Gå til innhold

flere tråder om dette har jeg sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan søren overlever jeg med spedbarnet mitt sine  besteforeldre altså (farens foreldre, vi er ikke i noe forhold og kjenner ikke hverandre) og besteforeldrene de krever og krever og ha henne! unnskyld meg men har fått nokk av dem to og nesten barnefaren og..  besteforeldrene har ikke noe som helst respekt for meg.. og truer med advokat seie at jeg er egoistisk og blablabla.. blir irritert av og bare se de.. De vil ikke ha noe med meg og gjøre greit, da er jeg ikke så interessert og ha noe med dem og gjøre heller, og den grunn har barnets far krev  50% (spedbarn) pga han gjør dette for dem..)

jaja kall meg dum kall meg hjerteløs, men jeg har aldri selv møtt mine besteforeldre fra faren min si side.

og det fins disse besteforeldrene som bare er interessert i barnebarnet når hun/han er baby altså 0-3 år og mister interesse jo større barnet blir.. for de ikke er i den (søte sonen) (og ikke er søte små babyer lengre for og dulle med) 

hvordan er forholde deres til barnets besteforeldre? og hvordan takler dere dem? for blir sprø av dem..

Anonymkode: cfb57...37b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Besteforeldre kan heldigvis ikke kreve noe samvær. Du trenger ikke forholde deg til de. 

Men..... Er du og barnefar unge? Får han ha kontakt med barnet? Er jo mulig at de prøver å få han til å få mer samvær. Feil måte å gjøre det på. Spedbarn kan ikke ha 50/50, men det er mulig for du og barnefar å bygge samvær og samarbeid nå. Gå på fvk, sett opp en ordentlig avtale som følger barnet. Den første tiden er det feks nok med en time samvær sammen med deg. Etterhvert øker dere. Han får ta seg av sine foreldre og kontakt der. Det trenger ikke du. 

Anonymkode: ffe8c...10d

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor må du lage ørten tråder om dette? Tror du at du vil få noen nye råd? Skriv i de eksisterende trådene dine og slutt å spam forumet!!!!

Anonymkode: dd748...59a

• Liker 4
Skrevet

Ville fått til et møte mellom deg, barnefar og familievernkontoret. Viktig å finne en løsning på samvær mellom barnet og barnefaren. Dere kan også ta opp temaet besteforeldre og samvær/ ikke ønsket samvær på familievernkontoret. 

Anonymkode: b5f8b...079

• Liker 1
Skrevet

Det er hjerterått å utelukke besteforeldre. 

Uansett, dere må få til en samværsavtale pronto. For både din og hans del. Og når han har samvær så kan du ikke nekte besteforeldrene å treffe barnebarnet. 

Anonymkode: 53dcb...dfa

• Liker 4
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du lage ørten tråder om dette? Tror du at du vil få noen nye råd? Skriv i de eksisterende trådene dine og slutt å spam forumet!!!!

Anonymkode: dd748...59a

om du ikke har tenkt å kommentere angående tråden... now shooo! 

Anonymkode: cfb57...37b

Skrevet

et spedbarn skal ikke ha. 50% omsorg uansett, det er ikke anbefalt før barnet er tre år gammel. Ville gått til familievernkontoret. Da kan dere finne en løsning som funker for alle i dag og i fremtiden. Dessverre må man bare tape noen kamper når man får barn, husk at barnet er bare 50% deg, men akkurat nå trenger barnet deg, pga mat og at barnet kjenner deg best, så nå har du makten på din side.

• Liker 2
Skrevet

Det handler ikke om deg. Det handler om barnet. 

Anonymkode: 0d204...347

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske råttent gjort å utelukke barnets besteforeldre, uansett hvor dårlig forhold du måtte ha til de. Bestevenninna mi opplevde at far til barnet hennes plutselig bestemte seg for at han ikke ville være pappa lengre da gutten var 2,5 år. Han valgte da ny kjæreste foran gutten sin. Venninna mi hadde fra før et kjølig forhold til hans mor pga ting som ble sagt og gjort mens de var sammen, men til tross for alt dette, ser hun barnebarnet sitt jevnlig fordi venninna mi synes det er viktig at han får ha farmor i livet sitt. Slik synes jeg det bør være hos alle som ikke bor med far til barnet, men noen unntak er det jo. 

Selvfølgelig skal far få ha samvær med barnet sitt. 50/50 får han ikke så lenge barnet er så liten, men kanskje dere kan bli enige om at han kan få ha samvær med barnet noen timer en fast dag i uka? Gitt at barnet kan ta flaske, så bør ikke det være noe problem. Så kan dere gradvis øke med barnets alder. Om far da er hos sine foreldre med barnet eller om han velger å trille tur eller sitte på kafé, har ikke du da noe med, men du kan få muligheten til å hente deg litt inn; sove litt, ta deg en lang og god dusj, lage deg noe ekstra godt å spise eller møte venninner uten baby på slep. 

Mye bedre å møtes på halvveien frem for å krangle, bråke og diskutere. 

Anonymkode: d13a5...4ab

• Liker 1
Skrevet

La barnet være der det har det best. 

Jeg skulle gjerne hatt dugelige besteforeldre til barna, på begge sider selv, men med en narsissistisk totalt inkompetent bestefar på den ene siden og døde besteforeldre på den andre siden, har vi heller gode venner som støttespillere når det røyner på. 

Sett pris på oppegående besteforeldre som hjelper til, men ikke til enhver pris. Barnet først!

Skrevet

Ikke rart at det er flere tråder når du hele tiden oppretter nye tråder.. Du har jo fått masse svar på dette i alle de andre trådene!

Anonymkode: 2f000...654

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Ninab82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...