mammaemma Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Da tenker jeg på oss som bryr oss veldig og syntes det er veldig gøy å handle fine barneklær (både dyre og billigere). Vi har ganske dårlig råd, så jeg må være forsiktig, men jeg syntes det er sååå gøy. . Hva tenker dere er en rimelig sum for barneklær i mnd? Da tenker jeg hvis man handler litt mer enn hva barna akkurat trenger? Tips til hvilken pris som skal være grensen i måneden? Hva gjør dere?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg har 3 barn og ikke kjempegod råd, så jeg prøver å holde meg under 500 kr måneden og det går helt fint. Anonymkode: c768c...81d 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Har du dårlig råd så tenker jeg at det er dumt å bruke mye på din egen hobby (noe som dette tydeligvis er da du synes det er så gøy). Et par hundre per måned skal være nok hvis man ikke har så mye å rutte med. Anonymkode: ad98b...698 26
mammaemma Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #4 Skrevet 7. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 3 barn og ikke kjempegod råd, så jeg prøver å holde meg under 500 kr måneden og det går helt fint. Anonymkode: c768c...81d Hvor handler du da? Og hvordan prioriterer du og planlegger? Jeg handler ikke hver måned. Så ender det plutselig med at jeg får et kick å handler for oppsparte penger på 10000-15000 kr. Så går det noen mnd så handler jeg for kanskje 3000kr, så 2000kr osv. Så har jeg tenkt litt å funnet ut av at jeg hadde jo faktisk brukt mye mindre penger på barneklær i året om jeg hadde holdt meg til 700kr-1000kr ca. i mnd. Altså kjøpt oftere og brukt mindre penger, enn sjeldent og bruke masse penger. Eller er det for mye det også?🤔
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 2 minutter siden, mammaemma skrev: Hvor handler du da? Og hvordan prioriterer du og planlegger? Jeg handler ikke hver måned. Så ender det plutselig med at jeg får et kick å handler for oppsparte penger på 10000-15000 kr. Så går det noen mnd så handler jeg for kanskje 3000kr, så 2000kr osv. Så har jeg tenkt litt å funnet ut av at jeg hadde jo faktisk brukt mye mindre penger på barneklær i året om jeg hadde holdt meg til 700kr-1000kr ca. i mnd. Altså kjøpt oftere og brukt mindre penger, enn sjeldent og bruke masse penger. Eller er det for mye det også?🤔 15000kr?! Herregud! Hva i all verden handler du for en såpass høy sum? For en som har dårlig råd er 1000kr per måned mye, ja. Anonymkode: ad98b...698 40
Applehead Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 (endret) Tja.. her går det noen noen 100-lapper i måneden med 3 barn. Denne måneden har alle tre fått nye skibukser, vinterjakker, vintersko, hansker, luer (2 av de) og noen ullsett. Det gikk 10K. Jeg syns ikke det er veldig morsomt🤪 Endret 7. oktober 2019 av Applehead 10
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Skrevet 7. oktober 2019 Kjøpte en klespakke med 70 plagg for 1000 kroner på finn! Anonymkode: b0641...273 15
mammaemma Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 15000kr?! Herregud! Hva i all verden handler du for en såpass høy sum? For en som har dårlig råd er 1000kr per måned mye, ja. Anonymkode: ad98b...698 Det ble bare kaos og masse for smått som jeg skulle levert tilbake, men som jeg ga til lillebror istedenfor:( Så måtte jeg kjøpe nye ting i tillegg.. Altså, jeg angrer!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #9 Skrevet 7. oktober 2019 Istedenfor å ha hobby "kjøpe dyre fine klær til barna" skaffe deg hobbyen "sy kule fine klær til barna"? Går sikkert an å låne seg en symaskin og finne ut om det er noe for deg? Hvis dere i tillegg har dårlig råd er det ufattelig dumt å gjøre barna vant til slike luksusvaner du beskriver. Bedre da med fokus på økonomi, gjenbruk og miljø. Anonymkode: bf939...6bf 24
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #10 Skrevet 7. oktober 2019 De får klær når de har behov for det, men jeg handler mye på tilbud/salg. Ikke ofte mine barn har fått klær som er fullpris. 10-15000 kr er helt vilt! Anonymkode: fb2e4...47f 13
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #11 Skrevet 7. oktober 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Istedenfor å ha hobby "kjøpe dyre fine klær til barna" skaffe deg hobbyen "sy kule fine klær til barna"? Går sikkert an å låne seg en symaskin og finne ut om det er noe for deg? Hvis dere i tillegg har dårlig råd er det ufattelig dumt å gjøre barna vant til slike luksusvaner du beskriver. Bedre da med fokus på økonomi, gjenbruk og miljø. Anonymkode: bf939...6bf Dette!! Anonymkode: 7a9e8...d36 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Skrevet 7. oktober 2019 10 000 - 15 000 er jo fullstendig galskap! Jeg syns jeg var «gal» denne mnd som har brukt nesten 6000,- på vinterklær, sko og ull til to barn. Jeg er opptatt av klær, men til barn så slår praktisk og funksjonelt alt annet. Jeg vet vi bruker ganske mye penger på klart til barna, men da er det type tur/ treningstøy Spesielt hvis du har dårlig råd så er dette forbruket bare tåpelig, og veldig uheldig med tanke på miljøet også. Anonymkode: 97097...a69 6
Behappy Skrevet 7. oktober 2019 #14 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg har tre barn og bruker nesten ingenting i måneden, kanskje 300 kr. Barna er 11, 9 og 3 år. Vi arver en del klær fra familie og naboer og jeg har tatt vare på en del klær Slik at de mindre barna kan bruke de. Jeg har er godt system med å pakke bort sesongklær, og jeg er ikke så nøye på at minstejenta går for det meste i «guttefarger». Når jeg ser barna mangler noe skriver jeg det inn på notater på mobilen som ønskelister. Slik at barna ønsker seg noe de trenger. Jeg gir også alt vårt som vi har vokst ut av videre til familie med små barn. Finn blir også flittig brukt til utstyr. Det jeg ikke tar med i dette regnestykket er ag jeg strikker en del klær til barna, og det koster jo litt i garn 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #15 Skrevet 7. oktober 2019 Tre barn, tenker ca 12 000 i året på hver - rundt 36 000. Her må de ha to par vintersko, to dresser osv da de er ute minst tre ganger per dag. Eldste bruker også klærne sine veldig hardt så skifter ofte. Prøver å dele opp så ikke alt kommer samtidig. Type bokser og ull en mnd det ikke trengs noe annet. En dress og utebukse + jakke ble 3500 per barn (Bergans). Anonymkode: 26c7f...723
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #16 Skrevet 7. oktober 2019 Kjøper man klær til barna hver måned? Det gjør ikke jeg! Kjøper når det er behov, oftest høst og vår. Har god økonomi, men ser ikke poenget med å fylle skap og skuffer. Anonymkode: 3873f...7e9 26
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #17 Skrevet 7. oktober 2019 3 timer siden, mammaemma skrev: Da tenker jeg på oss som bryr oss veldig og syntes det er veldig gøy å handle fine barneklær (både dyre og billigere). Vi har ganske dårlig råd, så jeg må være forsiktig, men jeg syntes det er sååå gøy. . Hva tenker dere er en rimelig sum for barneklær i mnd? Da tenker jeg hvis man handler litt mer enn hva barna akkurat trenger? Tips til hvilken pris som skal være grensen i måneden? Hva gjør dere? Det er vel noen grunn til at du har dårlig økonomi.. Anonymkode: 7a9e8...d36 15
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #18 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg handler ikke ofte eller mye føler jeg, men det blir jo likevel en del fordi det er så mye ulikt de skal ha! Hverdagsbukser/gensere, ullbukser/gensere, pentøy, undertøy, sokker bomull og ull, mellomlag ull, uteklær skallbukse, skalljakke, varm bukse/jakke/dress, regntøy, luer og votter treningstøy, t-skjorter/shorts, badetøy, sko både sandaler, støvler, joggesko, goretex-sko, vintersko, skisko... Med den listen blir det kjøpt noe hver måned, for å klare å henge med på å bytte ut alt som blir for smått/ny sesong. Det jeg gjør, er at de klærne jeg kjøper, er pene å se på. Så får jeg mettet den sansen, og slipper kjøpe ekstra av den grunn. Ikke dyrere, men penere. Skal jeg kjøpe t-skjorter, som de likevel må ha, så koser jeg meg med å velge fine t-skjorter, matchende shortser osv. På kjedebutikk. Anonymkode: 3b691...285
Diamant20 Skrevet 8. oktober 2019 #19 Skrevet 8. oktober 2019 9 timer siden, mammaemma skrev: Hvor handler du da? Og hvordan prioriterer du og planlegger? Jeg handler ikke hver måned. Så ender det plutselig med at jeg får et kick å handler for oppsparte penger på 10000-15000 kr. Så går det noen mnd så handler jeg for kanskje 3000kr, så 2000kr osv. Så har jeg tenkt litt å funnet ut av at jeg hadde jo faktisk brukt mye mindre penger på barneklær i året om jeg hadde holdt meg til 700kr-1000kr ca. i mnd. Altså kjøpt oftere og brukt mindre penger, enn sjeldent og bruke masse penger. Eller er det for mye det også?🤔 Kjøp bhg klær brukt, så kan du heller ha noen få fine plagg dere bruker hjemme, når dere skal i byen eller når dere skal på besøk. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #20 Skrevet 8. oktober 2019 Totalt galskap, ikke rart dere har dårlig råd.. Her arver vi og kjøper brukt, hva de bruker i barnehagen er ikke nøye da de ofte får flekker uansett. Kjøper ull og sko når det er supersalg. Ønsker dem dresser og hjemmestrikk til bursdager. Tenk når barnet ditt skal konfirmeres eller inn på boligmarkedet, og du hr brukt mangr hundre tusen på totalt unødvendige ting. Anonymkode: 2c8ae...6fa 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå