Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere å pynte til Halloween innendørs? Hvis ja, når pynter dere? Er det greit å ha pynten oppe hele oktober eller bør det være kun den uka/dagen? 

Anonymkode: 1af78...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun den uka Halloween er, synes jeg

Anonymkode: cb9f3...6f5

• Liker 1
Skrevet

Skal henge opp et bilde av siv Jensen på døra. Tror dem fleste blir skremt da 🤣

Anonymkode: 3ee7e...5cb

• Liker 13
Skrevet

Nille har 30% rabatt på ting til Halloween nå, så må en tur innom i morgen å kikke 🎃

• Liker 1
Skrevet

Nei, sånne ting gidder jeg ikke bruke penger på. Men hvis jeg skulle pyntet ville jeg hatt det fremme mer enn én dag. Vanvittig bortkastet å kjøpe masse dilldall som bare står fremme én dag i året

Anonymkode: bb46b...9ad

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sånne ting gidder jeg ikke bruke penger på. Men hvis jeg skulle pyntet ville jeg hatt det fremme mer enn én dag. Vanvittig bortkastet å kjøpe masse dilldall som bare står fremme én dag i året

Anonymkode: bb46b...9ad

Jeg er for så vidt enig med deg, men ungene vil gjerne at vi skal pynte så da gjør jeg det for deres skyld 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar gresskarene stå ute til desember.....🙈 Pynter noen dager før Halloween da. 

Anonymkode: 707f1...416

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal henge opp et bilde av siv Jensen på døra. Tror dem fleste blir skremt da 🤣

Anonymkode: 3ee7e...5cb

Selv henger jeg opp et bilde av Trond Giske. Tror det gjør samme susen. 

Anonymkode: 382e6...a69

• Liker 3
Skrevet

Kun den dagen.

Anonymkode: 1d8f5...9ed

• Liker 1
Skrevet

Vi har kjøpt litt rimelig pynt på Flying Tiger og Nille. Det meste kan gjenbrukes fra år til år. Det eneste som brukes opp, er papptallerkener og servietter.

Vi pynter kun på Halloween.

Anonymkode: e26d8...3c1

• Liker 2
Skrevet

Hvilken dag er halloween på?

Anonymkode: db549...6d2

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

31.oktober 

Skrevet

Vet ikke om jeg ville hatt den her stående på soverommet :ler:

ghost.jpg

Skrevet (endret)
På 8.10.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Er det noen av dere som i det hele tatt feirer dagen slik den opprinnelig var her i Norge, eller er dere bare med på det kommersielle jippoet til handelsstanden importert fra USA?

https://kirken.no/nb-NO/kristen-tro/kirkearet/spesielle-dager/allehelgensdag/

Anonymkode: e7207...fe4

Jeg trodde først at det kom fra USA, men etter at jeg leste lenken ble jeg usikker. Men jeg hadde likt å vite dette.

Les dette:
https://www.bibel.no/OversettelseSprakLitteratur/Bibelen-i-Norge/Bibelen-i-hoytidene/Allehelgensdag

"I Den norske kirke markerer den hvite farge at vi gleder oss over det de døde har betydd, og over at de nå er hos Gud (...)
I motsetning til Halloween handler ikke Allehelgensdag om spøkelser og døde mennesker som går igjen. I kristendommen tror vi ikke på at mennesker går igjen, verken som fortapte sjeler eller som reinkarnerte skikkelser. Derimot tror vi at den døde er hos Gud"

Endret av Supernova17
Skrevet
On 10/7/2019 at 3:35 PM, AnonymBruker said:

Bruker dere å pynte til Halloween innendørs? Hvis ja, når pynter dere? Er det greit å ha pynten oppe hele oktober eller bør det være kun den uka/dagen? 

Kun den dagen får holde i massevis. Jeg har aldri opplevd at noen har pynten oppe mer enn toppen et par dager.

Butikkene bugner over av halloween-produkter i ukevis, så du skulle tro det var snakk om julaften.

On 10/8/2019 at 5:56 PM, AnonymBruker said:

Den er og blir 31. oktober, hvilket i år er en torsdag...

• Liker 1
Skrevet
På 7.10.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Nei! Det er bare en dag. 
Halloween (alltid 31.okt) er forøvrig ikke det samme som allehelgensdag, som er den første søndagen i november. 

• Liker 2
Skrevet

Altså.. 

folk må slutte å tro at 'influencere' som fru Caroline Berg Eriksen og hennes likesinnede har fasit på hvordan alt skal være. Liksom. 

:glare: 

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 8.10.2019 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Er det noen av dere som i det hele tatt feirer dagen slik den opprinnelig var her i Norge, eller er dere bare med på det kommersielle jippoet til handelsstanden importert fra USA?

https://kirken.no/nb-NO/kristen-tro/kirkearet/spesielle-dager/allehelgensdag/

Anonymkode: e7207...fe4

Her jeg bor valfarter folk til kirkegården med lykter til Allehelgen. Du kommer ikke med ny info her. 

Dessuten blander du sammen to merkedager. 

Endret av Antoinette
  • Liker 1
Skrevet

Nei, feirer ikke Halloween.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...