Gå til innhold

Trekke egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min mener at man skal trekke egg, ikke koķe? Han fant dette i en artikkel, og driver i skrivende stund og "trekker egg". Jeg har lært at egg ikke skal fosskoke, da kan de bli seige, men synes det hørtes veldig rart ut å trekke egg. Hva gjør dere? 

Anonymkode: a50e9...9e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min mener at man skal trekke egg, ikke koķe? Han fant dette i en artikkel, og driver i skrivende stund og "trekker egg". Jeg har lært at egg ikke skal fosskoke, da kan de bli seige, men synes det hørtes veldig rart ut å trekke egg. Hva gjør dere? 

Anonymkode: a50e9...9e8

Jeg bruker eggkoker eller koker egget i 5-10 minutter.

Anonymkode: 07afc...351

Skrevet

Når jeg skal ha perfekte bløtkokte egg har jeg eggene i en gryte kaldt vann, koker opp og skrur av. Så lar jeg eggene trekke i knappe 4 minutter, før jeg heller av vannet, fyller gryta med kaldt vann og heller av det også. Perfekt, myk eggehvite og saftig plomme.

Når jeg skal ha hardkokte egg skrur jeg ned varmen til det bare så vidt er små bobler nederst i gryta, og lar dem få 10-12 min. Jeg er ikke like nøye på hardkokte egg.

Anonymkode: 25c4f...32a

Skrevet

Jeg trekker også egg, det lærte jeg av Heston Blumenthal. Legger egg i kaldt vann og koker opp, tar deretter av kjelen og trekker dem i seks minutter. Voila - perfekte, bløtkokte egg. (4 minutter høres utrolig lite ut!). 
Bra hvis man tenker på strømregningen er det også 😀

Anonymkode: cd2a1...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...