AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Gullet mitt har i det siste hatt litt rare greier for seg. En ting er at hun biter neglene totalt ned(det er jo veldig normalt - joda har prøvd gonegl). Men det har dukket opp flere ting i det siste. Det er en slags pipelyd hun syns det er morsomt å lage med nesen/halsen. Og siste dagene har hun laget en slags grimase mens hun slikker seg på leppene. Jeg reagerer dessverre av og til med å bli litt irritert. Spesielt med den pipingen hvis hun driver på lenge. Hun sier at hun føler at hun må gjøre det. Hun har venner, gjør det godt på skolen og koser seg med passelig mengde fritidsaktiviteter. Vi snakker fint sammen og har en fin liten familie med to voksne og to barn. Hun er litt bekymret av seg og får i blant tanker om at noe kan skje med meg og pappaen osv. Men jeg anser det også som veldig normalt og menneskelig å være bekymret i blant. Vi snakker om det sammen når tankene dukker opp. Har noen erfaringer? Flere som har barn med lignende fakter? Eventuelt noen som har fått hjelp eller det har ordnet seg av seg selv? Anonymkode: b5dce...ed4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Det er vanlig med barneticks. De fleste barn har en periode med det. Ofte er det grimaser og lyder som kremting. Anonymkode: 1f2aa...d33 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Trodde det var et av mine gamle innlegg som kom opp, for slik har vår jente også hatt, jeg ble irritert. Hun har noe enda når hun ser på nettbrett. Bekymringene er der, men resten har jo gått bort Anonymkode: af8ba...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Lillebroren min hadde flere tics eller tvangshandlinger når han var i samme alder. Det var både grimaser og noe greier han gjorde med hendene. Husker han også sa at han følte han «måtte» gjøre det. Kan ikke huske at det ble igangsatt noen tiltak, og han sluttet med det helt av seg selv. Han er voksen idag og har ingen liknende greier lenger. Anonymkode: 3b91d...953 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 Minner kanskje litt om at man bare kan tråkke på de hvite stripene ved fotgjengerovergangen. Eller ikke tråkke på strekene. Det er jo en lek, men kan huske følelsen av at jeg MÅTTE gjøre det. Kunne jo like gjerne vært en grimse eller lyd. Anonymkode: 9c35d...475 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Takk for svar alle sammen🙏💕. Greit å høre at det kanskje ikke er noe å bekymre seg for. Men så klart, jeg skal jo følge med. Jeg må øve meg på å telle til ti når det kommer spesielt til de pipelydene hun greier å lage. Da får jeg nesten karamba altså. Er usikker på hva som er den bedre måten å reagere på. En må jo kunne si fra at det ikke er helt greit å sitte slik heller. Anonymkode: b5dce...ed4 1
minister-mio Skrevet 8. oktober 2019 #7 Skrevet 8. oktober 2019 Det høres ut som tics, noe som er helt vanlig at barn har forbigående. Det går ikke å la være så du bør ikke bli sint når hun lager lyder. 1
Telle Skrevet 8. oktober 2019 #8 Skrevet 8. oktober 2019 Ignoner. Og se om det blir bedre. Klarer hun å slutte med lydene når hun blir bevisst på at hun lager de? Om du holder på å bli gal av lydene, så kan du minne henne på (på en hyggelig måte) at nå lager hun de igjen. Bekymringer er det mange barn som har i perioder, så fint at dere kan prate om det og se om det blir bedre/går over av seg selv over tid.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen🙏💕. Greit å høre at det kanskje ikke er noe å bekymre seg for. Men så klart, jeg skal jo følge med. Jeg må øve meg på å telle til ti når det kommer spesielt til de pipelydene hun greier å lage. Da får jeg nesten karamba altså. Er usikker på hva som er den bedre måten å reagere på. En må jo kunne si fra at det ikke er helt greit å sitte slik heller. Anonymkode: b5dce...ed4 ???? Anonymkode: 099d8...44c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #10 Skrevet 9. oktober 2019 #3 her igjen. Mener at jeg filmet mitt barn mens de rare tingene ble gjort. Viste det, og snakket om det. Tror det ble bedre etter dette! Anonymkode: af8ba...4e3
minister-mio Skrevet 10. oktober 2019 #11 Skrevet 10. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: #3 her igjen. Mener at jeg filmet mitt barn mens de rare tingene ble gjort. Viste det, og snakket om det. Tror det ble bedre etter dette! Anonymkode: af8ba...4e3 Dette mener jeg man skal være veldig forsiktig med å gjøre. Bare gjør det dersom barnet et veldig trygg på seg selv og deg. Kanskje ikke en gang da. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå