Gå til innhold

Hva barne-TV liker du/liker du ikke å se på som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med småbarn blir det jo til at man «må» se litt på barne-TV av og til. Noe er greit å se på. Annet er møkk kjedelig. Popiloppane f.eks er drita kjedelig. Men, selv om det er veldig repeterende, så er det koselig med Lille Jack. Fantorangen er vel også ok. Har en ettåring så da går det mest i det som er for de minste mellom 17 og 18.

Hva synes dere er det beste/dårligste som går for tiden?

Anonymkode: 8a408...042

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomste er vel Peppa gris eller Diana og Roma på YouTube.. Kjedeligste er vel sånn repeterende dataanimerte dyrevideoer som ga fler om å lære farger... 

Anonymkode: 12c3f...665

• Liker 2
Skrevet

Som lærer **

Anonymkode: 12c3f...665

• Liker 1
Skrevet

Synes Labyrint er gøy!

Anonymkode: 37ba4...7e3

• Liker 1
Skrevet

Da min eldste var liten var det Drømmehagen som gjaldt, og fy så kjedelig det var!! 

Anonymkode: 3b5a8...8c2

• Liker 2
Skrevet

Vi pleide sjelden å se på den møkk kjedelige og vanlige barne-tv'en norsk tv presterer å servere unger med sønnen vår da han var liten. Vi kjøpte dvd'er istedet, og serverte tegnefilmer han likte.

Favorittene var Thomas toget (han eeelsket de filmene!) og Mummitrollet. Han var også begeistret for Bob The Builder en periode, men den hadde vi ikke så mange filmer av. Uansett, Thomas-toget og Mummitrollet surret og gikk på dvd i årevis her i huset.

De aller første filmene han så, da han var veldig liten, var  Teletubbiene. Husker Dipsy, Lala og Poh men ikke den siste. Mye farger, sang, sol og blomster og enkle programmer for de minste.

Han hadde små lokomotiver og vogner fra Brio til togbanen sin som forestilte karakterer fra Thomas-tog filmene, og det ga timesvis med lek og underholdning.

• Liker 1
Skrevet

Sauen Shaun og StoryBots

• Liker 1
Skrevet

Lille Jack er absolutt verst, med Poppiloppane som en god nr to.

Liker sauen Shaun og Peppa Gris. Og så Labyrint for de større er jo topp.

Anonymkode: fa6ae...4c0

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da min eldste var liten var det Drømmehagen som gjaldt, og fy så kjedelig det var!! 

Anonymkode: 3b5a8...8c2

Ja, her og. Hadde dem på DVD også og de surret og gikk hele tiden . Men hvis man ville ha ro i heimen, var det bare å sette på en Drømmehagen - film, så ble det dønn stille og barna satt musestille . Så de må ha visst hva de gjorde de som laget den serien, selv om jeg syntes det var grenseløst kjedelig.

Anonymkode: fa6ae...4c0

Skrevet

Daniel Tiger og Ra-Ra den bråkete løven. Vet ikke hvilken som er verst, grusomt er det iallefall. 

Skrevet

Åh, jeg hater Daniel Tiger!!! Alt skal være så perfekt og overpedagogisk. Jeg spyr. 

Jeg er ikke noe glad i Masha og Mishka heller. Bare bråk, styr og uro, ting blir ødelagt og det er null grenser for hva slags tøv de kan finne på. 

Anonymkode: ad67c...530

• Liker 1
Skrevet

Alt som er for de minste syns jeg er kjedelig. Ble bedre når barna ble større og begynte å se feks. Karsten og Petra. Det syns jeg er koselig. Brillebjørn er fryktelig kjedelig!

Anonymkode: 9095b...3d9

Skrevet

Det neste NRK lager selv er bra. Feks sangfoni, tellekorpset, lesekorpset, labyrint. 

Skrevet

Lille Jack synes jeg er grusomt. Goggi giA! Poppeloppane også. Min 2-åring er mest glad i barne-tv med ekte barn, blant annet synes han Karsten og Petra, Brillebjørn og Skolestarterne er helt topp. Helt i orden for meg 😅

Anonymkode: 871af...ad6

Skrevet

Jeg dør litt inni meg av Daniel Tiger. Moralen er alltid at de voksne har rett. Urk. Brannmann Sam er også utrolig irriterende. Og jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om at de har laget en karakter som er et barn som bare skal være teit? (Georg)

Jeg liker godt Charlie og Lola. Fine historier og litt mer realistiske type, altså at folk gjør feil og ikke bare er snille eller slemme. 

Anonymkode: 7cac8...28d

Skrevet

Jeg liker Peppa Gris, og Masha og Mishka er greit å se på.

Karsten og Petra liker jeg derimot ikke. De er et par bortskjemte drittunger med overpedagogiske curlngslektninger. og møkk kjedelige hverdagshendelser forklart på detaljnivå. Jeg vet ikke hva jeg hater mest av bøkene eller filmene. 

Ra Ra den bråkete løven bør snarest avgå ved døden. Makan til tull. 

Grizzy og lemenene: Hele konseptet med små tegneseriedyr som erter store tegneseriedyr er utbrukt for lenge siden.

Poppeloppane er ok. Verken mer eller mindre. Kjedelig og repeterende, men det er i hvert fall ikke overpedagogisk, belærende og utbrukt, som mange andre barneprogrammer. Animeringen er også grei.

Elleville Elfrid er vel noe av det verste rælet som sendes. Serien har stygge tegninger, og Elfrid selv har dårlig animert, pistrete hår som lever sitt eget liv. Replikken "ERRE MUUUUUUULIIIIIIIIG" topper galskapen. Hvordan i huleste har denne søpla overhodet fått sendetid?

Anonymkode: cede5...921

Skrevet

Jeg liker Peppa Pig og Ben&Holly. Og for de helt yngste synes jeg Uki er søt nok og ikke irriterende å ha på i bakgrunnen. 

Skrevet

Vaffelhunden. Den kan jo være litt morsom og. 

Peppa gris er en stor favoritt her, selv om jeg ikke liker Peppa. 

Anonymkode: 4a2eb...559

Skrevet

Liker shaun the sheep, peppa gris,   Timmy tid og Karsten og Petra. Takler ikke Daniel tiger, poppeloppane og brillebjørn! 

Anonymkode: a4aad...c3f

Skrevet

Sauen Shaun, Timmy Tid, Karsten og Petra, Masha og Mishka, Sangfoni, Lesekorpset, Tellekorpset, Kaptein Sabeltann og alle de gamle gode Disney-klassikerne liker jeg godt. Frost, Vaiana osv er også helt greit. Det jeg virkelig ikke kan fordra er Mia, My little pony, Barbie og disse andre seriene. Det er bare bråk. Ikke syns jeg noe om innholdet heller. Heldigvis liker barna å se på ordentlige filmer og serier med ekte mennesker og mye dialog. Minstemann ser ikke tv i det hele tatt mua Sangfoni. 

Peppa Gris, Daniel Tiger, Lille Jack osv er ganske kjedelig, men koselig for de minste å se. Plager meg mindre enn de gnålete fæle greiene som Barbie og diverse annet. 

Labyrint syns jeg er ganske forkastelig pga måten Daidalos snakker til barna som er med i serien. Tror en del av de og barn som ser på hjemme ikke helt forstår at det bare er tull og lek. Han har en særdeles nedlatende og stygg måte å prate til barn på. Det kunne de spart seg for. 

Anonymkode: ad565...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...