Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i 12 år nå og kjenner at jeg snart ikke orker mer.Byttet fra småbarn til storbarnsavdeling fordi jeg har så vondt i rygg og armer,men jeg holder på å bli gal av støynivået. Vi har mange barn som krever mye ekstra pga språk og atferd og ingen strekker til. Også har man konstant underbemanning...Noen som har vært i samme situasjon og bytta beite?

jeg er drittlei,sliten og utslitt.Konstant!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva med å ta videreutdanning? Eller en master? Videreutdanning i psykososialt arbeid med barn og unge? Spesialpedagogikk? Ledelse?

Hva ønsker du å jobbe med?

Anonymkode: 376f2...7ac

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt på master mange ganger..men det er jo 4 nye år med studier og jobb (har ikke råd til fulltidsstudier) Jeg liker å jobbe med barn,men ikke slik forholdene er i barnehagen. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er i samme båt selv, har ikke jobbet like lenge som deg, men kjenner at jobben spiser meg opp. Orker ingenting når jeg er ferdig på jobb, og sånn vil jeg ikke ha det.. 

Håper det kommer noen svar! Føler man er låst til bhg med den utdanningen..

Anonymkode: 7c26b...521

• Liker 1
Skrevet

Miljøterapeut innenfor pu? De ansetter også personer med utd. innen pedagogikk. 

Anonymkode: 770d8...0a4

Skrevet

Er i samme situasjon selv og flere jeg kjenner. Angrer på at jeg kastet bort dyrebare studieår og masse penger (i form av studielån) på en så snever utdannelse som gir deg en så spesifikk kompetanse i et tungt og lavtlønnet yrke. Jeg har bestilt time hos studieveileder og håper jeg kan svare på en slik tråd som denne med en solskinnshistorie om noen år..

Anonymkode: 329ed...f19

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon selv og flere jeg kjenner. Angrer på at jeg kastet bort dyrebare studieår og masse penger (i form av studielån) på en så snever utdannelse som gir deg en så spesifikk kompetanse i et tungt og lavtlønnet yrke. Jeg har bestilt time hos studieveileder og håper jeg kan svare på en slik tråd som denne med en solskinnshistorie om noen år..

Lykke til!! Tenker du på å ta et helt nytt studie eller?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til!! Tenker du på å ta et helt nytt studie eller?

Tusen takk! Og i lige måde. Er innstilt på å evt skrive master. Håper også litt at det er mulig å bygge på noen gamle fag jeg har med noen enkeltemner slik at jeg kan være aktuell for andre jobber uten å måtte studere 2-4 år til, det går jo hardt ut over økonomien. Jeg håper de har noen gode råd, de må da ha møtt på fortvilte barnehagelærere før!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er i nesten samme situasjon selv. Dvs. jeg liker egentlig jobben min, men har fått tidvis seriøse problemer med støy som jeg ikke kan kontrollere helt selv og når det er flere som snakker med meg på en gang. Har akkurat kommet i full jobb igjen etter å ha vært delvis sykemeldt og lurer på om jeg bør tenke på å skifte beite, om det blir like ille igjen. 

Ønsker meg en jobb, der folk snakker til meg en i gangen eller der jeg kan styre showet og  ha lengre enetaler 😅. Dersom noen hadde tilbydd meg en stilling som omreisende eventyrforteller i nærområdene eller ren «musikkstundpedagog» ville jeg ha hoppet på det. - Kunne godt ha blitt bibliotekar! 

Anonymkode: 27d2a...1f2

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme båt selv, har ikke jobbet like lenge som deg, men kjenner at jobben spiser meg opp. Orker ingenting når jeg er ferdig på jobb, og sånn vil jeg ikke ha det.. 

Håper det kommer noen svar! Føler man er låst til bhg med den utdanningen..

Ja, jeg gleder meg ikke til jobb lengre og kjenner at jeg snart ikke klarer mer. Ble utbrent etter å ha vært med å starte opp en barnehage og det var et sant mareritt...og det var et stress fra fastlegen om å komme fortest mulig tilbake 100% i jobb, har vondt i rygg,skuldre og armer konstant og på jobb er støyen helt uutholdelig...

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Isola2 skrev:

Ja, jeg gleder meg ikke til jobb lengre og kjenner at jeg snart ikke klarer mer. Ble utbrent etter å ha vært med å starte opp en barnehage og det var et sant mareritt...og det var et stress fra fastlegen om å komme fortest mulig tilbake 100% i jobb, har vondt i rygg,skuldre og armer konstant og på jobb er støyen helt uutholdelig...

Håper vi alle finner noe annet ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg føler også at jeg har masse kompetanse på relasjon, veiledning, utviklingsarbeid, refleksjon, arbeidserfaring osv som kan brukes i mange andre jobber men jeg vet ikke om en arbeidsgiver som ser tittelen barnehagelærer ser dette når man ikke har noe erfaring med det og vet hva det dreier seg om. Forstår jo det også😅 

Skrevet

Jeg går 3. året barnehagelærer nå, og jeg skal ta master i spesialpedagogikk fordi jeg ønsker å jobbe i skolen, eventuelt PPT :) For meg tar det 2 år fordi jeg tar den ved campus som har deltid (kun 16 dager undervisning per semester, så jeg kan jobbe ved siden av). 

Anonymkode: fc18f...ec8

Skrevet

Er selv utbrent etter 6 år som barnehagelærer, kroppen vil ikke mer. Etter flere prolapser i nakke og rygg, nerver i klem, hodepine, energiløshet, utmattelse, sensitivitet for lyder samt har utviklet migrene.... Jeg orker ikke mer. 

Prøver å finne ut hvordan å komme meg videre... 

Anonymkode: ac3b5...412

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Huff, så synd å lese om dere som har det slik :( Håper det løser seg for dere. Jeg begynte på barnehagelærerutdannelsen nå i høst, men merker allerede nå at det ikke er noe for meg. Foreleserne forsnakker seg litt om hvordan det faktisk er i barnehagene nå, det skinner gjennom de.

Jeg studerer samlingsbasert. Har mange i klassen som er etablerte og avhengig av å være i jobb. Kunne det kanskje ha vært noe? For de som vil bytte retning helt. Vet at vernepleie, sykepleie, pedagogikk, grunnskolelærer er mulig å ta som samlingsbasert hvis det skulle være interessant. Mulig det også finnes mastergrader på heltid som er samlingsbasert.

Anonymkode: 30eb5...186

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, så synd å lese om dere som har det slik :( Håper det løser seg for dere. Jeg begynte på barnehagelærerutdannelsen nå i høst, men merker allerede nå at det ikke er noe for meg. Foreleserne forsnakker seg litt om hvordan det faktisk er i barnehagene nå, det skinner gjennom de.

Jeg studerer samlingsbasert. Har mange i klassen som er etablerte og avhengig av å være i jobb. Kunne det kanskje ha vært noe? For de som vil bytte retning helt. Vet at vernepleie, sykepleie, pedagogikk, grunnskolelærer er mulig å ta som samlingsbasert hvis det skulle være interessant. Mulig det også finnes mastergrader på heltid som er samlingsbasert.

Anonymkode: 30eb5...186

Kom deg unna mens du kan..  😖

Yrket er fullstendig ødeleggende, det er tungt fysisk og psykisk, patetisk lønn, aldri nok voksne, støyende, uhygienisk.. Kommer hjem med buser og kaviar på klærne... Og tømt for energi, irritabel og ødelagt... Er i min 3.langtidssykemelding nå, og er ikke alene om å stadig bli sykmeldt. Det siste året har 5 av 20 kollegaer slutter og gått over i andre yrker.. Dette er realiteten...

Om du skal ta til deg ett godt råd her i livet : Styr unna barnehage!!

Har du først mulighet til å utdanne deg, velg hva som helst annet!! 

Anonymkode: ac3b5...412

• Liker 2
Skrevet

Ikke helt i samme situasjonen, men nesten. Begynte på barnehagelærerutdanningen nå i høst, og er så i tvil om jeg har valgt riktig. Jeg har jo egentlig aldri hatt lyst til å jobbe med barn, men for barn, og jeg synes det virker kaotisk og stressende å jobbe med barn hele dagen, for så å komme hjem til egne barn i tillegg. Søkte meg inn på barnevern, men kom ikke inn, så jeg valgte derfor å takke ja til studieplassen jeg fikk, og tenkte at jeg kanskje kunne studere videre senere. Kjenner nå at jeg bare blir stressa av tanken. Jobber ved siden av også, og jeg trives så godt med det jeg gjør der, jeg bare vet at jeg ikke vil jobbe med det resten av livet (restaurant på kjøpesenter). Huff, bare kaos, så jeg forstår deg så godt...

Skrevet
13 timer siden, Isola2 skrev:

Har tenkt på master mange ganger..men det er jo 4 nye år med studier og jobb (har ikke råd til fulltidsstudier) Jeg liker å jobbe med barn,men ikke slik forholdene er i barnehagen. 

Det går an å ta fulltidsstudier på 2 år (master), selv om man er i jobb. Det er ikke undervisning hver dag.

Anonymkode: 1baba...e43

Skrevet

Jeg føler også på dette. Har «bare» jobbet 4 år som pedleder, og føler jobben spiser meg opp. Yrket i seg selv tar mye, men det er også et yrke som gir (kjærlighet fra barna) ❤️

Jeg er så glad i barna, hos meg går det mest i foreldre og ansatte som tar mye energi. Ansatte som ikke er endringsvillige, som går i samma tralt som de gjorde for 20 år siden. Foreldre som trenger og krever mye veiledning. Jeg er selvfølgelig sliten av mye støy, konstant være pålogget, lite bemanning, krevende dager osv også. Jeg har barn hjemme, og føler av og til at jeg har brukt meg opp før ettermiddagen kommer. Går mye i dårlig samvittighet ovenfor mine barn da jobben krever så mye energi. 

Jeg følger ofte med på nett om ledige stillinger. Kunne tenkt meg å ta spesped og vært mer på skole. Eller vært sosial-lærer

Anonymkode: 2aebb...1ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...