Gå til innhold

Dere som har innekatt

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 10/11/2019 at 11:39 PM, AnonymBruker said:

Å ha EN innekatt er dyremishandling. 

Anonymkode: 32f5d...254

Skjerpings, det er det faktisk ikke. Det er kanskje ikke optimalt å bare ha en innekatt for mange hjem og katter,feks om man har en veldig sosial katt alene i en leilighet om man jobber og er mye borte selv.

Men det er ikke en generell regel, man må vurdere situasjonen. Katter har behov som må dekkes som mat, vann, mye søvn og nok lek og aktivisering. De er også sosiale, men ikke flokkdyr og kan helt fint få de sosiale behovene dekket uten andre katter i hjemmet. Ikke alle katter kommer overens med andre heller og å ha to kan da bare skape mer stress og uro. I hjem der det er ofte mennesker eller dyr hjemme å være sosiale med, og det gis gode muligheter for utfolde seg og utøve naturlig adferd så kan en katt trives helt fint uten å ha mulighet til å gå inn og ut uten tilsyn. 

Anonymkode: 1dbd8...d86

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte tunnel, klatrestativ og litt ekstra leker. 
Kjøp slike tunneler, mange katter elsker dem :) 

Anonymkode: 99ea8...58c

• Liker 1
Skrevet
På 11.10.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Vel, min hater andre katter og vil ikke ut. Sånn har hun valgt å leve i 18 år.

Skal jeg tvinge henne ut, eller prakke på en «kompis» hun klorer øynene av?

Katten er meget fornøyd med sin løsning.

Anonymkode: 8461b...593

• Liker 2
Skrevet
På 11.10.2019 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt to katter som nesten ikke var ute i det hele tatt selv om de hadde muligheten, så jeg tviler på at det i seg selv er dyremishandling. (mulig det er noen raser som egner seg bedre som innekatt enn andre?)  Hvis man bor alene, har full jobb, og i tillegg andre ting som gjør at man nesten bare er hjemme og sover, så tenker jeg at man ikke skal ha katt (eller andre dyr).

Anonymkode: 7db87...b6d

• Liker 2
Skrevet
På 26.10.2019 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Vel, min hater andre katter og vil ikke ut. Sånn har hun valgt å leve i 18 år.

Skal jeg tvinge henne ut, eller prakke på en «kompis» hun klorer øynene av?

Katten er meget fornøyd med sin løsning.

Anonymkode: 8461b...593

Vel, når er ikke din situasjon på noen måte lik TS sin situasjon, og rådet om å ha 2 dersom man har innekatt er fornuftig.

Anonymkode: ee688...948

• Liker 1
Skrevet
På 24.10.2019 den 21.38, Mia00 skrev:

Oi. Jo vet du, noen ganger MÅ man flytte til byen, og man etterlater ikke katten sin fordi om. Høy risiko for død det. Så vær så snill.

Ingen må flytte til sentrum av byen. Dersom man vil bo i sentrum, bør man avstå fra dyrehold. Sentrum eksponerer dyr for det meste de ikke liker av trafikk og høye lyder m.m.

• Liker 3
Skrevet
På 11.10.2019 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke ha utekatt i byen. Det går fort gale.

Anonymkode: 8b3f8...d10

Da får dere la være å ha katt og ikke være så egoistisk!!!

Anonymkode: 966bf...429

• 2 uker senere...
Skrevet

Haha oi. Dette eksploderte. Ville bare ha noe kritikk fra de som ikke har innekatt, men heller tips om hvordan de som har det takler dette. For å ha innekatt er vanlig. Spurte ikke om kritikk og hers på dette. Hvis noen har tips å komme med tar jeg gjerne imot. Men jeg har en innkatt, kommer fortsatt til å ha det og de fleste rundt meg i nabolaget har det. Også fordi 9/10 katter blir påkjørt her ila 3 år.

Skrevet

Mente: ikke ha noe kritikk.

Skrevet
På 27.10.2019 den 19.29, AnonymBruker skrev:

Da får dere la være å ha katt og ikke være så egoistisk!!!

Anonymkode: 966bf...429

Hvis du mener at det ikke skal finnes innekatter, så bør du ta en prat med mange personer i verden. Lykke til med å drepe alle millioner av innekatter da.  Noen må faktisk ta kattene som bli født, er det ikke da bedre at de blir innekatt enn lagt i en container?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...