Gå til innhold

hvem er urimelig - meg eller han??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen til sønnen vår på 8 mnd er nå i pappaperm. Det funker fint, men kan kan bli skikkelig sur noen ganger. 

Når babyen våkner om natta for flaske, våkner ikke samboer alltid når jeg ligger i samme seng. Så jeg må dulte borti han for å vekke han. I natt måtte jeg ta i hardt for han ville ikke våkne selv. Han fikk vondt og ble sint på meg, og sa jeg måtte ha meg vekk derifra og legge meg et annet sted. Jeg gjorde ikke det, og la meg til å sove videre. Dette har skjedd før, og han ender med å bli ufin og ekkel mot meg når han våkner dagen etter.

Vi kranglet videre i morges, hvor jeg fortalte hvor urettferdig jeg syntes han behandlet meg, mens han mener at når han er i pappaperm og han ber meg om å gå ut av rommet fordi jeg er i veien, så burde jeg gjort det. 

Vi hadde en avtale om at han skulle kjøre stesønnen sin -på bursdag, nå gidder han ikke fordi han er sur på meg og sier jeg skal gjøre det selv. Selv om det ikke går fordi jeg er på jobb... så går han bare og jeg har ikke hørt noe fra han siden før jeg dro på jobb imorges.

Ufint av meg eller han? 

Anonymkode: 7c323...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pappaen til sønnen vår på 8 mnd er nå i pappaperm. Det funker fint, men kan kan bli skikkelig sur noen ganger. 

Når babyen våkner om natta for flaske, våkner ikke samboer alltid når jeg ligger i samme seng. Så jeg må dulte borti han for å vekke han. I natt måtte jeg ta i hardt for han ville ikke våkne selv. Han fikk vondt og ble sint på meg, og sa jeg måtte ha meg vekk derifra og legge meg et annet sted. Jeg gjorde ikke det, og la meg til å sove videre. Dette har skjedd før, og han ender med å bli ufin og ekkel mot meg når han våkner dagen etter.

Vi kranglet videre i morges, hvor jeg fortalte hvor urettferdig jeg syntes han behandlet meg, mens han mener at når han er i pappaperm og han ber meg om å gå ut av rommet fordi jeg er i veien, så burde jeg gjort det. 

Vi hadde en avtale om at han skulle kjøre stesønnen sin -på bursdag, nå gidder han ikke fordi han er sur på meg og sier jeg skal gjøre det selv. Selv om det ikke går fordi jeg er på jobb... så går han bare og jeg har ikke hørt noe fra han siden før jeg dro på jobb imorges.

Ufint av meg eller han? 

Han oppfører seg dumt og ansvarsløst. Hvis han har sagt at han skal kjøre i bursdag så gjør han det, barnet skal ikke straffes fordi han er sur

• Liker 20
Skrevet

Ååå! For det første, dere har et barn sammen. Slutt og sabotere livet deres sammen. Snakk fint til hverandre! Og for en balle som ikke holder det han har lovet til stesønnen sin. Han har med å kjøre gutten i bursdag! Og legg deg et annet sted når han er så grumpy. 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Hvor gammel er mannen? Er han like umoden til vanlig også da han straffer uskyldige barn mens han sutrer på deg? Han skal kjøre barnet!

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 3
Skrevet

- Mannen din må kjøre stesønnen selv om mannen er gretten.

- Du må da klare å vekke mannen din uten å gjøre ham vondt! Rist på ham og si navnet, ikke klyp eller spark eller hva du nå gjorde.

- Ut fra forklaringen din skjønner jeg ikke helt hvordan du var i veien. Men jeg tenker at det ikke er et så stort offer å gå og legge seg et annet sted.

• Liker 12
Skrevet

Har dere vurdert å prøve å avvenne han med flaske på natten? Våkner babyen helt eller ville han ha sovnet igjen uten flaske om pappaen hadde vært for treg?

Anonymkode: 01bf5...83a

• Liker 1
Skrevet

Hadde noen tuppet til meg så jeg fikk vondt mens jeg sov, hadde jeg jammen meg blitt grinete jeg og altså! Skikkelig og. Men å ta det utover et uskyldig barn, er smålig av han. Så innmari og. Håper virkelig han faktisk kjører barnet likevel, at det bare er noe han sier. 

