blå Skrevet 21. mai 2005 #1 Skrevet 21. mai 2005 Nå har han fridd, og vi skal gifte oss. Vi skal ha et ultra lite bryllup med kun nermeste familie (foreldre og søsken) og vi skal gifte oss hos dommeren. Jeg hadde en gang en stor drøm om et kjempebryllup, men nå blir det ikke det. Men jeg vil jo gjøre det beste ut av den store dagen, og har jo litt lyst til å stase det opp litt. Hva er egentlig vanlig når bryllupet er så lite. Har noen noen tips eller erfaringer å dele???
Lemona Skrevet 21. mai 2005 #2 Skrevet 21. mai 2005 Jeg tror det er umulig å snakke om "vanlig" i denne sammenheng. Det er like mange varianter som det er brudepar. Etter å ha fulgten del tråder på dette forum tror jeg man må si at alt er lov. Ønsker du full brudepynting med kjole, slør og hele pakka selv om du gifter deg i tinghuset er det like greit som om du gifter deg i en enkel drakt. Hvis du har drømt om et stort bryllup, kan du jo gjøre en del ut av et bryllup hos dommeren også. Gå for brudekjole og brudebukett hvis du drømmer om det. Hadde en venninne som giftet seg i tinghuset for et par uker siden. De tok med forloverne på lunsj på hotell rett etter vielsen. På kvelden hadde de middag på en fin restaurant. De hadde rom på hotellet hvor de spiste lunsj, og avsluttet kvelden der. Som sagt: Ingenting er "vanlig", gjør som du/dere har lyst til.
Tosca Skrevet 21. mai 2005 #3 Skrevet 21. mai 2005 Vi giftet oss for snart et år siden og hadde et enkelt bryllup men kun foreldre og forlovere m/partnere til stede. Jeg hadde hvit brudekjole og en liten bukett. Hadde ikke slør, men en liten tiara. Veldig enkelt men fint. Følte virkelig at jeg var en ordentlig brud. Mannen min hadde på seg den fineste svarte dressen sin. Vi var skikkelig flotte. Etter vielsen i Tinghuset spiste vi en treretters middag på et av byens hoteller. Der var det også et par taler, noe som hører med i et bryllup, samme hvor lite det er. Til slutt reiste vi hjem til oss og koste oss med kaker og kaffe. Vi hadde en fantastiks dag, på tross av at vi bare var 9 stykker totalt. Så jeg kan absolutt anbefale et lite bryllup. Dagen blir like flott for det.
Fakse Skrevet 21. mai 2005 #4 Skrevet 21. mai 2005 Om man er få har man jo også muligheten til å gjøre middagen mye flottere enn om man har mange gjester. Vet ikke hvilken by du bor i, men byens flotteste gourmetrestaurant er sikkert et bra sted for bryllupsmiddag.
Martha Stewart Skrevet 21. mai 2005 #5 Skrevet 21. mai 2005 Om man er få har man jo også muligheten til å gjøre middagen mye flottere enn om man har mange gjester. Vet ikke hvilken by du bor i' date=' men byens flotteste gourmetrestaurant er sikkert et bra sted for bryllupsmiddag.[/quote'] Ja vi prioriterer å gjøre litt ekstra ut av middagen, siden vi generelt er veldig opptatt av mat også. Etter 6 retter på en veldig bra restaurant, skal vi dra hjem til oss og ha kaker og kaffe der.
blå Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2005 Tusen takk for tankene deres. Det er så godt å høre litt forslag. Det som er bestemt så langt er at vi skal vente med å fortelle dette til utpå sommeren, så det blir ingen "offentlig" planlegging ennå. Tenkte at vi skulle gifte oss til høsten en gang, siden bryllupet blir så lite trenger jeg jo ikke så lang planlegging. Vi blir 12 stk i alt, så jeg håper vi kan ha en skikkelig fin middag. Stedet blir nok i Oslo eller i utkanten av Oslo. Når det gjelder kjole, så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe meg en fin litt dyr kjole (som jeg aldri hadde tatt meg råd til ellers), men som ikke er en brudekjole. Kanskje i lyseblå eller no. Kom gjerne med flere erfaringer. Jeg suger det til meg......
liv Skrevet 22. mai 2005 #7 Skrevet 22. mai 2005 Om du er innom oslo i ny og ne så er det en butikk der Akersgata møter Ullevålsveien som har kjempe fine kjoler. De syr også kjoler etter ønske.. Det er et par kjoler i vinduet der som jeg bare må stoppe opp å se et par ganger ekstra på!
liv Skrevet 22. mai 2005 #8 Skrevet 22. mai 2005 Eller så kan du jo se på bridesmaid kjolene her. Det var mange fine litt utti der! Eller så har Rembo-Styling mange utradisjonelle kjoler.
Gjest gaja Skrevet 22. mai 2005 #9 Skrevet 22. mai 2005 vi sa vi skulle ha et veldig lite bryllup; bare foreldre og søsken, og noen få venner. Men det blir straks mange når alle disse sier ja. Så nå er vi oppe i 20. Jeg håper ikke noen flere av vennene sier ja, for da må vi finne et annet sted å være. Maten gjør vi enkel; Tenkte bare å grille i hagen hjemme hos foreldrene mine :-) Håper intenst det ikke blir regn!!!!! Blir veldig trangt hvis alle skal inn. Jeg nekter å avstå fra skikkelig brudekjole. Har alltid visst at jeg skulle gifte meg i bunad, og det skal jeg nå også selv om det bare blir på et kontor.. blir ikke kronebrur, da men..
Gjest Merkelig Skrevet 22. mai 2005 #10 Skrevet 22. mai 2005 Til gaya. Har dere invitert folk til bryllupet og så ønsker du at de skal si nei? Hvorfor bad dere dem da?
Gjest gaja Skrevet 22. mai 2005 #11 Skrevet 22. mai 2005 herregud - det var da voldsomt så bokstavelig folk tar ting her da... Klart vi vil at alle vennene våre skal komme, men det blir jo vanskeligere å planlegge et stort bryllup! og når man inviterer folk, regner man jo ikke med at alle kan komme!! (bare se hvordan de overbooker på fly osv)
blå Skrevet 22. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2005 Det med at det blir for mange blir ikke noe problem for oss. Den helt nermeste familien er så liten at vi blir max 12 stk. Jeg har faktisk tenkt at om det er noen det passer dårlig for så får vi finne en annen dag. VI har ikke fortalt det til noen ennå vi da, så jeg aner jo ikke hvordan det blir. Det hender at min mor har noen gode tips og råd. Men vi har ikke sagt noe ennå. Bryllupet blir til høsten en gang. Er det noen som vet om man må vie seg i tinghuset i uka (er lørdag og søndag uaktuelt)
nat26 Skrevet 22. mai 2005 #13 Skrevet 22. mai 2005 Er det noen som vet om man må vie seg i tinghuset i uka (er lørdag og søndag uaktuelt) Tinghuset har vielser på lørdager
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå