var å jobbe der? Har dere erfaringer fra andre firmaer? Lønner de bedre, dårligere eller likt som sammenliknbare firmaer (PwC, Deloitte, EY, DLA Piper etc.)? Anonymkode: 3f073...28c Jeg vet de ga 490 000 kr i årslønn for å overby et tilbud fra Deloitte på 470 000 kr i 2018. De tilbudte meg 220 kr / t for sommerjobb i fjor høst, samtidig som jeg lot dem vite på forhånd at de konkurrerende tilbudene var 240-250. De lønner likt som de andre i de fire store. Har aldri hørt om DLA Piper. Anonymkode: b90f9...7d3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #3 Skrevet 9. oktober 2019 Jeg vil tro de fleste fire store (og BDO) lønner det samme. Det kommer kanskje an på hvilket tjenesteområde du skal jobbe i, mulig det er mer variasjon mellom konsulent, rådgivning, skatt, advokater osv. Men i revisjon vil jeg tro de fleste har ganske lik startlønn Anonymkode: aa7e6...ed4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #4 Skrevet 9. oktober 2019 De store revisjons- og rådgivningshusene har samme startlønn på revisjon, men på rådgivning kan det variere noe basert på utdanning. Rådgivning hos KPMG har et hardkjør på overtid, men det avhenger veldig fra avdeling til avdeling. Anonymkode: a6404...651
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #5 Skrevet 9. oktober 2019 Skjønner ikke helt hvorfor lønna er såpass dårlig, når startlønn for siv.øk oppgis til å være over 500K. Anonymkode: d0357...1c7
Mich Skrevet 10. oktober 2019 #6 Skrevet 10. oktober 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hvorfor lønna er såpass dårlig, når startlønn for siv.øk oppgis til å være over 500K. Anonymkode: d0357...1c7 Fordi det er en del av «De fire store». KPMG, PWC, Deilotte og Ernst Young betaler dårligere fordi de er så kjent som så prestisjefulle og ettertraktede at folk ville ha vært villige til å jobbe gratis om det hadde vært lov. De trenger ikke å betale mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå