AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg har lite venninner og sitter inne alene stort sett hver helg, og er redd det kommer til å fortsette når jeg får barn (bortsett fra når jeg er med barnet på aktiviteter såklart). Så jeg lurer på om deres sosiale liv har forbedret seg eller blitt dårligere etter dere fikk barn? Har hørt både og. Anonymkode: cd3ae...917
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Var sosial før barn. Dabbet litt av i småbarnstiden.Har blitt kjent med mange flotte folk gjennom barna så kan si omgangskretsen har endret seg litt med årene. Har fortsatt en del av di gamle vennene. Anonymkode: 21b84...475
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Det ble på en måte bedre. Jeg hadde mange bekjente og masse festvenner. Kuttet og mistet kontakten med alle de. Vi hadde jo ikke noe mer til felles. Og vi var aldri med hverandre utenom når noe skjedde. Bygget meg sakte, men sikkert opp med nye venner. Venner i samme situasjon med barn. Vi var en gjeng som hang sammen i permisjonen. Etterhvert fant vi på noe i helgene. Etterhvert begynte vi å gå turer og trene på kveldene. Nå er vi sammen, både med og uten barn. Vi er ofte på turer sammen, barna leker sammen. Vi er og med hverandre uten barn. (Barna er store nå) Anonymkode: 4cd81...663
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Barna vil fylle tilværelsen din med så mye kjærlighet og ting som skjer at du vil ikke tenke noe mere over det. Anonymkode: 4ef16...c35
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna vil fylle tilværelsen din med så mye kjærlighet og ting som skjer at du vil ikke tenke noe mere over det. Anonymkode: 4ef16...c35 Det blir bare ett barn, og jeg er alene. ts Anonymkode: cd3ae...917
draug 75 Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 Etter at jeg giftet meg, ble det til at jeg ikke har råd til å gå ut. Det ble ikke bedre med barn. Så det er andre en meg som står for det sosiale.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Skrevet 7. oktober 2019 Mindre, helt klart. Var med venner stort sett flere dager i uka. Nå er det stort sett mellom 1-2 ganger i måneden. Ikke alltid det engang. Har to små. Anonymkode: aef11...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #8 Skrevet 7. oktober 2019 Mindre, mye mindre faktisk. Før barnet kom kunne jeg ofte dra på besøk på kvelden, eller kafè på dagen. Nå prioriteres husarbeid og soving når jeg har tid. Anonymkode: b1a6f...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #9 Skrevet 8. oktober 2019 Ekstremt mye mindre! Har dårlig samvittighet ovenfor vennene mine. Har to "kull" barn, og jeg var ganske sosial før det andre kullet kom. Jeg orker rett og slett ikke. Når kvelden kommer så ser jeg det som et mareritt å skulle sitte og snakke med noen. Jeg vil ha stillhet og alenetid, og surfe på pcen i fred og ro. Dusje i fred og ro. Spise uten å dele hver matbit. Så jeg treffer vel venner sånn ca en gang annenhver måned, og da kaffebesøk dagtid når de har en fridag 😛 Minste min er baby, og jeg regner med at det ihvertfall blir slik i fire-fem år til. Anonymkode: 542aa...30b
Slaskepott Skrevet 8. oktober 2019 #10 Skrevet 8. oktober 2019 Mindre sosial, iallfall etter vi fikk mer enn ett barn. Det passer meg helt fint; dagene går med til unger, turnusjobbing og drift av heimen, så får jeg litt kvalitetstid med venner innimellom. Er introvert, så har jevnt over mer behov for luker med alenetid enn vennetid i hverdagen. Det eneste jeg innimellom savner, er muligheter til å gjøre noe alene sammen med mannen, men det kommer vel en tid for det også, når ungene er større.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #11 Skrevet 8. oktober 2019 Mye mindre, men jeg trives med det. Anonymkode: 89737...c7f
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #12 Skrevet 8. oktober 2019 Litt mindre, men det er ikke pga jeg har fått barn egentlig, men at alle er mer opptatt av sitt. Noen er slitne etter jobb, noen skal spise ute med samboeren, noen er bortreist, noen har barn som er syke etc etc. Så tror jeg også det er litt forskjell på folk, noen forsvinner helt fra vennekretsen når de får barn, andre ønsker ikke å miste kontakten med venner bare fordi man har blitt mamma. Både jeg og mannen prioriterer å treffe venner, ofte er jo dette etter barna er lagt. Som babyer tok jeg de med om det var på dagtid. Selv om jeg kan være dritsliten, så merker jeg at det gjør veldig godt å bare komme seg litt ut likevel. Så tar jeg heller tidlig kvelden. Anonymkode: 37d4d...2a9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #13 Skrevet 8. oktober 2019 Mye mer! Var sosial før barn, så ble det kanskje litt mindre i den verste småbarnsperioden med tre barn på rappen. Men, så tok det seg plutselig veldig opp. Har fått veldig mange gode og nære venner i andre foreldre. Og stor omgangskrets. Nesten sånn at jeg ikke har tid til å pleie alle forholdene. Men jeg elsker det! Hadde jeg ikke fått barn hadde også omgangskretsen vært mye mindre... Anonymkode: 1182d...689
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #14 Skrevet 8. oktober 2019 Mer, men på en annen måte. Nå møter jeg sjeldent venninner på byen med en drink, heller på en stue i marka med en vaffel🤣 vi sosialiserer med barna nå. Anonymkode: 62417...231 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #15 Skrevet 8. oktober 2019 Både og... Jeg er mer ute av døra og møter folk nå, men da med barn. De vennene jeg hadde før jeg ble gravid, er borte for lengst, så sosial for min egen del er jeg langt mindre av. Anonymkode: b3663...5fd
Arkana Skrevet 8. oktober 2019 #16 Skrevet 8. oktober 2019 Jeg er definitivt mer sosial etter at jeg fikk barn, rett og slett fordi jeg fikk venner gjennom barna og det er lettere å treffes når barna er med og har jevnaldrende venner å leke med der.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #18 Skrevet 8. oktober 2019 Mindre sosial. Jeg er introvert og har mer behov for alenetid på kvelden etter å ha fått barn. Skulle ønske jeg hadde mer overskudd, men det er nå sånn det har blitt. Anonymkode: a262d...4dd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #19 Skrevet 8. oktober 2019 Mye, mye mindre. Men jeg er fortsatt i småbarnsfasen. Alt må planlegges og tilrettelegges for han, som gjør spontane og sene turer til venner vanskelig. Anonymkode: e41b3...812
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 8. oktober 2019 #20 Skrevet 8. oktober 2019 Mindre Gleder meg til jeg kan treffe venninnene mine mer igjen, men i småbarnstida og med baby som ammes (og ikke tar flaske) er det vanskelig å dra bort alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå