Gå til innhold

Koldtbord hjemme eller ut på restaurant??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gifte oss i all stillhet på tinghuset. Vi tenkte at vi skulle ta med kun den nærmeste familie på restaurant etter vielsen, men så begynte jeg å tenke litt :P Pga skilte forledre, søsken med partnere osv så blir vi 12 stk tilsammen. Kanskje ikke så mange, men vi vil ikke bruke for mye penger på "bryllupet". Så tenkte jeg kanskje på å bare ha et koldtbord hjemme hos oss, hva syns dere om det?? For småelig??? Vi har ikke så mye penger å rutte med for tiden, og det er vel bedre enn ingenting??? Tar gjerne imot andre tips :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg må være helt greit. Vi har heller ikke valgt å legge mye penger i maten. Det må gå an å gifte seg uten å blakke seg helt. Bestill koldtbord hjem dere. Det blir sikkert like koselig som å gå ut og spise! :)

Skrevet

Enig! Det er ofte og mer avslappet å gjøre slike ting hjemme hos seg selv. Tror det blir veldig koselig, jeg! :-)

Skrevet

Jobbet et sted i Bergen som hadde bla koldtbordbestillinger før. Det var to typer, "vanlig" og luksuskoldtbord.

Hadde luksuskoldtbordet (220 kroner kuverten da)i fetteren min sin konfirmasjon, og det var kjempegodt! Namnam, masse reker, laks, ørret, salater, roastbeef... Og det var MASSE mat, tror de hadde koldtbord resten av uken også! :wink:

Det siste i hele verden jeg ville tenkt var at det var smålig. Det var rett og slett kjempegodt, og veldig fint dandert på fat også. Nå ble jeg sulten her jeg sitter! :sikle:

Skrevet

Vi har valgt å ha koldtbord med hjemmelaget mat og tror ikke det vil bli oppfattet som smålig.

Vi har ønsket oss retter til koldtbordet i bryllupsgave fra en del av gjestene som bor i nærheten(og som vi vet er dyktige hobbykokker). Dermed får vi litt annerledes retter enn det som er vanlig, og siden vi begge er etablert fra før med mer enn nok 'skapfyll' er mat en perfekt gave for oss.

Legg opp til det som passer deres økonomi og ikke tenk så mye på hva andre gjør :)

Skrevet

Synes absolutt ikke det virker smålig! Dere kan både lage mat selv, eller bestille fra catering...

Tror det kan bli vel så flott å holde festen hjemme hos dere selv, på den måte blir det jo virkelig en intim begivenhet for det aller nærmeste! :wink:

Skrevet
Synes absolutt ikke det virker smålig! Dere kan både lage mat selv, eller bestille fra catering...

Tror det kan bli vel så flott å holde festen hjemme hos dere selv, på den måte blir det jo virkelig en intim begivenhet for det aller nærmeste! :wink:

:Nikke:

Vi skal ha et lite bryllup med bare de aller nærmeste + forlovere med følge. Blir 16 personer. Skal ha middag på en veldig bra restaurant, siden vi hadde lyst til det og har råd. Til gjengjeld tar vi bryllupskake og kaffe hjemme hos oss selv. Her skal det pyntes etter alle kunstens regler, med hvite duker på alle bord og friske blomster.

Skrevet

synes ikke det er smålig jeg....

Gjest Million
Skrevet

Høres kjempekoselig ut. Skulle ønske jeg var invitert!

Jeg er en reser på å lage friterte scampi... any chanse? :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg ville heller hatt det hjemme enn på restaurant... det blir mer personlig og koselig. :sjarmor:

Du kan jo pynte litt hjemme slik som du vil.

Så har dere en koselig og litt mer intim enn om dedre har den et annet sted..

Men du bør gjøre det du har mest lyst til.

Om du vil ha den hjemme så bør du gjøre det

Skrevet

er veldig mye jobb hvis du skal lage koldtbord selv (og det kan lett bli dyrt), så det kan kanskje være enklere å dra på en resturant. Det finnes jo mange rimelige resturanter :)

Det kan kanskje være enklere å lage en 3 retters middag hjemme heller enn et helt koldtbord: En kald forrett og dessert som lages på forhånd og en steik som lager seg selv mens dere er på tinghuset?

Ingen kan forlange noe som helst av dere (i motsetning til hva man får inntrykk av fra noen av innleggene på dette forumet. :roll: ) Folka dere inviterer er sikkert veldig glade for at dere skal gifte dere og at de får være med å feire. De sitter forhåpentligvis ikke og vurderer hvor mye de enkelte tingene har kostet dere!! Alternativet er jo at dere stikker av og gifter dere i hemmelighet uten å invitere noen til noe som helst!!

Skrevet

Et bryllup lager man akkurat slik man selv ønsker det skal være og har råd til!

Det viktigste med denne dagen er at man gifter seg med den man er glad i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...