Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iløpet av de siste 14 mnd har jeg kanskje hatt mens 5-6 ganger. Det kan gå flere mnd mellom hver gang, noe som begynner å bekymre meg. 

Jeg ammet sønnen min, men fikk mens etter 4 mnd. I starten trodde jeg syklusen var forstyrret av ammingen, men selv etter jeg sluttet med amming for 6 mnd siden har det ikke vist bedring. 

Jeg har alltid ønsket meg to barn, men begynner nå å frykte at jeg vil få problemer med å få flere. Vurderer å kontakte legen for en utredning om hva som skjer, selv om jeg ikke hadde planer om å bli gravid igjen nå med en gang. Kan det være PCOS? Jeg har ikke hatt noen symptomer på det før.  

Er det noen her som har hatt svært uregelmessig mens lenge etter fødsel? 

Anonymkode: 2010c...5be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det. Prøver på nummer 2, men har ikke eggløsning, så skal til utredning hos gynekolog. 

Mitt tips er å begynne å ta temperaturen din hver morgen og logge i fertility friend eller en lignende app. Jeg begynte med det etter ca 9 mnd prøving, og skjønte jo da fort hvorfor det ikke gikk. Skulle ønske jeg begynte før, for hvis du ikke har eggløsning og kan vise det med data, så trenger du ikke vente et år på utredning. Det har jo ingenting for seg å fortsette å prøve da. 

Og hvis du har eggløsning, så ser du det og, og da får du jo gjerne en oversikt over når i syklusen dere burde ha sex når dere begynner prøvinga 😊 

Skrevet
1 time siden, rainbow_dash skrev:

Jeg har det. Prøver på nummer 2, men har ikke eggløsning, så skal til utredning hos gynekolog. 

Mitt tips er å begynne å ta temperaturen din hver morgen og logge i fertility friend eller en lignende app. Jeg begynte med det etter ca 9 mnd prøving, og skjønte jo da fort hvorfor det ikke gikk. Skulle ønske jeg begynte før, for hvis du ikke har eggløsning og kan vise det med data, så trenger du ikke vente et år på utredning. Det har jo ingenting for seg å fortsette å prøve da. 

Og hvis du har eggløsning, så ser du det og, og da får du jo gjerne en oversikt over når i syklusen dere burde ha sex når dere begynner prøvinga 😊 

Takk for svar. :) 

Har du barn fra før? Jeg hadde ganske regelmessig mens før jeg ble gravid, men ikke nå. 

Skrevet

Sorry! Leser nå at det står nr 2! Hvordan var syklusen din før graviditeten?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Sorry! Leser nå at det står nr 2! Hvordan var syklusen din før graviditeten?

Jeg hadde relativt regelmessig (29-32) dager og eggløsning ihvertfall. Men det var ikke så mange månedene fra jeg slutta på pilla til jeg ble gravid da, så kan godt være den hadde stabilisert seg mer. 

Så noe har helt klart skjedd etter første barn, men jeg vet ikke hva 🤷‍♀️

Skrevet
2 timer siden, rainbow_dash skrev:

Jeg hadde relativt regelmessig (29-32) dager og eggløsning ihvertfall. Men det var ikke så mange månedene fra jeg slutta på pilla til jeg ble gravid da, så kan godt være den hadde stabilisert seg mer. 

Så noe har helt klart skjedd etter første barn, men jeg vet ikke hva 🤷‍♀️

Samme her 😮 14 mnd nå uten stabil syklus. Har skaffet meg ultralyd og GU på fredag, blodprøver mandag. Krysser fingrene!

Skrevet

Ja, sjansen er jo stor for at det går seg til i form av en pillekur eller to! Blir spennende å se på fredag da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...