Gå til innhold

Vaske vinduer - ditt beste tips??

catwoman

Anbefalte innlegg

Jeg er så ufattelig lei av å vaske vinduer.. vi har et stort hus, dyr og barn.. så det går ikke lenge mellom hver gang de må vaskes 

Finnes det en enkel og veldig rask måte å vaske vinduer på? 

I dag bruker jeg klut, såpevann og nal.. og det tar gjerne 4 timer hvis jeg skal ta alle vinduene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint brukernavn. Innvendig vasker jeg 2-3 ganger i året bare, fordi jeg har så mange blomster i vinduskarmene som da må flyttes. Fordel: Unger klarer ikke å klafse over alle vinduer. Ulempe: Div insekter som fluer oppholder seg blant plantene, og de pooper gjerne på ruta. Kan flekkvaskes.

Vi har stort sett husmorsvindu på 200 kvm stort hus. De kan også flippes hele veien rundt og vaskes innvendig mens man står ute. Men da er faren at det renner en stripe vann ned fra toppen, som jo ved vask var bunnen.

Fatter likevel ikke at du bruker 4t. Bor du i slott? Tar jeg hele runden på en sommerdag, garasje inklusive, bruker jeg 40 minutter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Null stress nå. 

Underskriver på denne! Dette er en "dings" som faktisk virker! Resultatet blir kanskje ikke like bra som med nal og avispapir (Eller hvilke remedier man nå bruker for å unngå striper...), men absolutt bra nok hvis man unngår å vaske vinduer i direkte sol, men det skal man jo heller ikke gjøre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare skinn klut som man egentlig bruker til å tørke av en nyvasket bil. Funker veldig bra. Og i sted for å vaske alle vinduene på samme dag🥵 Tar jeg en nå å da. 

Vurdert robot vindusvasker? Kanskje det er noe

Endret av Hmmmmmm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Null stress nå. 

Enig! Denne er genial. Finnes teleskopstang til den også. 

Anonymkode: 6b7d1...c0f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nylonvask og av og til noen dråper eddik eller sitronolje (do terra) 😀😀

Anonymkode: 5ba2b...a97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen andre gode råd enn varmt vann, Jif vindusvask (bittelita flaske med vaskemiddel), vanlig nal og microfiberklut. 

Den karcher vindusvaskeren som er over her synes jeg er helt håpløs! Det er små riller bortover hele nalen/gummien, der skitvann legger seg. Når du drar den nedover så blir det tynne striper ned tett i tett. Du ser stripene godt når sola skinner inn... Praktisk at den fanger opp vannet, men hjelper ikke når vinduene blir stripete. 

Anonymkode: d6e5a...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få mannen til å gjøre det. En gang i året. Holder lenge. 

Anonymkode: f88fc...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindusvask for bil !!!!! Tørker over med fille. Skinnende rent 😍

Anonymkode: 131ac...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2019 den 2.47, AnonymBruker skrev:

Vindusvask for bil !!!!! Tørker over med fille. Skinnende rent 😍

Anonymkode: 131ac...8e7

Link?

Anonymkode: 0fc82...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylonvask! Og dersom vinduene er veldig skitne tar jeg en liten klunk salmiakk i tillegg. 

Anonymkode: b0aff...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rent vann og microfiber. En grovere frotteklut til selve vasken, og en glatt spesialklut i stedet for det gammeldagse pusseskinnet. Dvs. ikke en av hver, men gjerne flere. Den glatte kluten funker nemlig best når den er ganske tørr. Jeg har kjøpt mine på Nille, og de hadde fremdeles slike for noen måneder siden selv om fargene er helt annerledes enn i artikkelen.

Det som er mest jobb er, som noen sa, å flytte bort blomstene så det er mulig å komme til. 

Anonymkode: 60e8d...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...