AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Har tenkt å begynne tidlig med innkjøp av julegaver i år. Har ymtet frampå om noen har ønsker, men er nesten ingen som "kommer på noe" siden jeg spør så tidlig. Så hva kan jeg kjøpe som er en "safe" gave? Skal ha gaver til søsken med partner (begge kjønn, 25-30år), svigerinner (30år), foreldre/svigerforeldre, besteforeldre, en og annen tante og onkel, et par venner (25-30år). Jeg har tenkt å holde prisen nede i år. Jeg vil heller kjøpe noe som er litt mer gjennomtenkt eller som jeg vet mottakeren vil bli glad for eller ha bruk for. Tenker rundt 300kr gaven for søsken/svigerinner/tante og onkler (gir felles gave). Til besteforeldre og foreldre tenker jeg alt fra 3-600kr alt ettersom om jeg gir noe som er felles eller ikke. Venner tenker jeg rundt 200kr. Vi pleier bare å gi en liten oppmerksomhet. Anonymkode: e60cd...dc4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Til tanter og onkler: Noe hjemmelaget, spiselig? Eller tema-gavepakker fra fine butikker. Det kan være god kaffe m.m eller olivenoljer m.m. Til svigerinner: Ei bok du tror de kommer til å like. Gjerne ei du har lest selv. Det er en personlig og fin gave. Eller ei bok som omhandler en hobby du vet de har (Strikkeoppskrifter f.eks.). Til søsken med partner: Kanskje et gavekort på en opplevelse. Enten sammen med deg (bestemt dato frem i tid) eller bare for de to. Teater, kino, konsert, restaurant... Hvis noen av dem har barn, og du har mulighet, så kan du tilby deg selv som barnevakt. Anonymkode: a5edb...ff1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Det der er ikke å holde prisen nede. Anonymkode: 70a07...11a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er ikke å holde prisen nede. Anonymkode: 70a07...11a Hvis det var forslagene mine du tenkte på så trenger man ikke kjøpe veldig dyre billetter eller de dyreste gavepakningene. Bøker kan være brukte (Du kan gi bort dine egne bøker F.eks.) eller pocket. Kino for 2 er ikke så fryktelig dyrt i mine øyne. Og mange restauranter har gavekort der man velger summen selv. Trenger ikke sponse hele måltidet... Anonymkode: a5edb...ff1 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #5 Skrevet 8. oktober 2019 Opplevelser, tøfler, varme sokker. Praktisk Anonymkode: b9b7a...cf1
Zienna Skrevet 8. oktober 2019 #6 Skrevet 8. oktober 2019 Hvis du liker å lage mat, er det mye du kan lage å gi i julegave. I fjor lagde jeg bl.a. chilimarmelade som jeg hadde på små norgesglass. Merket innholdet på lapper med "gotisk" skrift og bandt rød silkesløyfe rundt. Jeg lager også mer kjøttrull og sylterull enn vi selv bruker. Pakket ruller inn i sølvpapir med rød sløyfe rundt. Lager også ekstra sursild og sylter rødløk som jeg legger i norgesglass. Syltet rødløk må lages like før jul, for den er bare holdbar i ca. 1 uke. I blant kjøper jeg ost som jeg legger ved marmelade, rødløk osv. Et annet tips, som kan kjøpes, er en ekstra god olivenolje. Alle blir glade for det 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #7 Skrevet 10. oktober 2019 En fin klokke. Anonymkode: 39877...62d
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2019 #8 Skrevet 10. oktober 2019 Kjempeindividuelt hva som folk har bruk for og ikke. Men noe safe er jo gjene opplevelser som vil kunne falle i smak; gavekort på kino, teater, konserter, standup, escape the room, spa/velvære/massasje, restaurant, reiser, seiltur osv. Studenter vil kanskje sette pris på gavekort for reiser for å kunne reise hjem i ferier osv., eller påfyll av busskortet, netflix osv. Og så har du goodie-bags/kurver som kan tilpasses i det uendelige alt etter hva de liker, her kan du putte både kjøpt og hjemmelaget om du er flink med det, som syltetøy, rundstykker, marmelader, karameller osv. Anonymkode: e9df3...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå