Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er alle født syndere.

Anonymkode: 73154...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle født syndere.

Tull og vås 

• Liker 3
Skrevet

Nei

Men det er ganske tydelig at mange dømmer folk på grunn av foreldre og forfedre. 

Anonymkode: 5d9f4...1b1

• Liker 4
Skrevet

Tull og fantasi, det er noe som religiøse ledere har funnet opp for å ha kontroll over befolkningen.

Anonymkode: 095f9...180

• Liker 7
Skrevet

Ja klart det finnes arvesynd, er man barn av en massemorder vil man jo ikke få et spesielt bra liv med mindre man bytter identiet og flytter langt utenlands.  Men man arver ikke synd genetisk, det er tull. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, SupaWoman skrev:

Ja klart det finnes arvesynd, er man barn av en massemorder vil man jo ikke få et spesielt bra liv med mindre man bytter identiet og flytter langt utenlands.  Men man arver ikke synd genetisk, det er tull. 

Det er jo ikke barnets feil at forelderen er massemorder. Det er det jeg legger i ordet arvesynd. At synder forfedre har gjort liksom er ens egen skyld. Det reagerer jeg på. 

Skrevet
10 minutter siden, Maleficenta said:

Det er jo ikke barnets feil at forelderen er massemorder. Det er det jeg legger i ordet arvesynd. At synder forfedre har gjort liksom er ens egen skyld. Det reagerer jeg på. 

Det er mennesket som er syndig. Alle mennesker er syndig ved fødsel.

Syndefallet skjedde når ADAM spiste eplet, ikke når Eva spiste! Det var ADAM som av Gud var satt til å vokte hagen. HAN hadde ansvaret for Eva, og var den som skulle ”gjøre regnskap” for menneskene innfor Gud!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syndefallet skjedde når ADAM spiste eplet, ikke når Eva spiste! Det var ADAM som av Gud var satt til å vokte hagen. HAN hadde ansvaret for Eva, og var den som skulle ”gjøre regnskap” for menneskene innfor Gud!

Adam og Eva piss. Det er eventyr. Hele konseptet arvesynd er bare stygt. Syns det er sykt at et uskyldig lite barn som aldri har gjort en flue fortred liksom skal vaskes vekk for synder det ikke har begått. 

• Liker 2
Skrevet

Nei det tror jeg absolutt ikke på! Jeg mener veldig bestemt at et menneske ikke kan arve synd fra et annet, og i hvert fall ikke et stakkars lite nyfødt barn. Jeg tror derimot at det er noe som er oppfunnet fordi en del karaktertrekk gjerne går i arv innad i familier. Og så vidt jeg vet, så nevnes det heller ikke i Bibelen at små barn er syndere, det kom i senere tid. 

Anonymkode: d5af4...21b

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei det tror jeg absolutt ikke på! Jeg mener veldig bestemt at et menneske ikke kan arve synd fra et annet, og i hvert fall ikke et stakkars lite nyfødt barn. Jeg tror derimot at det er noe som er oppfunnet fordi en del karaktertrekk gjerne går i arv innad i familier. Og så vidt jeg vet, så nevnes det heller ikke i Bibelen at små barn er syndere, det kom i senere tid. 

Anonymkode: d5af4...21b

Mange steder dette omtales i bibelen.

1 Mosebok 2:15-11

1 Peter 1:18-19

Matteus 1:20

Hebreerne 4:15

1 Korinter 15:45

1 Korinter 15:47

Romerne 7:7-11

1. Mosebok 8:21

Romerne 6:23

1. Mosebok 3-

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange steder dette omtales i bibelen.

1 Mosebok 2:15-11

1 Peter 1:18-19

Matteus 1:20

Hebreerne 4:15

1 Korinter 15:45

1 Korinter 15:47

Romerne 7:7-11

1. Mosebok 8:21

Romerne 6:23

1. Mosebok 3-

Jaja, en eventyrbok sier det. Da må man jo for all del tro på det.

Nei, barn blir ikke født syndige. Ordet "synd" i seg selv er bare vås. 

Anonymkode: 5c4db...bad

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Maleficenta skrev:

Nei men mange vil dømme barnet for hva foreldrene gjorde, man kan tro hva man vil, men sannheten er mange blir dømt ikke for hva de gjør men for hva foreldrene eller forfedre har gjort.

Anonymkode: 5d9f4...1b1

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at det der bare er eventyr ikke sant, Eva spiste aldri eple, Adam og Eva har aldri eksistert og det har heller ikke Gud.

• Liker 2
Skrevet

Arvesynd er bare tull.

• Liker 1
Skrevet

I alle dager... tror denne skal legge seg på religion, ikke her på skråblikk

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, det har jeg ingen tro på.

Skrevet

Jøje meg, noen av dere er bra lettlurte. 

Greit - Gud har et bedre PR-firma enn yours sinfully. Disse Gideon-folka har jo sørget for at det ligger Bibler i skuffer og skap på hoteller og moteller verden rundt. 

Jeg på min side er adskillig mer miljøbevisst. Jeg nekter å hogge ned enorme mengder med trær for papirproduksjon til å spre dødeliges tolkninger av mine ord og gjerninger. 

Og arvesynden?!? Kom igjen da, Eva var jo bare sulten. Og det eplet kom faktisk fra Kunnskapens Tre. 

Gjest Inverto
Skrevet

Dette tror jeg hører til i religion seksjonen

Skrevet

Nei. Er det ikke slik Nord-Korea operer? Tre ledd i generasjonen straffes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...