AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Barnet mitt er tre år og de serverer det i barnehagen. Man skal jo begrense sukkerinnhold så syns det er litt merkelig. Vi gir det aldri hjemme da. Anonymkode: c3825...b99 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt er tre år og de serverer det i barnehagen. Man skal jo begrense sukkerinnhold så syns det er litt merkelig. Vi gir det aldri hjemme da. Anonymkode: c3825...b99 Det er godt det finnes sukkerfrie barnehager. Hvorfor eksisterer egentlig sukker? Verden hadde vært bedre uten! Anonymkode: ba6bd...b45 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Aldri. De får havregrøt med bær og litt syltetøy lagd med sukrin. De elsker det og har aldri spurt etter noe annet. De er 6 og 8. Anonymkode: a7da6...a6d
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt er tre år og de serverer det i barnehagen. Man skal jo begrense sukkerinnhold så syns det er litt merkelig. Vi gir det aldri hjemme da. Anonymkode: c3825...b99 Det finnes jo sukkerfri frokostblanding også. Min 2-åring elsker Bare Bra Superflakes, enten tørre som snacks eller med yoghurt på. Anonymkode: 1e510...838 4
Leeloo Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Min eldste spiste müsli fra hun var kanskje 1,5 år? Hun elsket det da, nå spiser hun vel omtrent bare cornflakes (som vi nesten aldri har). Lillesøster får havreCheerios innimellom. Alt med måte tenker jeg, så dropper vi heller de søteste typene.
WCKD Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 10 timer siden, lalela skrev: Kom til å tenke på dette Hvorfor skal barn spise frokostblanding? La barnet spise sukkerfri müsli, havregrøt, gresk yogurt med honning og nøtter osv. Tradisjonelle frokostblandinger er bedre egnet som helgekos lørdag eller søndag... 1
Gjest Kritt Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 10 timer siden, lalela skrev: Kom til å tenke på dette Mye av det som kalles frokostblandinger inneholder veldig mye sukker og lite gunstige næringsstoffer. Müsli og kornblandinger kan imidlertid være sunt, mettende og godt. Granola smaker kanskje enda bedre, men en del av disse har for mye sukker igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 15 minutter siden, WCKD skrev: Hvorfor skal barn spise frokostblanding? La barnet spise sukkerfri müsli, havregrøt, gresk yogurt med honning og nøtter osv. Tradisjonelle frokostblandinger er bedre egnet som helgekos lørdag eller søndag... Honning er også sukker, og det som blir sagt er sukkerfritt er ofte tilsatt masse søtning som barn under 3 år ikke skal ha, samtidig som det gir en ekkel ettersmak.. Men er egentlig enig med deg, det finnes masse gode alternativer til frokostblanding. Anonymkode: 7eb17...c1b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 10 timer siden, lalela skrev: Kom til å tenke på dette Min på 2.5 spiser cornflakes og cheerios Anonymkode: 7eb17...c1b
WCKD Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Honning er også sukker, og det som blir sagt er sukkerfritt er ofte tilsatt masse søtning som barn under 3 år ikke skal ha, samtidig som det gir en ekkel ettersmak.. Men er egentlig enig med deg, det finnes masse gode alternativer til frokostblanding. Anonymkode: 7eb17...c1b Hvorfor mener du kunstig søtning er verre for barn under 3 år enn hvitt sukker? Honning er noe helt annet enn hvitt sukker, det tas opp på en annen måte og er fullstendig naturlig.
Mynlen Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 2 minutter siden, WCKD skrev: Hvorfor mener du kunstig søtning er verre for barn under 3 år enn hvitt sukker? Honning er noe helt annet enn hvitt sukker, det tas opp på en annen måte og er fullstendig naturlig. Hvit fluesopp er også fullstendig naturlig. 2
WCKD Skrevet 8. oktober 2019 #13 Skrevet 8. oktober 2019 Akkurat nå, Mynlen skrev: Hvit fluesopp er også fullstendig naturlig. Det er korrekt. Cannabis og kokablader også. Poenget er?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #14 Skrevet 8. oktober 2019 Det er bare tull at honning og ikke-prosessert sukker tas opp på en annen måte enn hvitt sukker. Skjønner ikke at det fremdeles finnes folk som tror på det. Anonymkode: 2b3ed...c2e 2
Mynlen Skrevet 8. oktober 2019 #15 Skrevet 8. oktober 2019 26 minutter siden, WCKD skrev: Det er korrekt. Cannabis og kokablader også. Poenget er? At det at en ting er naturlig ikke automatisk medfører at den er sunn eller ufarlig. Uten at jeg har sagt noe om honning, jeg synes bare argumentet er dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #16 Skrevet 8. oktober 2019 Sukker er faktisk ikke farlig i kontrollerte mengder. Sykt at man ikke kan ha en liten teskje på grøten engang uten at folk roper mishandling. Anonymkode: 7eb17...c1b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #17 Skrevet 8. oktober 2019 Vi ga havregryn blandet med special k cornflakes fra de var 1.5 år. Så lenge man ikke velger de usunne frokostblandingene så er det ikke noe problem. Anonymkode: 49e7f...84d
Gjest Kritt Skrevet 8. oktober 2019 #18 Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min på 2.5 spiser cornflakes og cheerios Anonymkode: 7eb17...c1b Cheerios fullkorn inneholder mer enn 20% sukker, en skikkelig sukkerbombe, og ikke noe jeg ville gitt en toåring ofte.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #19 Skrevet 8. oktober 2019 16 minutter siden, Kritt skrev: Cheerios fullkorn inneholder mer enn 20% sukker, en skikkelig sukkerbombe, og ikke noe jeg ville gitt en toåring ofte. Den jeg kjøpte i Sverige, var ikke tilsatt sukker. Anonymkode: 7eb17...c1b
Gjest Kritt Skrevet 8. oktober 2019 #20 Skrevet 8. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den jeg kjøpte i Sverige, var ikke tilsatt sukker. Anonymkode: 7eb17...c1b Det høres jo bedre ut, men du bør sjekke hvor mye "naturlig" sukker som finnes i blandingen, ikke bare hvor mye som er tilsatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå