AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #1 Skrevet 7. oktober 2019 Her er det et firma som skifter tak på huset mitt. De har lange dager, og det er ikke akkurat så deilig å være ute nå. Jeg lager kaffe til dem, og bærer ut en pose med kaffe på termos, fløte og sukker, noen kjekspakker, og litt frukt. Burde jeg gjøre noe mer i forhold til mat/godis? De har med seg matpakke. Jeg vet ikke helt hva som er vanlig. De gjør jo jobben for penger, men jeg vil jo at de skal ha det litt godt også! Anonymkode: a30e9...da4 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #2 Skrevet 7. oktober 2019 Nei, det er ikke nødvendig å stelle i stand lunch. Superhyggelig gjort av deg å ordne kaffe og litt ‘smågodt’ 👍🏼👍🏼 Anonymkode: 0e416...a10 17
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #3 Skrevet 7. oktober 2019 Når de skiftet bordkledning på huset mitt, satt jeg fram en kanne kaffe og en pakke pepita-kjeks. De var her 4 dager, så fire kjekspakker og fire kanner kaffe 😊 Det hadde matpakke, men satt pris på at det sto noe godt til dem 😊 De var kjempeflinke og var effektive! Sto på fra 07.00 til 18.00. skulle nesten spandert middag 😂 Anonymkode: a87e4...f98 8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #4 Skrevet 7. oktober 2019 Hei TS, det du gjør håper jeg i hvertfall er vanlig, for det er god folkeskikk å by på noe. Du trenger ikke å stelle i stand mer, de har jo med seg mat selv; men det du gjør er denne oppmerksomheten som bare er hyggelig. Anonymkode: 18433...3d7 2
Snaskesnusken Skrevet 7. oktober 2019 #5 Skrevet 7. oktober 2019 Du trenger ikke å by på noe men synes det er hyggelig at du tilbyr kaffe med tilbehør. Er ganske sikker på at arbeiderne setter pris på det. 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #6 Skrevet 7. oktober 2019 Godt å høre fra flere her! Ja, jeg vil jo gjøre litt for dem, for de sliter jo lange dager her. Og jeg synes også det er god folkeskikk å by på noe, gjøre litt ekstra. Anonymkode: a30e9...da4 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #7 Skrevet 7. oktober 2019 Det er så fantastisk at noen mennesker er så omtenksomme og snille som steller i stand med kaffe og kjeks, men det er ikke nødvendig. Er håndtverker og forventer ikke på noen måte å få kaffe eller kjeks til lunsjen, men når det hender så blir jeg så glad og får en sterk tro på menneskeheten, det varmer virkelig mitt hjerte. Når det er så mye vondt i verden så er det godt med et lite avbrekk fra alt sammen og bare nyte livet som det er. Ønsker også alltid å gjøre mitt beste for kunden uavhengig av kaffe eller ikke men det hender at jeg gjør litt ekstra for kunden som å kjøre bort litt søppel eller lignende uten fakturering som en takk. Anonymkode: cb404...ea1 8
Gjest Krampus Skrevet 7. oktober 2019 #8 Skrevet 7. oktober 2019 Det gjør jeg alltid. Det hører liksom med.
GjestSiden2006 Skrevet 7. oktober 2019 #9 Skrevet 7. oktober 2019 🆒 Samme her, kjære KG’ere. Superhyggelig gjort. 🍪... Men ikke til alle. Hadde noen her som var her under 3 timer, da setter jeg ikke på noe⚠️
Jr.Garcon Skrevet 7. oktober 2019 #10 Skrevet 7. oktober 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei TS, det du gjør håper jeg i hvertfall er vanlig, for det er god folkeskikk å by på noe. Du trenger ikke å stelle i stand mer, de har jo med seg mat selv; men det du gjør er denne oppmerksomheten som bare er hyggelig. Anonymkode: 18433...3d7 Det er god folkeskikk å by gjester på noe, ikke lønnede arbeidsfolk. Det er hyggelig gjort, så fortsett gjerne med det, men det er overhodet ikke påkrevd - jeg gjør det aldri. Holder med den 500 +lappen de får i timen for jobben. 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. oktober 2019 #11 Skrevet 7. oktober 2019 De er arbeidsfolk som får lønn for arbeidet de gjør, servere de har aldri vært i tankene mine engang. Serverer dere postbudet også ?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Skrevet 7. oktober 2019 En kanne kaffe om de holder på hele dagen, men ikke noe mer. De har med seg både frokost og lunsj, tenker jeg, og en kanne kaffe. Anonymkode: 2843e...298 1
Chantielle Skrevet 7. oktober 2019 #13 Skrevet 7. oktober 2019 2 timer siden, Luna Llena skrev: De er arbeidsfolk som får lønn for arbeidet de gjør, servere de har aldri vært i tankene mine engang. Serverer dere postbudet også ? Helt enig 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #14 Skrevet 7. oktober 2019 2 timer siden, Luna Llena skrev: De er arbeidsfolk som får lønn for arbeidet de gjør, servere de har aldri vært i tankene mine engang. Serverer dere postbudet også ? Signerer denne! Anonymkode: efea9...d78 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #15 Skrevet 7. oktober 2019 Synes det er ok, men ikke nødvendig å overdrive. Hvis man ser arbeiderne forsyner seg med kaffe og kjeks første dag så kan man jo sette det fram dagen etter også. Men om kun to kjeks er spist er det nok kun for høflighetens skyld. Hvis det er ganske kaldt en dag ville jeg kanskje laget kakao på termos og satt ut kremtopp på flaske. Anonymkode: 0f6e4...dba 1
Ms. Steele Skrevet 7. oktober 2019 #16 Skrevet 7. oktober 2019 3 timer siden, Luna Llena skrev: De er arbeidsfolk som får lønn for arbeidet de gjør, servere de har aldri vært i tankene mine engang. Serverer dere postbudet også ? Nå er det vel ikke akkurat til sammenlikning å ha arbeidsfolk hos seg i flere timer og et postbud som er innom postkassa maks et par sekunder? Til TS, jeg har aldri tenkt på å servere verken kaffe eller kjeks/frukt til arbeidere på den måten, men nå fikk jeg jammen et godt innspill. Det er utrolig hyggelig gjort! 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. oktober 2019 #17 Skrevet 7. oktober 2019 13 minutter siden, Ms. Steele skrev: Nå er det vel ikke akkurat til sammenlikning å ha arbeidsfolk hos seg i flere timer og et postbud som er innom postkassa maks et par sekunder? Til TS, jeg har aldri tenkt på å servere verken kaffe eller kjeks/frukt til arbeidere på den måten, men nå fikk jeg jammen et godt innspill. Det er utrolig hyggelig gjort! Poenget mitt var at de gjør en jobb som de får lønn for, de er ikke gjester.
Ms. Steele Skrevet 7. oktober 2019 #18 Skrevet 7. oktober 2019 2 minutter siden, Luna Llena skrev: Poenget mitt var at de gjør en jobb som de får lønn for, de er ikke gjester. Jeg så poenget ditt, men jeg syns det er greit å differensiere allikevel mellom de som jobber i flere timer på huset ditt og de som "bare" stikker innom selv om de alle får betalt. Selv har jeg aldri tenkt på å servere på den måten, men kommer garantert til å gjøre det heretter. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #19 Skrevet 8. oktober 2019 10 timer siden, Ms. Steele skrev: Nå er det vel ikke akkurat til sammenlikning å ha arbeidsfolk hos seg i flere timer og et postbud som er innom postkassa maks et par sekunder? Postbud og avisbud stikker innom hver dag hele året, år etter år. Er det noen som fortjener noe så er det vel dem som blir tatt som en selvfølge uansett hvor de jobber. De stiller opp i vær og vind og gjør en fantastisk innsats for oss og vi enser dem knapt. Når jeg har arbeidsfolk i huset, er de der for å gjøre en jobb. De får betalt for det. Kjeks, kaffe og niste har de med selv om de vil ha det. En kort og hyggelig prat om jobben de skal gjøre har jeg alltid. Jeg takker og roser resultatet hvis det blir bra. Bevertning skjer ikke. Anonymkode: eb3f4...a05 3
Whistler Skrevet 8. oktober 2019 #20 Skrevet 8. oktober 2019 15 timer siden, Luna Llena skrev: De er arbeidsfolk som får lønn for arbeidet de gjør, servere de har aldri vært i tankene mine engang. Serverer dere postbudet også ? Å gi tips er en uting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå