AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Del Skrevet 7. oktober 2019 Vi har kjøpt oss hytte. Den er liten, men ganske funksjonell. Vi har mulighet for å bygge ut, men i utgangspunktet har vi lyst til å unngå det for og bevare utearealet. Vi forsøker derfor å innrede smart, slik at vi trives med våre ca 50 kvm + hems både rent estetisk og mer praktisk. Stue, kjøkken og gang er på ca 25 kmv i en relativt åpen løsning. Vi har satt inn spisestue i tilknytning til kjøkkenet, der har vi bla bygget en sittebenk (fungerer litt som en sofabenk med oppbevaring under) og vi har kjøpt noen gode stoler som vi kan sitte lenge i. Dette er plassert der hvor det er best plass i stua. I den andre delen av stua (som jo er ganske nære spisestuen, det er jo få kvm her) står det nå en sovesofa som egentlig skal stå på et gjesterom. Det er en treseter med chaiselong. Jeg syntes slike sofaer er ganske stygge i formen og foretrekker enten treseter eller hjørnesofa. Hjørnesofa har vi ikke plass til, men 3-seter med chaiselong er det fysisk plass til. Den sovesofaen som står der nå kan ikke bli stående, den skal til gjesterommet og brukes til overnattingsgjester der. Vi trenger derfor en ny i stua. Mannen min stemmer for at vi kjøper tilsvarende sofa som sofesofaen, altså treseter med chaiselong, men jeg stemmer for kun tre-seter. Argumentet mitt er at tre-seter ser bedre ut rett og slett, og at dersom vi har gjester vil vi enten bruke spisestuen eller vi kommer til å sitte ute når været tillater det. Jeg tenker at en treseter er mye finere og at det på liten plass gjør seg med litt luft rundt møblene. Chaiselongen gjør at det blir litt trangt når man skal passere. Mannens argument er at når det er fysisk plass er det best med mest mulig sitteplasser. Det blir ikke plass til noen stol som skal stå fast ved sofaen, men dersom gjester sitter i sofaen kan vi jo dra et par spisestuestoler bort til sofanen dersom det er der vi vil sitte. Spørsmålet er jo om en treseter som står uten noen mer sofa eller godstol vil bli brukt eller om den vil bli stående mer på utstilling. Skal vi velge å ha litt luft mellom møblene, eller er rommet såpass lite at vi bør fylle det med mest mulig sitteplasser/god sofaløsning. Dersom vi har chaiselong kan jo en person sitte-ligge i sofaen og dersom vi har gjester kan vi bruke den litt som en liten vinkelsofa. Hvordan tenker dere andre som har liten plass? (liggeplasser i stua har vi ikke behov for, så det er ikke en problemstilling) Anonymkode: 79e98...ce8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #2 Del Skrevet 8. oktober 2019 Du har ikke plass til en liten hjørnesofa da? Ektorp feks. fra Ikea? Den er bare 240 og noe på hver side. Jeg synes en treseter blir litt tomt om man ikke har noe annet til. Om du ikke har plass til en liten stol (kurvstoler er feks nette og fine til synes jeg), kan du få plass til en pall e.l.? Ellers ville jeg egentlig vurdert to godstoler jeg da, i stedet for sofa. En treseter har jo egentlig ikke plass til mer enn to stk uansett, og ved besøk sitter dere ved spisebordet sier du. Så en godstol hver til deg og mannen? Anonymkode: 077d6...908 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #3 Del Skrevet 8. oktober 2019 3-seter, definitivt. Jeg er drittlei av sjeselonger og hjørner, mye stiligere med en enkel 3-seter. Man er jo låst til å ha sofaen sånn, det er prangende, klumpete og ikke særlig mer funksjonell. Hvis han må ha noe å hvile beina på så kjøp en puff som kan flyttes rundt. Mye mer fleksibelt. Kjøp en med oppbevaring 👌 Det er da forresten ikke flere sitteplasser med sjeselong. Hjørnet blir jo ikke tilgjengelig om noen sitter på sjeselongen. Anonymkode: a08c3...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde17 Skrevet 10. oktober 2019 #4 Del Skrevet 10. oktober 2019 Jeg hadde definitivt ikke gått for en hjørnesofa og sett etter litt mer funksjonelle løsninger som ikke tar mye plass. Men samtidig er det så mye fint når det kommer til hjørnesofaer! Hva med en sånn en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå