Gjest Forumhei Skrevet 8. oktober 2019 #1 Del Skrevet 8. oktober 2019 (endret) Orke ikke å skrape bilen for is, så starter opp diesel bilen min, lar den står 7-8 min på tomgang mens jeg fikser meg.. er jeg et miljø svin? Endret 8. oktober 2019 av Forumhei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Del Skrevet 8. oktober 2019 2 minutter siden, Forumhei skrev: Orke ikke å skrape bilen , så starter opp diesel bilen min, lar den står 7-8 min på tomgang mens jeg fikser meg.. er jeg et miljø svin? Ja det er du. For dersom du ikke har dieselvarmer så er det sannsynligvis en ganske gammel bil og da er du ihvertfall miljøsvin. Anonymkode: 56e2d...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Del Skrevet 8. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er du. For dersom du ikke har dieselvarmer så er det sannsynligvis en ganske gammel bil og da er du ihvertfall miljøsvin. Anonymkode: 56e2d...afb Jeg har dieselbil fra 2018 som ikke har montert dieselvarme eller elektrisk motorvarmer... Jeg er ikke ts Anonymkode: a11d7...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 8. oktober 2019 #4 Del Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, Forumhei skrev: Orke ikke å skrape bilen for is, så starter opp diesel bilen min, lar den står 7-8 min på tomgang mens jeg fikser meg.. er jeg et miljø svin? Monter dieselvarmer. 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dieselbil fra 2018 som ikke har montert dieselvarme eller elektrisk motorvarmer... Jeg er ikke ts Anonymkode: a11d7...e15 Hvorfor i all verden har du kjøpt en dieselbil fra 2018 uten dieselvarmer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 8. oktober 2019 #5 Del Skrevet 8. oktober 2019 Jeg har dieselvarmer, bruker den ikke, det var snak om at jeg ikke orker å skrape is.. derfor jeg fyrer opp bilen😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Del Skrevet 8. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er du. For dersom du ikke har dieselvarmer så er det sannsynligvis en ganske gammel bil og da er du ihvertfall miljøsvin. Anonymkode: 56e2d...afb Du tror dieselvarmeren går på luft? Anonymkode: 10e01...33f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #7 Del Skrevet 8. oktober 2019 Ja det er du, skaff heller en sånn, beste jeg har gjort iallefall som bor i et snøhull og ikke har garasje: Anonymkode: e56e8...2a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #8 Del Skrevet 8. oktober 2019 Nei, du er ikke et miljø svin men mer et miljøsvin. En moderne turbodieselmotor bruker ca 0.144kg diesel pr hestekreft pr time, det er ca 0.17 liter pr hestekraft pr time, når motoren bare står på tomgang uten gasspådrag yter den maks 10 hestekrefter og bruker dermed under 2 liter diesel i timen på å stå på tomgang. Men siden du står stille blir miljøet i den umiddelbare nærhet av bilen veldig dårlig, sur lukt og eksos vil fylle parkeringsplassen. Hvor stort fotavtrykk dette gir på global skala vet jeg ikke noe om. Du vil ende opp totalt sett med å brenne mer diesel men ikke store mengden målt opp mot hvor mye drivstoff som brukes under vanlig kjøring. Anonymkode: fffa4...cac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 8. oktober 2019 #9 Del Skrevet 8. oktober 2019 En dieselbil bruker laaang tid på å bli varm uten dieselvarmer, men dieselvarmeren bruker mye diesel Det beste er å legge noe over frontruta eller sånn som vist to innlegg ovenfor mitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Del Skrevet 8. oktober 2019 Motoren din har mye bedre av at du bruker dieselvarmeren..kaldstarter sliter mer på motoren. Anonymkode: 92308...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå