AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Skulle du ønske du studerte eller hadde studert medisin eller feks jus, indøk, siving eller andre prestisjestudier? Pga lønn og et interessant yrkesliv? Hvorfor/hvorfor ikke? Eller er du fornøyd der du er? Anonymkode: 0eb4a...508
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Absolutt ikke. Medisin forbinder jeg med narsisissme, lite selvinnsikt og mangel på empati blant dem som velger det. Anonymkode: d53ad...c11 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Nei, da hadde jeg gjort det. Vil ikke leve for jobb/karriere og har istedet en behagelig, bra betalt 8-4 jobb med frynsegoder. Alltid masse overskudd etter jobb. Anonymkode: 52037...d08 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Eh nei. jeg har selvinnsikt nok til å skjønne at jeg aldri hadde klart et medisin studie, men er veldig glad at noen klarer det.. Anonymkode: 1bac2...d2c 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 Har alltid hatt lyst til å bli lege, faren min er det. Men jeg klarte ikke få gode nok karakterer. Anonymkode: b2182...592
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 Nei, dersom jeg hadde ønsket det hadde jeg studert det selv. Anonymkode: 4266d...58b 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #8 Skrevet 7. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Medisin forbinder jeg med narsisissme, lite selvinnsikt og mangel på empati blant dem som velger det. Anonymkode: d53ad...c11 Det er synd.. Jeg har vært kreft pasient og de unge legene der , både menn og kvinner var noen av de mest empatiske og genuine menneskene jeg har møtt.. Fastlegen min også er en ung kvinne med mye empati og omsorg. Anonymkode: 1bac2...d2c 11
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #10 Skrevet 7. oktober 2019 Nei. Barn og familietid er viktigere for meg. Hadde ikke likt alt ansvaret heller, nyter å ha fri når jeg faktisk har fri. Anonymkode: 55081...2aa 1
Elaine Marley Skrevet 7. oktober 2019 #11 Skrevet 7. oktober 2019 Nei, det er ikke min greie. All ære til de som ønsker det, men jeg vil ha normale arbeidstider og jobben er ikke livet selv om jeg synes det er viktig å jobbe med noe jeg brenner for og trives med. Jeg har også nok selvinnsikt til å innse at jeg ikke ville klart å være lege og de andre yrkene listet i HI er jeg ikke interessert i.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Skrevet 7. oktober 2019 Nei, jeg kunne aldri trivds som lege, og tror det er mange som sliter med å få jobb (etter hva jeg har hørt?). Trives med å jobbe innenfor IT. Kanskje ikke fryktelig prestisje, men betaler bedre enn mange andre yrker og gir meg mestringsfølelse. Anonymkode: acfef...33b
Daria Skrevet 7. oktober 2019 #13 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg studerte det som var riktig for meg og har et godt liv. Hvorfor skal jeg være misunnelig på andre som har tatt andre valg ur fra sine ønsker og preferanser? 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #14 Skrevet 7. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Medisin forbinder jeg med narsisissme, lite selvinnsikt og mangel på empati blant dem som velger det. Anonymkode: d53ad...c11 Desverre ganske enig med deg. Det er så ufattelig mange leger som mangler sosial intelligens. De er rågode i faget sitt men helt grusomme å forholde seg til på en arbeidsplass 🤢 gjelder IKKE alle men mange. Er heldigvis noen normale oppegående også. Anonymkode: b0c30...c0e 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #15 Skrevet 7. oktober 2019 Nei. Men jeg har stor respekt for folk som går medisin. Jeg hadde selv hverken turt eller villet ha ansvar for andre menneskers liv og helse og jeg hadde heller ikke orket gå en så lang og krevende utdanning for å ende med en så krevende jobb som de har. Anonymkode: f7053...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #16 Skrevet 7. oktober 2019 Ikke nå lengre siden jeg studerer medisin selv, men brukte å være litt sjalu før ja. Men ikke fordi det er prestisje eller høy lønn (det er ikke så veldig godt betalt sånn egentlig). Studerer det fordi jeg brenner for faget. Anonymkode: a3adc...2c9 2
Kågebruker Skrevet 7. oktober 2019 #17 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg var mer sjalu som ung mann. Har vokst opp et sted der mange har tatt prestisjeutdannelser. Følte meg mislykket tidligere. Folk jeg har gått skole med har liksom blitt leger, sivilingenører, doktorgrad i noe jeg ikke aner hva er osv. Men klarer meg fint uten det merker jeg. En viktig del av det å bli voksen er å akseptere livet som det er. Misunnelse er bare destruktivt. Vi kan uansett ikke ha høystatusyrker alle sammen. Det går ikke opp. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #18 Skrevet 7. oktober 2019 Absolutt ikke. juss hadde blitt for "tørt" for mine interesser, lege kunne jeg ikke blitt pga altfor stort ansvar for andres liv og helse, teknologi interesserer jeg meg ikke for (heller ikke matte). Jeg er fornøyd med det jeg studerer nå:-) Anonymkode: 4aed9...ade 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #19 Skrevet 7. oktober 2019 10 minutter siden, Elaine Marley skrev: Nei, det er ikke min greie. All ære til de som ønsker det, men jeg vil ha normale arbeidstider og jobben er ikke livet selv om jeg synes det er viktig å jobbe med noe jeg brenner for og trives med. Jeg har også nok selvinnsikt til å innse at jeg ikke ville klart å være lege og de andre yrkene listet i HI er jeg ikke interessert i. Hvorfor tror du at du ikke ville klart det? Kan være du hadde blitt en strålende lege! Anonymkode: 0eb4a...508
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #20 Skrevet 7. oktober 2019 Nei, for jeg hadde gode nok karakterer til å velge det studiet jeg ville, så jeg slipper å være misunnelig. Anonymkode: a9f82...dca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå