AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg har hatt samme jobb siden jeg ble ferdig utdannet for noen år siden. Jeg er nå på jakt etter et nytt arbeidssted, men det er kun et fåtall av mine kollegaer som vet om dette. Problemet er referanser. Jeg har noen gamle tilbake til praksistiden min på skolen, men disse er utdaterte og jeg aner ikke om disse personene fremdeles har samme arbeid. Hvordan forklarer jeg dette på et intervju? Jeg vil helst ikke at nåværende arbeidsgiver skal vite at jeg søker på andre jobber, og vil derfor ikke bruke vedkommende som referanse. Evt kunne jeg ha brukt noen av kollegaene mine, men de har en lavere utdanning enn meg, vet ikke om det har noe å si? Anonymkode: 7c1e9...1ec
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Jeg ville aller først sjekket på LinkedIn hvilke personer du kjenner fra praksistiden som fortsatt jobber der, og fått en av disse til å være referanse. Du bør også få veilederen din eller en annen ansatt ved studiestedet ditt til å være referanse. I tillegg må du ha én kollega fra nåværende arbeidsplass. Det burde være tilstrekkelig. Hvor lenge er det siden du var ferdig utdannet? Og hvor lenge er det siden praksisplassen? Anonymkode: c6075...def
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå