Lythande Skrevet 21. mai 2005 #1 Skrevet 21. mai 2005 Vi skal gifte oss borgelig og derfor inviteres gjestene til middag med fest og ikke i vielsen på rådhuset. Hvordan kan jeg skrive det i invitasjonene?
Mrs. K Skrevet 21. mai 2005 #2 Skrevet 21. mai 2005 Skriv at dere gifter dere på rådhuset (bare dato, ingen klokkeslett) og at dere i den anledning inviterer på middag og bryllupsfest kl. det og det. Hilsen Trille
Søta Skrevet 21. mai 2005 #3 Skrevet 21. mai 2005 Sånn har vi det også.. Teksten lød såher: Vi har gleden av å invitere .......... til ......... og ..............bryllup lørdag 13. august. Mottagelse og bryllupsmiddag i .................................... lokaler på ...................... kl. 1730 Med vennlig hilsen foreldre svigerforeldre Svar utbes innen 1. juli på telefon
Minerva Grey Skrevet 21. mai 2005 #5 Skrevet 21. mai 2005 Sikker på at dere ikke vil ha gjester i Tinghuset? Har vært i ett borgerlig bryllup, og da var vi 20 + som møtte opp i Tinghuset. Det var veldig stemningsfullt og fint, og en opplevelse selv om det bare var 15 minutter inne på et rom (som forøvrig ikke kan kalles et kontor, det er altfor fint til det!). Langt flere møtte opp til den kirkelige velsignelsen senere, men jeg syntes som sagt at det var en fin opplevelse å være med på selve vielsen. Kanskje dere bare informerer om tidspunkt/sted til de som spør, men synes ikke dere bør 'nekte' folk å komme i vielsen. Selv om det nok blir fryktelig trangt dersom dere skal ha inn 40-50 pers der!
Lythande Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2005 Sikker på at dere ikke vil ha gjester i Tinghuset? Har vært i ett borgerlig bryllup, og da var vi 20 + som møtte opp i Tinghuset. Det var veldig stemningsfullt og fint, og en opplevelse selv om det bare var 15 minutter inne på et rom (som forøvrig ikke kan kalles et kontor, det er altfor fint til det!). Langt flere møtte opp til den kirkelige velsignelsen senere, men jeg syntes som sagt at det var en fin opplevelse å være med på selve vielsen. Kanskje dere bare informerer om tidspunkt/sted til de som spør, men synes ikke dere bør 'nekte' folk å komme i vielsen. Selv om det nok blir fryktelig trangt dersom dere skal ha inn 40-50 pers der! Nå tenkte jeg mer på de gjestene som ikke blir invitert i vielsen - er ikke så mange det er plass til (skal ikke gifte oss i Tinghuset, men i rådhuset i Sandvika).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå