Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har fått tilbud om en jobb der lønnen er provisjonsbasert. Jeg har hørt at om man mottar dagpenger kan man fortsette med det fram til man har begynt å tjene seg opp lønn i ny jobb. Er det noen som vet om dette stemmer? Eventuelt H or jeg kan finne det i regelverket til nav? Jeg har sendt mld til veileder og spurt, men har ikke fått svar så lurte på om noen kloke mennesker her kanskje visste noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg stoppa dagpengene samme dag jeg begynte i jobb så man får ikke i pose og sekk for og si det sånn.  Det sier seg jo litt selv og, dobbel utbetalt?

Anonymkode: 1436e...24c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos meg stoppa dagpengene samme dag jeg begynte i jobb så man får ikke i pose og sekk for og si det sånn.  Det sier seg jo litt selv og, dobbel utbetalt?

Anonymkode: 1436e...24c

Det er ikke snakk om dobbelt utbetalt da, men dagpenger fram til jeg har begynt å tjene penger i ny jobb. Jobben det er snakk om har ingen grunnlønn, kun provisjon.

Skrevet

D var rart ingen henviste linken nav.no og tlf nr... pleier å være standard svar her😂

Anonymkode: ea40d...7ba

Skrevet

Nei, det får du ikke. Fordi du skal fylle ut at du har jobbet på meldekortet så blir det automatisk trukket. Du er ikke da ledig lengre, til å ta en hvilken som helst jobb. Og når du ikke er ledig til å ta en jobb, så får du heller ikke dagpenger. 

Dagpenger er den strengeste ytelsen nav har. De firer ikke på noe. 

Anonymkode: b1e03...6e5

Skrevet

Du fører timene du jobber på meldekortet, jobber du mer enn 50% av tidligere arbeidstid får du ikke utbetalt dagpenger for det meldekortet. Skjer det tre meldekort på rad stopper dagpengene.

Det er ikke hva du tjener som gjør at dagpengene stopper, men hvor mange timer som er jobbet - eller hvor mange timer du er utilgjengelig for å ta annet, potensielt lønnsomt, arbeid.

Skrevet

Hm, ok, så da må jeg kanskje takke nei til denne jobben om jeg ikke har råd til å gå en stund uten inntekt... Så kjedelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...