Anonymkode: ab8b7...f25

• Liker 4
Skrevet

Forøvrig, synes jeg man kan hjelpe til selv om man ikke har permisjon selv og. De gangene jeg eller mannen min sov så dypt at vi ikke våknet når ungene skulle ha nattflaske, så stod den andre opp, selv om det var jobb dagen etterpå. 

Anonymkode: ab8b7...f25

• Liker 4
Skrevet

Helt ærlig, hadde mannen min ikke kjørt min særkullssønn fordi han var sint på meg - så ville jeg revurdert hele forholdet. Uansett hvor uenig man er så lar man det ikke gå utover et barn!

Ellers tror jeg du kan bli bedre på vekking, og også sove et annet sted om det er det som er best for far/barn.

• Liker 5
Skrevet

Det kan også være lurt å droppe videre diskusjoner neste morgen. Begge var trøtte midt på natta, og det ble sagt og gjort ting som ikke var gjennomtenkt. Å fortsette å klage på det neste morgen fører vel ikke noe godt med seg? Han syntes det var ubehagelig å bli vekket av deg på den måten han ble, du syntes han sa ubehagelige ting til deg. 1-1. 

For øvrig bør han kjøre til bursdag, for det er urimelig å straffe et barn for en konflikt dere imellom. Kjenner du noen andre foreldre som kan ta med sønnen din frem og tilbake?

Anonymkode: 21f30...77c

• Liker 2
Skrevet

Våkner han hvis du ikke er der? I såfall bør du legge deg på et annet rom hvis det er mulig, bare så de får litt mer rutiner på det. Hvis han ikke våkner får han bare finne seg i at du gjør det som må til for å vekke ham.  Burde være unødvendig å bli voldelig riktignok..

Hvis han nekter å kjøre gutten i bursdag er han urimelig, man tar ikke ut frustrasjon på barn. 

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Nicathv skrev:

- Mannen din må kjøre stesønnen selv om mannen er gretten.

- Du må da klare å vekke mannen din uten å gjøre ham vondt! Rist på ham og si navnet, ikke klyp eller spark eller hva du nå gjorde.

- Ut fra forklaringen din skjønner jeg ikke helt hvordan du var i veien. Men jeg tenker at det ikke er et så stort offer å gå og legge seg et annet sted.

Ja han kjørte han i bursdag. Men han er sur på meg enda. 

Jeg verken kløp eller sparket. Dultet borti han flere ganger, så til slutt måtte jeg ta i litt mer da når han ikke reagerte. Jeg synes ikke selv det var hardt akkurat, men han kan fort bli veldig hårsår og puslete når han er trøtt, og tåler ingenting før han blir grinete. 

Nei jeg skjønner ikke hvordan jeg ligger i veien når jeg ligger så langt ut mot kanten som overhodet mulig uten å falle ut av senga, for å unngå sure miner fra hans side. Jeg lå ikke i veien. Problemet var at han var en sutrekopp der og da og tålte ikke at jeg lå i samme seng som han. Hadde jeg ligget i en annen seng i samme rom hadde jeg nok vært «i veien» da også... 

Skrevet

Jeg må å dulte bra hardt i min skal han våkne, ofte våkner han heller ikke. Han snorker så er derfor jeg dulter som regel. Jeg bruker å ta ungen på natt selv om jeg skal på jobb, ungen er våken oppmot 10 ganger mellom 00.00 og 06.00, men han roer seg lettere med meg så jeg lar far sove. Han sover seg igjennom skrik også. 

Jeg har prøvd å legge meg en annen plass men jeg får ikke sove der, i tillegg så er det mye dårligere madrass der. Har ts det likt syntes jeg ikke det er rett at hun skal bli jagd dit bare fordi mannen er litt sur. 

Mannen er hjemme med ungen hele dagen så jeg syntes det er greit at han får sove på natta, han er også flink til å stå opp med han de dagene jeg har mulighet til å sove lenger, siden jeg er oppe så mye på natt. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg hadde brølt. Og han hadde flytta ut.

Gjest Warrior
Skrevet

Du hadde vel blitt sint du også hvis han gjorde noe så du fikk vondt av?

Det er normalt å bli sur og gretten av lite søvn og når man blir vekket i vår dypeste søvn. Jeg blir i alle fall det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...