Gå til innhold

Mammatreff hjemme hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har invitert alle mammaene i klassen til datteren min hjem til oss, tenker det er koselig nå som hun har begynt i første klasse og det er mange nye ansikter. 

Tenker egentlig det er greit å gjøre det enkelt, at alle tar med egen drikke også ordner jeg potetgull, nøtter ol. Tenker å ha litt bris i tilfelle noen glemmer drikke. 

Enkelt for meg og også ikke for mye press for de som kommer. Vil at det skal være enkelt å bare møtes uten at det er mye jobb for den som inviterer. Da kanskje noen andre inviterer neste gang, uten å føle at man må lage mat eller servere så mye. 

Hva tenker dere? Burde jeg servere noe mer enn snacks? Kunne hatt ost og kjeks, men er litt mere jobb og blir fort dyrt hvis jeg skal kjøpe inn alt. 

Anonymkode: 88a52...9d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes snacks holder. Som du sier, greit å holde det enkelt og ikke sette standarden skyhøyt.

Anonymkode: eee9e...1c1

• Liker 17
Skrevet

Så koselig. Tenker at det blir bra :) HerHer har vi hatt 4 mammafester med stor suksess. Her er det sånn at alle tar med litt ost og kjeks hver. Vi avtaler på forhånd. Var jeg deg så hadde jeg holdt det enkelt første gangen. 

Anonymkode: a0d59...83f

• Liker 3
Skrevet

Du kan forresten også ha litt frukt også, som en motvekt til bare snacks, men uansett: tenkt lettvint ja. :) 

Anonymkode: eee9e...1c1

• Liker 7
Skrevet

Kaffe og te tror jeg er naturlig. Tenkte du at de tar med alkohol? Tror ikke mange gjør det i en sånn kontekst

Anonymkode: a585b...2db

• Liker 4
Skrevet

Samle alle mødrene i 1 klasse for å drikke?

Anonymkode: 92db0...7de

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samle alle mødrene i 1 klasse for å drikke?

Anonymkode: 92db0...7de

De tar vel med seg brus eller annen alkoholfri drikke? Eller skal det være en fredag/ lørdag kveld? Hvor skal barna være?

Anonymkode: 643cb...ab9

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaffe og te tror jeg er naturlig. Tenkte du at de tar med alkohol? Tror ikke mange gjør det i en sånn kontekst

Ikke uvanlig her jeg bor at det på mammatreff er ost og vin, at man tar med seg en øl eller cider f.eks hvis man ønsker. Det er jo ikke en rølpefest det er snakk om. 

• Liker 6
Skrevet

Pappatreff er jo alltid med alkohol. Det blir også mye hyggeligere med alkohol. 

Jeg ville invitert til ost og vin-kveld på en fredag og oppfordret til å ta med ost og egen drikke, så står du for kjeks og annet tilbehør. 

Anonymkode: d50ec...d8d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Gundaen said:

Ikke uvanlig her jeg bor at det på mammatreff er ost og vin, at man tar med seg en øl eller cider f.eks hvis man ønsker. Det er jo ikke en rølpefest det er snakk om. 

Neida ingenting i veien med det. Men på en større plass der folk stort sett ikke kjenner de andre vil det nok være høy terskel for å ta med drikke på en samling for mødrene til de i klassen. Kanskje ts bør hinte om vin i innbydelsen 🙂

Skrevet

Jeg synes slikt er en uting, mammatreff og fedretreff ekskluderer jo en del foreldre.

I vår klasse så har vi to barn som har mistet mammaen sin, og et barn som har mistet pappaen skal deres foresatte/forelder ikke kunne delta på slikt?

Og bli bedre kjent i alkholpåvirket tilstand vil nok gjøre underverker...

Hvorfor ikke treffes alle, både barn og voksne, slik dere gjør det nå så eksluderer dere ganske så mange.

Anonymkode: b4aa3...89e

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pappatreff er jo alltid med alkohol. Det blir også mye hyggeligere med alkohol. 

Jeg ville invitert til ost og vin-kveld på en fredag og oppfordret til å ta med ost og egen drikke, så står du for kjeks og annet tilbehør. 

Anonymkode: d50ec...d8d

Pappatreff er alltid med alkohol? Jeg har aldri hørt om dette. Er det vanlig i bygda?

Anonymkode: 31513...5b5

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes slikt er en uting, mammatreff og fedretreff ekskluderer jo en del foreldre.

I vår klasse så har vi to barn som har mistet mammaen sin, og et barn som har mistet pappaen skal deres foresatte/forelder ikke kunne delta på slikt?

Hvorfor ikke treffes alle, både barn og voksne, slik dere gjør det nå så eksluderer dere ganske så mange.

Har de ikke gjenlevende foreldre? 

Barnevakt? 

Sånt syns jeg er et så himla teit argument. Andre kan da ikke begrenses fordi noen få har mistet foreldrene sine. 

Skulle tatt seg bra ut om min mor protesterte mot å lage farsdagsgaver på skolen kun.fordi min far ikke var tilstede(valgte rus og ikke oss). Det går jo ikke. 

Anonymkode: 750af...ce6

• Liker 17
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det kan være problematisk, men samtidig så kan ikke alt stoppe fullstendig opp pga slikt. Da kan det heller være mulig å arrangere en foreldrefest på et senere tidspunkt

Anonymkode: 2f508...a3d

• Liker 5
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvorfor ikke? Jeg syntes det er ganske naturlig med litt vin, er jo ikke snakk om at folk drikker seg snydens...

Anonymkode: 18885...af0

• Liker 5
Skrevet

Hæ? Hvorfor ikke? Jeg syntes det er ganske naturlig med litt vin, er jo ikke snakk om at folk drikker seg snydens...

Jeg synes ikke det er naturlig med vin i slike sammenhenger. Bare plagsomt med berusa folk. Blir ikke kjent med dem ordentlig.

Anonymkode: d5f8a...aef

• Liker 3
Skrevet

Dette høres ut som en rølpefest. Dette hadde jeg ikke deltatt på. Dersom du inviterer til ost&kjeks er det litt mer sofistikert.

Anonymkode: a591c...438

• Liker 1
Skrevet

En rølpefest? Virkelig? 😂

Utrolig at noen kan få et koselig innlegg til å gå utenfor støvelskaft. Ingen som har sagt at man må ha med seg alkohol. Når folk sier at jeg må ha med egen drikke, så tar jeg med enten brus eller cider. Som oftest første nevnte, fordi jeg ikke drikker så mye alkohol.

Det høres koselig ut TS!

Anonymkode: ac6e1...6a4

• Liker 9
Skrevet

Ha ha, mange morsomme svar her.

Det er kjempefint at du tar initiativ, og mer inkluderende jo mer lavterskel det er. Jeg tenker snacks er topp, sender et signal om lsve skuldre. Alle drikker det de vil (inkl vin). Du stiller med hus og kaffe/snacks. Det er topp!! 

Foreldre skaper vennskap og godt klassemiljø. Det er også lettere å vite hvem som sliter og faktisk hjelpe til dersom foreldrene kjenner hverandre. It takes a village 👍

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er naturlig med vin i slike sammenhenger. Bare plagsomt med berusa folk. Blir ikke kjent med dem ordentlig.

Anonymkode: d5f8a...aef

berusa folk? Hvor mye tenker du at de skal drikke? Har aldri opplevd at noen blir beruset selv om de drikker et par glass vin i løpet av en kveld. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...