Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i vikarenheten på et av landet største sykehus. Måten det fungerer på er at jeg er ansatt i vikarenheten, men er på utlån til en avdeling. Det er da denne avdelingen som legger inn mine vakter i systemet, og jeg får lønn fra denne enheten. Jeg jobber ikke lenger ved denne enheten (i allefall ikke offisielt)

De siste 2 lønningene har jeg fått utbetalt feil lønn. På lønnsslippen står det at man skal kontakte nærmeste leder, eller ringe lønnskontoret ved feil. Jeg sendte mail til nærmeste leder, og ringte lønnskontoret. Jeg fikk aldri svar fra nærmeste leder, så regnet med at mailen hadde forsvunnet e.l. Ettersom lønnskontoret sa det mest trolig var en teknisk feil og at det kom til å rette seg automatisk ved neste lønning fulgte jeg ikke opp og sendte ny epost til nærmeste leder.

Jeg har senere sendt e-post til nærmeste leder og spurt om hun kunne være referanse for meg ifbm noe annet. Ikke fått svar der heller.

Etter dette har jeg fått ny lønnsslipp, igjen med feil lønn. Tok kontakt med lønningskontoret, og de fant ut at problemet er at avdelingen har ført vaktene mine feil, slik at jeg får utbetalt en lønn jeg tidligere har hatt. De sa jeg måtte kontakte nærmeste leder, og be de føre vaktene på nytt riktig.

På avdelingen det er snakk om er det 3 stk som fungerer som nærmeste leder. Tidlig på fredag sendte jeg e.post til nærmeste leder nr2 og informerte om dette, og spurte om de kunne rydde opp i det. 

Jeg har nå (etter arbeidsdagens slutt) enda ikke fått svar. Vet det bare er snakk om 2stk arbeidsdager, men jeg ser i vaktsystemet at h*n har vært på jobb begge dagene.

Hva gjør jeg? Kontakter fagforening? Føler det blir veldig dramatisk og eventuelt brenner mine broer, men begynner å bli litt frustrert. 

Anonymkode: 20115...e69

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en ny, høflig epost, hvor du minner om at du ikke har fått noen tilbakemelding enda. Legg til avdelingsleders overordnede i CC feltet. 

Hvis ikke dette sørger for at du har får svar, fortsetter du saken med den overordnede og blander inn verneombud og fagforeningen. Da er det en leder som ikke gjør jobben sin. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at du ikke ønsker å skape dramatikk, men noen ting må man bare rett opp ryggen for og følge opp. Lønn er en av de tingene, ettersom det er kritisk både for din del og arbeidsgiver at det blir gjort korrekt. Som andre her nevner, send en e-post til (forward gjerne de forrige e-postene du sendte, slik at de står som kopi under slik at du viser at du har prøvd flere ganger å kontakte kun leder direkte) vedkommende der du setter inn overordnet leder i CC feltet. 

Anonymkode: 8ddd6...531

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ikke ønsker å skape dramatikk, men noen ting må man bare rett opp ryggen for og følge opp. Lønn er en av de tingene, ettersom det er kritisk både for din del og arbeidsgiver at det blir gjort korrekt. Som andre her nevner, send en e-post til (forward gjerne de forrige e-postene du sendte, slik at de står som kopi under slik at du viser at du har prøvd flere ganger å kontakte kun leder direkte) vedkommende der du setter inn overordnet leder i CC feltet. 

Ja, jeg må nesten gjøre det. Nå er det en del tusenlapper som mangler, og det er ikke greit. Finner det bare ubehagelig siden jeg 1) har jobbet der via vikarenheten i nærmere 2 år, og sånn sett er godt kjent, og 2) kunne tenkt meg å jobbe der videre, hvis det ble lagt ut en fast stilling.

Syntes derfor det er ubehagelig når jeg hverken får svar på dette med lønn, eller referanse, av 2 forskjellige ass. avd. ledere. Som om jeg har gjort noe galt på noen måte. 

Jeg tenker jeg avventer til onsdag. Da har de fått 3 fulle arbeidsdager på seg til å gi meg tilbakemelding. Syntes i allefall de kunne svart at på e-posten, anerkjenne at den er sett og at de skal sjekke opp i det. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg må nesten gjøre det. Nå er det en del tusenlapper som mangler, og det er ikke greit. Finner det bare ubehagelig siden jeg 1) har jobbet der via vikarenheten i nærmere 2 år, og sånn sett er godt kjent, og 2) kunne tenkt meg å jobbe der videre, hvis det ble lagt ut en fast stilling.

Syntes derfor det er ubehagelig når jeg hverken får svar på dette med lønn, eller referanse, av 2 forskjellige ass. avd. ledere. Som om jeg har gjort noe galt på noen måte. 

Jeg tenker jeg avventer til onsdag. Da har de fått 3 fulle arbeidsdager på seg til å gi meg tilbakemelding. Syntes i allefall de kunne svart at på e-posten, anerkjenne at den er sett og at de skal sjekke opp i det. 

Grei fremgangsmåte det syntes jeg. Som sagt kan det være ubehagelig å ta opp slike ting, og man skal selvfølgelig velge sine kamper (ikke alt som er viktig), men ting som lønn må jo rett og slett være i orden. Husk på at det ikke bare er for din del, men det kan også få konsekvenser for arbeidsgiver ved et eventuelt tilsyn (av riksrevisjon eller lignende) dersom det blir kjent at det har blitt betalt ut for lite lønn. 

Om det er veldig vanskelig å få gehør for ting så kan du jo vurdere å rådføre deg med fagforeningen om hvordan du bør gå frem, og om det eventuelt skal gjøres i samarbeid med dem. De vil normalt sett ha stått i mange slike situasjoner før. 

Skrevet
På 7.10.2019 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Grei fremgangsmåte det syntes jeg. Som sagt kan det være ubehagelig å ta opp slike ting, og man skal selvfølgelig velge sine kamper (ikke alt som er viktig), men ting som lønn må jo rett og slett være i orden. Husk på at det ikke bare er for din del, men det kan også få konsekvenser for arbeidsgiver ved et eventuelt tilsyn (av riksrevisjon eller lignende) dersom det blir kjent at det har blitt betalt ut for lite lønn. 

Om det er veldig vanskelig å få gehør for ting så kan du jo vurdere å rådføre deg med fagforeningen om hvordan du bør gå frem, og om det eventuelt skal gjøres i samarbeid med dem. De vil normalt sett ha stått i mange slike situasjoner før. 

Må man så må man. Ikke fått svar i dag heller, så får sende ny e-post i morgen. Får jeg ikke svar på den før helgen ringer jeg med fagforeningen og hører. 

Skrevet

Har du prøvd å ringe? 

Anonymkode: 2f504...794

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å ringe? 

Anonymkode: 2f504...794

Nei, ikke foreløbig. Vi har alltid kommunisert om stort og smått på e-post, og det har aldri vært noe problem å få svar tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...